*BZZ*BZZ* Ik word wakker van de wekker en schrik dat er iemand tegen me ligt maar even snel dat ik schrok weet ik dat het Lucas is.
'Lucas?' zeg ik zacht.
Geen antwoord. Daarom geef ik hem een kusje op zijn mond en hij is meteen wakker.
Ik glimlach en wil recht staan maar hij trekt me terug. 'We moeten naar school weet je wel', zeg ik.
'School?', zegt hij.
'Ja, school het gebouw waar je leven wordt verpest.'
'Ahja dat', hij lacht en staat recht.
We lopen gelijk naar de badkamer.
'Jij eerst', zeggen we samen. We lachen.
'My lady first', zegt hij.
'Dankje, zeg ik, ik loop naar binnen en sluit de deur.
Ik poets eerst mijn tanden en ga dan in de douche maar veel te laat merk ik dat ik geen handdoek hier heb liggen in de badkamer. Ik zucht. Wat nu? Lucas roepen?. Ik heb geen andere keus en moet dus Lucas roepen.
'Lucas?' roep ik.
'Ja liefje', antwoordt hij.
'Wil je een handdoek brengen?'
Ik hoor een lach en hoor dan mijn kast open gaan.
'En niet kijken als je hem geeft eh', plak ik er nog achteraan.
'Ik doe mijn best.'
De deur gaat zachtjes open en Lucas komt naar binnen, met zijn ogen dicht. Hij loopt perfect met een bocht langs de kast waardoor ik niet langer geloof dat zijn ogen dicht zijn.
'Lucas! Doe je ogen dicht', maar het is al te laat hij heeft me al gezien.
En dan gebeurd er iets wat ik totaal niet verwacht. Hij doet de rest van zijn kleren uit en komt gewoon bij me onder de douche staan!
Ik schrik wel dat hij dat gewoon doet maar vind het stiekem wel leuk.
Ik sla mijn armen om hem heen en hij om mijn middel, zo blijven we een tijdje staan.
'Misschien moeten we uit de douche', ik lach, 'anders missen we school.'
'Je hebt gelijk', ik loop uit de douche en voel en heb het direct een heel stuk kouder. Lucas heeft het blijkbaar gezien en komt ook uit de douche en slaat zijn armen om me heen. En als het nog niet liever kan begint hij me af te drogen. Hij doet het zo zorgvuldig dat ik moet glimlachen. Als hij klaar is volg ik zijn voorbeeld op en begin hem ook af te drogen. Als we klaar zijn gaan we samen naar mijn kamer om onze kleren aan te doen.
Ik kijk op de klok en zie dat het al negen uur is.
'Oeps', zeg ik.
'Wat is er?'
'Het is al negen uur en school begint om half negen.'
Hij lacht, 'maakt niet uit.'
We gaan samen naar beneden en Mike is al weg, natuurlijk want hij moet ook om half negen op school zijn.
We beginnen rustig te eten omdat we allebei geen zin hebben in school dus daarom zijn we traag vandaag. Ik moet eigenlijk wel een goede indruk maken het is namelijk nog maar mijn tweede schooldag. Maar we zijn toch al te laat dus dat maakt niet meer uit.
We komen er net op dat we geen vervoer hebben, enkel een fiets die van Lucas de mijne staat nog in school. Dus Lucas stelt voor dat ik achter hem moet gaan zitten op de fiets. Omdat er geen andere optie is proberen we dat dan maar.
JE LEEST
A long way (Compleet)
RomanceLori, een heel normaal meisje, gaat op vakantie naar Italië. In het vliegtuig komt ze al meteen naast een vreemde jongen te zitten die na verloop van tijd steeds beter bekent bij haar wordt. Lucas. Een irritante jongen volgens Lori, al van de eerste...