H23 (epiloog)

1K 93 16
                                    

Hee allemaal dit is dan mijn laatste hoofdstuk van dit boek :) enjoy :D

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

*Een paar maanden later*

Ik kom net weer thuis van de winkel nadat ik boodschappen heb gedaan voor het feest deze avond. We geven een feest dat het hele drama toch nog vrij goed is afgelopen voor ons. Het kon natuurlijk beter maar gebeurd is gebeurd zeker? We geven het feest nu pas omdat nu pas iedereen echt terug hersteld is en iedereen zich terug ongeveer normaal kan gedragen. Zowel ik als Lucas zijn niet terug naar school geweest en we hebben het besluit genomen om samen dit jaar over te doen wegens omstandigheden, we denken dat dat het beste is. We moeten dan wel onze vrienden achterlaten maar we zien elkaar nog tijdens de pauzes. Terwijl ik alles in de koelkast en de kasten leg denk ik nog eens terug aan wat er allemaal gebeurt is. Ik zucht en het geeft me toch altijd nog kippenvel als ik eraan terug denk. Het moet wel het ergste half jaar ooit zijn in mijn leven.

Na het hele gebeuren zijn we naar het ziekenhuis gebracht. Ik was al buiten levensgevaar maar Lucas lag in coma op intensieve. Even dacht iedereen dat hij het niet meer zou halen maar hij is er door geraakt.  Ik was bij hem toen hij uit zijn coma waakte ik denk dat ik nog nooit zo blij was geweest. Hij had erge verwondingen en er zullen nog wel littekens van over blijven net zoals bij mij. De messteek was gelukkig nog niet zo heel diep maar ook dat zal een litteken blijven. Maar we blijven er anders niet veel schade aan over houden. Ik heb zelf even naar ergens geweest omdat ik traumas had overgehouden aan toen Lucas, je weet wel... mishandelt werd.

Ik schenk een glas water in en nip eraan. Natuurlijk was de moeder van Lucas en de rest van familie van ons er echt niet goed van. Mike heeft beloofd om deze avond tijdens het feest heel de uitleg te doen, ik weet zelf niet eens waarom dat het allemaal gebeurt is en hoe ze ons vonden. Ik ben erg benieuwd welke delen van het verhaal ik nog gemist heb. De man, of bekend als 'Mister' is ondertussen terug genezen en zit nu voor dertig jaar in de cel en zal daarna naar het gekkenhuis overgebracht worden, hij zal nooit meer uit de instelling komen. 

Ik begin de groenten voor de barbeque al te snijden. Over een aantal uur zullen waarschijnlijk de eerste gasten al komen. Ik heb in deze periodes niet veel mensen gezien eigenlijk en het zal goed doen om iedereen terug te zien. Het zal hopelijk een leuke en opheldlerende avond zijn voor veel mensen. Mijn vader ligt nog altijd in coma en ik hoop echt dat hij er ooit zal doorkomen, als ik hem ook nog verlies...

Ik zet de groentes in de koelkast en besluit me klaartemaken voor het feestje. Ik loop de trap op en ga snel onder de douche. Ik ben nog altijd blij dat het en warme douche is en niet zo'n koude zoals in dat hok. Ik laat het warme water over mijn lichaam lopen en was mijn haar. Als alles uitgespoeld is stap ik uit de douche en kijk in de spiegel naar mijn naakte lichaam. De plaats van de messteek is nog goed te zien. Mijn lichaam zal er nooit meer hetzelfde uitzien, jammer genoeg.

Ik droog me snel af en ik droog mijn haren met de haardroger. Ik doe het even in een dot en ga kleren kiezen.

Als ik voor mijn kast sta weet ik echt niet wat ik aan moet. Ik denk aan wat ik aanhad toen het aan ging tussen mij en Lucas en doe opnieuw dat kleedje aan. Het blauwe kleedje met het dunne bruine riempje ziet er nog altijd hetzelfde uit. Nu kam ik mijn haar en laat het los. Het bruine golvende haar valt over mijn schouders en kijk blij in de spiegel, ook sinds lang zie ik de glinsteringen in mijn ogen weer. Ik heb het bijgelegt met Lise, ik ken nu het hele verhaal en we zijn terug hele goede vriendinnen. Net zoals Jayden hij is nu ook mijn beste vriend en ben echt heel erg blij met hem. 

Ik loop mijn kamer in en bedenk dat het lang geleden is dat ik nog eens muziek gemaakt heb en neem mijn gitaar en begin al met de eerste akkoorden. Ik zing ook bij het liedje en als het gedaan is voel ik me al een heel stuk beter ookal voelde ik me niet slecht. Dit had ik echt gemist. 

A long way (Compleet)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu