Sorry dat het zolang duurde, maar ben een tijd op vakantie geweest en had het erg druk :$ Veel plezier xx
--------------------------------------------------------------------
*Jayden pov*
Ik word wakker door het geluid van de bel. Ik wrijf even in mijn ogen, het licht doet even pijn maar als ik besef wie het zou kunnen zijn zit ik rechtop in mijn bed. Zou het Lori zijn? Ik luister aandacht naar de stemmen beneden.
'Ga maar naar boven', hoor ik mijn moeder zeggen. Ik kijk naar mezelf, ik zie er nu echt niet uit maar het interesseert me niet ik moet weten wie het is!
Er wordt op mijn deur geklopt. 'Ja?' zeg ik.
De deur wordt een beetje geopend en zie twee stralend groene ogen mij aanstaren. Lise. Ik zucht, geen Lori dus. 'Heey', zegt ze zachtjes.
'Hey' zeg ik groffer terug dan bedoeld was.
Ze trekt een beetje weg. 'Kom binnen.' Ze opent de deur nog een beetje verder. 'Ik moet het je uitleggen maar je moet me echt geloven', zegt ze bijna smekend.
Ik knik alleen maar. 'Dus', begint ze, 'aan je reactie te zien heb je de foto dus gezien en denk je dat ik dat gedaan heb.'
'Ja dat klopt ik zou niet weten waarom je anders die foto op je computer hebt staan en dan nog met de datum van voor de foto gepost werd.'
Ze zucht. 'Ik zal het uitleggen maar ik ben bang dat je me niet gelooft.'
'We zien wel', zeg ik.
'Oké dan. Ik was gedwongen. Ik heb de foto zelf niet genomen maar Kelsey maar ze heeft me verplicht. En ze wist dat Jasper, die jongen bij Lori lag omdat Jasper dat zelf gezegt heeft tegen haar via sms. Ze zijn tenslotte nicht en neef van elkaar. Kelsey heeft de foto naar me doorgestuurd en ik moest hem sturen naar het meisje van de schoolsite', legt ze uit en ze kijkt me een beetje bang aan.
'Waarom was je dan verplicht door haar?', vraag ik voorzichtig.
Ze slikt. 'Ik heb een geheim en niemand weet het, of toch wist het, ik wil het vertellen maar het moet echt geheim blijven', zegt ze en ze krijgt tranen in haar ogen.
Ik knik, ik zeg niets, beloofd.
'Oké dan, Jasper heeft me aangerand. Hij heeft het met mij gedaan en ik wou het niet. En hij was niet lief tijdens het gebeuren, helemaal niet. Hij heeft me bedreigt met een mes zelfs. En Hij heeft het tegen Kelsey verteld en zij heeft er misbruik van gemaakt. Ze zei tegen me: jij stuurt deze foto door en anders vertel ik hetgeen wat er gebeurd is door. Iedereen komt het te weten maar dan natuurlijk wel een beetje verdraaid zodat jij de slecht bent natuurlijk.'
'Oh Lise, het spijt me echt voor je.'
'Ik had het nooit mogen doen, ik heb mijn vriendin in de problemel gewerkt', zegt ze.
'Je kon niet anders.'
'Maar ik wil zien dat ze je het heeft doorgestuurd via facebook die berichten blijven er toch opstaan.' Ik geef haar de laptop zodat ze zich kan inloggen. Enkele minuten later draait ze de laptop naar me toe. Ik zie de foto en de tijd nog voor die van haar computer, ze liegt dus niet.
'Ik geloof je Lise', ik sta recht en geef haar een knuffel. 'Dankje', zegt ze, 'ik wil het wel graag tegen Lori uitleggen.'
Nu slik ik. 'Ze is verdwenen.'
'Wat?' schreeuwt ze bijna uit.
'Ze is weg en Lucas ook, waarschijnlijk ontvoerd.'
'Ohnee!' roept ze, 'het is allemaal mijn schuld. En waarom is Lucas er ook niet?'
JE LEEST
A long way (Compleet)
RomanceLori, een heel normaal meisje, gaat op vakantie naar Italië. In het vliegtuig komt ze al meteen naast een vreemde jongen te zitten die na verloop van tijd steeds beter bekent bij haar wordt. Lucas. Een irritante jongen volgens Lori, al van de eerste...