Tak moc ho chtěla objat, když ho viděla, že je v pořádku, ale věděla, že je stále naštvaný a o její objetí zřejmě nestojí. Tak k němu je došla a lehce ho pohladila po rameni a pokusila o úsměv, který jí neoplatil. Obličej měl zaprášený a ze rtu mu ztékal tenký pramínek krve. Košili měl protrhanou a vlasy rozcuchané.
"Jsem ráda, že jsi tady." Pronesla už bez úsměvu Alyssa. Steve jen kývl a odešel do další místnosti, která sloužila jako malá koupelna.
"Jarvisi, prohledej okolí mého domu, mojí vedlejší budovy a okolí téhle laboratoře, jestli je to čistý od těch parchantů bez srdce. " Ozval se Tony a vylezl z obleku. "My máme srdce, jen nám netluče." Opravila ho Alyssa. Tony se jen usmál a zvedl oba palce vzhůru. "Dobře pro vás." Pak si sedl k počítači.
"Ověřeno, pane. Všude čisto. Do konce je od nich čisto po celém New Yorku." Prohlásil Jarvis. "Zřejmě se vrátili za Velitelem pro nové pokyny." Řekla Alyssa. "Myslím, že byste tu teď měli zůstat oba dva dokud nepřijdu na to, jak deaktivovat tu GPS." Navrhl Tony a Alyssa jedině souhlasila. "Za jak dlouho to zvládneš?" Do místnosti se vrátil Steve už s čistým obličejem a učesanými vlasy. Jen košili měl stále roztrhanou. "Dejte mi tak dva dny."
Později ten večer:
"Pořád jsi na mě naštvaný?" Promluvila Alyssa do ticha, když Tony odešel do laboratoře ve svém domě. Místnost po jeho odchodu propadla do hlubokého ticha. Občas jen promluvil Jarvis a Alyssa nebo Steve mu odpověděli. Spolu vůbec nemluvili.
"Ta všechny ty lži? To budu asi pořád." Odpověděl. Seděli u bílého stolu, každý na protilehlé straně. Oba byli zahleděni do země, jako kdyby se na zemi dělo něco zajímavého.
"Tak proč děláš vše pro to, aby si mě udržel v bezpečí?" Tahle její otázka přinutila Stevea zvednout zrak. "Protože si myslím, že si druhou šanci na život zasloužíš. "
"Jenže já žádnou šanci na život nemám, protože ani nežiju." Zvedla se a odešla do své malé ložnice. Ten večer už spolu nepromluvili.
Druhý den večer:
"Nazdar Jarvisi." Do laboratoře vešel vysmátý Tony.
"Dobrý večer, pane."
"Je ti nějaký podezřelý ticho. Nezabili se ti dva?"
"Nic takového jsem nepostřehl, pane." Odpověděl jako vždy vážným tonem Jarvis.
"Nech si blbé poznámky, Tony. Jsme tu oba, jen to nedáváme tak najevo jako ty." Do místnosti z koupelny vešla Alyssa. Divila se, že je tu Tony tak brzo. Tony se posadil na kraj stolu. "Tak co máš Starku?" Z pokoje vyšel Steve. Mel na sobě volnější hnědé kalhoty a černé tričko.
"No, přišel jsem na to. Sám jsem nečekal, že na to přijdu tak brzo, ale nespat se vyplatí. Potlesk pro mě, prosím." Tony se pyšně usmál a snad vážně čekal, až někdo z nich zatleská. Nestalo se tak. Steve protočil oči a napil se vody ze sklenice, kterou držel v ruce.
"Tak do toho." Pobídla ho Alyssa. "Ty chceš asi hodně odsud vypadnout, co?" Zasmál se Tony a pak se koutkem oka zadíval na Stevea, který ho ignoroval a prohlížel si sklenici z vodou jako nějaký zajímavý exponát. "No, začíná tu být docela dusno. Tak proč nevyčistit vzduch, než se tu udusíme." Odpověděla mu Alyssa a pohled namířila na Stevea. Ten zvedl zrak k ní. Zdá se že souhlasil. Divné, ještě včera jí chtěl chránit a umožnit další šanci na život.
"Jsi volá jako ptáček." Oznámil Tony Alysse po zákroku, kdy z ní na malou chvíli vyjmul čip a deaktivoval GPS. "Děkuju."
"Co plánuješ teď?" Zeptal se jí Tony. V místnosti byli jen oni dva. "Vypadnu Steveovi z očí, vymyslím nějaký plán proti Velitelovi a pak ho uskutečním. Výsledek nechám osudu." Usmála se, aby vypadala odhodlaně, ale ve skutečnosti se docela bála a už vůbec nechtěla odejít od Stevea. "Fajn, jsem tvůj osud a říkám "Tvůj plán tě zabije." " Pronesl Tony. "Aspoň to zkusím. Zemřu i tak. Nechci do toho už víc zatahovat Stevea a ani tebe." Pokrčila rameny.
"Takže už víš, že ti pomalu vyprchává trvanlivost na současném čipu." Usoudil Tony a Alyssa jen souhlasně kývla. "Řekneš mu o tom?" Zeptal se Tony už tišeji.
"Že umírám? Nemyslím si, že by to nějak teď zajímalo, takže se o tom nedozví ani od tebe."
"Jak myslíš. Nic neřeknu. Ale já si zase nemyslím, že mu jsi i přes to všechno lhostejná." Řekl Tony už při odchodu z místnosti.
Další den ráno:
Alyssa se převlékla do nového oblečení, které jí obstaral Tony. Džíny, modré přilehlé tričko, černá mikina se zipem a kapucí. Do malé tašky přes rameno uložila telefon a malou zbraň. Byla připravená k odchodu. Steve byl zavřený ve své ložnici, tak se za ním ani neobtěžovala jít. Rozloučila se s Jarvisem a následně i s rozespalým Tonym, který ani neodešel domů a pozdě večer tu usnul. "Jo a Tony?" Otočila se Alyssa u dveří. Tony se jen usmál. Věděl co mu chce říct. "Máš za co." Aniž by jí nechal poděkovat. Usmála se a odešla.
Chtěla se vrátit a aspoň se se Stevem rozloučit, ale bylo jasné, že mu došlo, že Alyssa odchází, ale ani mu nestála za to, aby vyšel z ložnice . Tak prostě odešla.
"Kam si myslíš, že jdeš?" Alyssa sotva vyšla z rozbourané továrny, kde se nacházela Tonyho tajná laboratoř a už za sebou uslyšela známý hlas.
"Na útěk, pak do boje." Otočila se. Předstírala, že slyšet jeho hlas s ní nic neudělalo.
"Beze mně?" Steve naklonil hlavu na stranu. Tvářil se uraženě. Na sobě měl stejné volné hnědé kalhoty a černé tričko jako večer. Přes to měl hnědou koženou bundu a černou kšiltovku. Na zádech měl černý batoh. Alysse došlo, že má na cestu společníka. Přistoupila k němu blíž. "Nevěděla jsem, že toužíš jít se mnou." Vůbec nedala najevo, že je ráda, že chce jít s ní.
"No, to já taky ne, ale došlo mi, že i přes to všechno chci jít s tebou. Chci ti být na blízku a chránit tě." Alysse poskočilo srdíčko radostí.
"Máš strach?" Zeptala se. Byla u něj tak blízko, tak moc toužila po tom ho políbit. "Ano, ale o tebe. Když je ten chlap schopný udělat si armádu z mrtvých lidí, bojím se , co dokáže udělat někomu, kdo od něj uteče a postaví se proti němu." Pronesl znechuceně a na malou chvíli se jí zadíval na rty. Alyssu hřálo u srdce, že mu není ukradená a že má ve skutečnosti o ní strach.
"Ale odpuštění to ještě není co?" Zkřivila rty do úsměvu a couvla o krok zpátky, jinak by ho asi vážně políbila, ale na to není vhodná doba.
"Na to si budeš muset počkat, krásko." Pronesl Steve a Alyssa se nad jeho oslovením začervenala.
ČTEŠ
Stay With Me (Captain America FanFiction CZ.)
FanfictionPříběh se odehrává po filmu Captain America: Winter Soldier a zároveň před Avengers: Age of Ultron:) Příběh pojednává o neobyčejné dívce a známém superhrdinovi, které spojí dohromady ne zrovna bezproblémový příběh. Jejich láska je zakázaná a nebezpe...