"Seyeon!" Seyeon menoleh kebelakang apabila namanya dipanggil.
"Aku dengar Jeon jatuh tangga.. dia okey ke?" Ray berlari menghampiri seyeon. Wajah nya menunjukkan dia sangat lah risau pasal Jeon.
"Dia cuba sambut aku.. ah, ya.. Dia kat bilik kesihatan sekarang. Tapi dia okey. Aku dah amik barang dia. Lepas ni kami akan balik bersama." Ditangan seyeon menggalas dua buah beg dan sehelai T-shirt milik Jeon.
"Dia okey? Tapi ada orang kata anggota badan dia terhentak sesuatu."
"Betul, tapi dia okey. Punggung dia je yang terhentak lantai. Dia kan budak hutan, kekuatan dia luar biasa sikit." Seyeon teringat kejadian di bilik kesihatan Jeon menyuruhnya mengurut punggungnya.
[Flashback]
"Tolong urut, sakitnya punggung aku." Rintih Jeon sambil menonggeng.
"Tak mahu." Balas seyeon.
[End flashback]
"Kejamnya kau.. kan dia cedera sebab cuba selamatkan kau." Kata Ray.
"Yalah, yalah. Semuanya salah aku. Tapi aku rasa macam ada orang tolak aku tadi." Seyeon baru perasan yang dia memang rasa badannya ditolak. Tapi oleh siapa? Kenapa?
"Hmm, semua orang tengah berasak asak masa tu..." Ray berjalan seiring dengan seyeon. Dan tiba2 ada seseorang menegur seyeon.
"Umm kim seyeon?"
Seyeon dan Ray menoleh kearah gadis yang memanggil seyeon.
"Maaflah kalau aku mengganggu. Aku sera dari kelas D." Gadis itu mendekati seyeon dan memperkenalkan dirinya.
Oh dia ni...Dia yang dengan jim semalam... girlfriend dia ke?
"Aku nak minta nasihat kau sikitlah... ianya mengenai Jim." Kata sera. Dan seyeon meninggalkan Ray keseorangan disitu kerana mengikut sera.
________
Pintu yang tertutup rapat tiba2 dibuka dengan ganas. Jeon yang masih terbaring meniarap menoleh kearah pintu.
"Ah, se...!" Jeon yang diingat nya seyeon yang membuka pintu berasa gembira. "Oh...jim.." Jeon berasa sedih pula.
Wajah Jim dihadapannya kelihatan sedang risaukan sesuatu.
"Adakah aku terlewat? Apa yang dah berlaku tadi?!" Jim meluru kearah Jeon dan mengoncang tubuh Jeon yang sudah terduduk. "Mana dia? Mana dia pergi?!"
"Eh? Eh? Apa? Siapa 'dia'?" Jeon hairan pula disoal begitu oleh Jim.
"Girlfriend aku berdendam dengan kau dan seyeon. Dia salahkan korang sebab aku tak nak datang sekolah lagi! Panggilan dia tadi buat aku risau, jadi.. aku tak tau apa yang dia rancang.. mana seyeon?!"
Tiba2 pintu yang sudah tersedia terbuka Ray pula masuk kebilik itu dengan membawa beg Jeon dan T-shirt nya. Ketua dan si tukang penghantar barang.
"Oh, korang cari seyeon ke? Dia dah balik dengan sorang yeoja nama sera." Maklum Ray dan meletakkan barang ditangannya di katil yang menempatkan Jeon.
Jim dan Jeon segera berlari keluar untuk mencari yeoja2 merekaxD.
_______
Sera membawa seyeon ke jambatan yang dibawahnya terdapat sungai kecil berhampiran dengan sekolah.
"Maaflah sebab ajak kau kesini. Aku tak nak ada orang kacau perbincangan kita.." kata sera tersenyum manis.
"Ah, tak apa. Aku tak kisah (tapi perlu ke bincang kat tengah2 jambatan)" seyeon berdiri menghadap sera.
YOU ARE READING
[C] BEAST MASTER
Teen Fiction+hanya dia sahaja yang mampu menjinakkan si buas. Idea; komik.