Hádanka

1.6K 171 10
                                    

Nový diel pre nedočkavcov :D Užite si ho. Vaša Lil *


"Bude to fungovať?" Opýtal sa Blair, keď sme sedeli v obývačke pred televízorom. Všetci sme zostali cez noc v Evanovom dome. Podarilo sa nám vyvetrať ten smrad, ktorý tam zanechal pustený plyn, pre istotu sme ale vypli hlavný uzáver. Dohodli sme sa, že bude lepšie zostať spolu. Každý z nás sa bál, čo ďalšie sa môže stať. Takto sme na seba mohli dávať pozor. Rodičia sa moc nevypytovali, bol predsa piatok. Vyhovorili sme sa teda na pyžamovú párty s kamarátmi a bolo. Evanovi rodičia boli preč, spomínal niečo o pobyte v kúpeľoch, takže sme tam mohli ostať, bez toho, žeby sa niekto staral do toho, čo tam robíme. 

Blair adresoval otázku Ruby, bol to predsa jej nápad. 

"V to dúfaj, že to bude fungovať." Jej odpoveď ho veľmi neupokojila.

"Takže to nemusí vyjsť? Skoro nás zabásli poliši, vyzeráme ako woodoo bábiky, Evan je v nemocnici po otrave plynom a ty mi povieš, že to možno vyjde? MOŽNO?" Bol značne podráždený ale nikto z nás sa tomu nečudoval. Bolo toho na nás za posledné dni veľa. Mayson mu položil ruku na rameno a Blair vydýchol.

"Upokoj sa." Povedal potichu a potom sa obrátil na Ruby. "Myslíš, že to zaberie? Ako vlastne vieš, čo máme spraviť?" Ruby si odpila z piva a sadla si do tureckého sedu. Pripomenulo mi to tú noc. Napriek tomu, že tu bol gauč aj kreslá, všetci sme sedeli na zemi. Zrejme sme sa tam cítili bezpečnejšie. Akoby nám ten nábytok vytváral akúsi obrannú stenu.

"Čítala som o tom." Vstala a odišla do chodby, keď sa vrátila mala v rukách notebook. Zapla nejakú stránku a ukázala nám dlhý článok a pod ním veľa komentárov. 

"Veľa ľudí o tom píše. Ak vyvolávaš duchov a začnú sa ti diať divné veci, máš spáliť to čo ťa s nimi spája. Dúfam, že v našom prípade to bude s tou tabuľkou fungovať." Mali sme hlavy pri sebe a pozerali sme na monitor. Len Blair sedel oproti a poťahoval z cigarety. Nervózne sa poškriabal vo vlasoch a vydýchol biely dym.

"Tak prečo to nespravíme hneď?" Spýtal sa s nádejou v hlase.

"Musíme pri tom byť všetci. Spravíme to zajtra, spolu s Evanom."

"Čo ak to nebude fungovať? Čo ak tú prekliatu vec spálime a potom sa udusíme, alebo začne horieť barák alebo nás to utopí v sprche?" 

"Blair, prestaň!" Napomenul ho Daniel a Ruby zaklapla notebook. 

"Takými rečami nám nepomôžeš, tak buď radšej ticho!" Zvýšila na neho hlas, videla som na nej, že má toho aj ona dosť. A aby toho nebolo málo, v tej chvíli sa ozval ten najhorší zvuk. Môj mobil. Tiché pípnutie akoby zahučalo na celý dom. Všetky oči sa upreli na mňa.

"Do toho! Prečítaj to!" Rozkázal mi Blair a roztrasenou rukou si vložil cigaretu do úst.  Siahla som po mobile, ktorý ležal na stole. Odblokovala som ho a pozrela na displej. 

*Neznámy: Zahráme sa hru

"A ďalej?" Spýtal sa Daniel, keď som sa odmlčala.

"To je celé, viac neposlal." Vtedy mi mobil pípol znova. 

*Neznámy: Lano zviera hrdlo, telo visí vo vzduchu.

Úsmev už bez cigarety, krv od ucha k uchu.

Kto je to?

Dočítala som a všetky oči sa zo mňa premiestnili na Blaira. On jediný z nás fajčil. Posledný raz si potiahol a potom ju zahasil. Vstal, pivo držal  v ruke. Zahryzol si do pery a uškrnul sa. Potom sa zahnal a fľašu hodil o stenu. Rozbila sa doprevádzaná jeho výkrikom zlosti a zúfalstva. Ruby bez slova vstala a prekročila naše nohy, aby sa dostala k nemu. Zazrela som v jeho očiach slzy než ho objala. Silno ju stisol a zovrel päste. 

"Vypni ten mobil." Povedal mi potichu Mayson a ja som váhala.

"Nebudeme vedieť, či niečo chystá. Je to jediné spojenie s ním." Namietala som, hoci som premýšľala že to predsa len spravím.

"Načo nám to bolo doteraz?" 

"Vďaka tomu sme vás s Evanom našli."

"Pozri sa na nás. Blair je na pokraji zrútenia, a nám ostatným už tiež veľa nechýba. Ten zmrd si z nás uťahuje a ešte sa na tom baví. Vypni ten mobil." Poslúchla som ho. Stlačila som červené tlačidlo a vtedy sa to stalo. Svetlá zhasli, televízor sa vypol. Pribehla som k vypínaču. Nič. Vyhodilo to elektrinu v celom dome. Blair sa odtiahol od Ruby a osvietil miestnosť displejom svojho telefónu. 

"Idem s Ruby po sviečky. Zostaňte tu. Nikto sám nikam nepôjde." Daniel ich zastavil, než vyšli z miestnosti. 

"Počkaj. Sviečky asi nie sú najlepší nápad. Zapálime krb a prineste baterky. Od tých sa nič nemôže chytiť." V slabom svetle som videla, že Blair prikývol a potom  s Ruby odišli. Počula som šramot vo vedľajšej izbe. O chvíľu sa vrátili a nám sa podarilo založiť oheň. Plamene rozostrili šero okolo nás. Ruby, Blair a Mayson držali v rukách baterky. Stáli sme tam v polkruhu a upierali pohľad jeden na druhého. Ticho prerušil Daniel svojím pokojným hlasom.

"A čo teraz?" 


Nevinná hraWhere stories live. Discover now