Where's Minra?

91 10 0
                                    

Hari sudah mula senja, tapi Minra masih belum balik. Di dorm Miuni...
"mana Minra ni? Kenapa dia tak balik lagi? Dah nak malam ni..." kata Jimin risau. "apa kata kita pergi cari dia? Aku takut dia kena apa apa lha. Macam mana kalau dia kena curi? Pastu pencuri tu minta duit tebusan 1 juta? Tak pun macam mana kalau Minra tu excident? Ahhh... Aku tak boleh duduk diam... Jom kita cari dia." kata Hyona. Kata kata Hyona menyebabkan Aerin dan Jimin risau. "kita nak cari dia dekat mana? Kawasan ni luas.." kata Aerin pulak. Hyona dan Jimin terkaku. Betul jugak kata Aerin tu. Kita nak cari dia kat mana? "apa kata kita call seventeen suruh diorang tolong kita cari sekali?" tambah Aerin lagi. Jimin dan Hyona mengangguk tanda setuju. Hyona mengambil telefonnya dan menelefon scoup.

Sepuluh minit kemudian pintu diketuk dari luar.
Mereka semua terkejut dan terus pergi ke pintu. Mereka berharap yang itu Minra tapi sebaliknya seventeen. Seventeen meluru masuk. "Minra pergi mana? Dari tadi ke dia tak balik? Dia tak boleh duduk kat luar sorang sorang. Bahaya. Apa kata kita cari dia..." kata Minggyu pantas. Dia berdiri dan ingin berjalan keluar. Tiba tiba Aerin menarik tangan Minggyu dan berkata... "kita nak cari dia kat mana?". Minggyu terkaku dan terduduk. Mereka berfikir sejenak.

Tiba tiba pintu dibuka dari luar. Minra masuk kedalam rumah dengan perasaan yang sedih kerana rantai yang dia sayangi tak dijumpai. Miuni dan Seventeen tekejut. Minggyu lari kearah Minra dan memeluknya erat. Minra terkaku seketika. Dia terkejut. Tak lama selepas itu, Minggyu melepaskan pelukannya. Dia membawa Minra duduk diatas sofa. "Minra.. Kau pergi mana? Kenapa balik lambat?" tanya Jimin dengan muka yang marah tapi hatinya lega kerana Minra tak tercedera. "aku ada kat sekolah tadi.. Aku tak perasan dah senja tadi jadi aku balik lha. Tspi yang peliknya apa yang seventeen buat kat sini?" jawab Minra kemudian tanya kepada Seventeen. "kami semua yang kat sini risau kan kau tau tak. Kau kalau nak pergi mana mana cakap lha dulu. Jangan lha pergi macam tu ja." kata Hyona bagi pihak Seventeen. "kalau risau kenapa tak call aku ja tadi?" tanya Minra. "ooo... Tak tepikir lha pulak. Risau punya pasai." kata Hyona lagi. Mereka semua ketawa. "kau orang lapar tak?" tanya Aerin yang hanya mendiamkan dirinya dari tadi. "kalau nak keluar makan pon tunggu lha aku mandi dulu. Masam dah tau tak?" kata Minra lalu pergi ke biliknya. Mereka semua ketawa terbahak bahak.

4 special girls (malay ff)Where stories live. Discover now