Dating? seriusly..

75 6 0
                                    

Jadi malam itu mereka bertujuh belas tidur di wad itu. Hyona tidur diatas katil manakala Aerin diatas kerusi. Yang lain diatas sofa dan ada yang tidur sambil duduk.

Esok paginya mereka semua bangun lambat kecuali Hyona. Hyona bangun dan menarik langsir. Dia kemudiannya duduk semula diatas katil. Dia baru terfikir. Apa yang jadi padanya semalam? Macam mana dia boleh ada dekat wad Aerin? Seingatnya dia semalam.... Dia diculik.. Ehh tak dimakan... Ehh apa yang jadi semalam? Dia tak dapat ingat apa apa. Tak lama selepas itu Aerin terjaga. Aerin menggeliat dan mengejutkan ahli Miuni yang lain. Jimin bangun dan akhir sekali Minra. "korang.. Nak kejutkan SVT tak?" tanya Hyona kepada membernya. "tak payah lha.. Biar lha diorang tidur. Lagipun semalam diorang risau sangat. Mesti diorang penat. By the way.. Japgi lagi 15 minit kejut aku tau.. Ngantuk lagi lha." kata Aerin dan sambung tidur. "aku pon." kata Jimin dan Minra serentak. Mereka kembali tidur. Hyona hanya mengangguk perlahan. Tak lama selepas itu, Hyona terdengar Scoups mengigau. "ermmm... Hyona.....Hyona....". Hyona hanya tersenyum. Geli hati.

Tiba tiba pintu bilik diketuk dari luar. Hyona bangun dan membuka pintu. Alangkah terkejutnya dia apabila melihat Woobin di luar wad. "apa yang kau nak? Kalau nak bincang pasai music video tu nanti nanti lha. Tunggu lha aku dengan Aerin baik dulu." kata Hyona sedikit marah. Woobin hairan. "siapa yang nak bincang pasai music video tu? Saya datang sini nak ajak awak keluar. Makan... Nak tak? " tanya Woobin kepada Hyona. "makan? Dengan pakai baju macam ni? Tak nak lha. Lagipun saya tak lapar." tolak Hyona lembut. "sapa kata saya nak bawak awak dengan baju tu? Saya hantar awak balik. Lepas tu awak bersiap. Mandi semua baru kita pergi. Okay?" tanya Woobin lagi. Mencuba nasib. Hyona mengangguk. Woobin senyum bahagia. "saya tunggu awak dekat bawah tau. Bye.. Jangan lama sangat." kata Woobin lalu berlalu pergi. Hyona mengangguk dan masuk semula ke wad Aerin. Dia mengejutkan Aerin. "Aerin.. Aku nak keluar jap.. Jumpa Kat umah tau.." katanya lagi. Aerin mengangguk perlahan. Hyona mengambil barangnya dan turun ke bawah. Woobin dah pon ada dalam kereta. Woobin keluar dan membuka pintu kepada Hyona. Hyona menolak. "saya naik kereta saya. Jumpa dekat dorm Miuni." kata Hyona sambil mengeluarkan kunci keretanya dan menuju ke keretanya. Woobin hanya mengangguk.

Hyona menghidupkan enjin keretanya dan memandu laju. 10 minit selepas itu dia sampai di dorm Miuni. Dia terus menuju ke bilik air dan mandi. 15 minit dia keluar.

-HYONA P.O.V-
Betul ke aku nak ikut Woobin? Apa yang diorang akan kata nanti? Aku takut lha.. Tapi kenapa aku terima pelawaan Woobin tadi? Ahhh... Aku buntu..pergi ja lha.. Aku tak salah kot. Tapi aku nak pakai baju apa erk... Hurmm.. Aku biru ke hitam?haihss apa aku ni? Kenapa aku tengok dress? Pakai macam biasa dah lha kot. Tak apa lha. Aku pakai shirt ni dah lha.. Tiba tiba terdengar kereta di hon dan pintu rumah diketuk. 'takkan lha tu Woobin. Baik aku cuba tengok.' perasaan aku jadi bercelaru. Aku tengok di luar tingkap tapi tak ada sesiapa. Mungkin terlindung dengan tiang.

4 special girls (malay ff)Where stories live. Discover now