Jimin berlari sekuat hati ke wad Aerin. Sesampainya dia di wad Aerin, "Jim.. Kenapa kau ni? Tercungap cungap? Kenapa kau lari?" tanya Minra agak pelik dengan membernya. 'malam malam pon nak main 'polis tenteri' ke?' fikirnya. Jimin menggeleng dan duduk diatas kerusi yang diberi oleh Jeonghan. "Min... Apa lha kau ni... Kawan baru naik kowt.. Chill lha." kata Aerin. Jimin sudah sedikit tenang. Semua orang berkerumun dekat dia. "awak.. Apa yang dah jadi?" tanya Jeonghan lembut. Dia risau akan Jimin. "mana Hyona?" tanya Scoups pantas apabila melihat Hyona tak ada bersama Jimin. Jimin menarik nafas panjang. Dia menceritakan apa yang terjadi. Tapi bukan keseluruhannya. Dia hanya ceritakan apa yang berlaku semasa mereka berdua melihat pada bulan itu. "jadi, mana Hyona sekarang?" tanya Scoups cemas. Jimin menggelengkan kepalanya perlahan. Scoups menjadi lagi cemas. Dia bangun dan berpusing mengelilingi wad. "oppa.. Relax lha dulu." kata Aerin. Dia risau kalau Scoups buat sesuatu yang tak diingini berlaku. Lagipun hari sudah malam. "relax? Macam mana nak relax? Member korang ada kat luar tu kowt. Entah entah dia kena curi ke apa ke? Macam mana kau boleh suruh aku relax Aerin!?" Scoups meninggikan suaranya. "hyung.. Sabar lha. Ada betul jugak cakap Aerin tu.." kata DK mempertahankan Aerin. "kau pun sama DK! Asyik nak bela Aerin ja!" Scoups menjadi marah dan buntu. Minra tak larat nak dengar mereka bergaduh. Jadi dia ambil telefon dan menelefon seseorang. "awak.. Awak call sapa tu?" tanya Minggyu. Minra hanya mendiamkan dirinya. Panggilan dijawab. Minra membuat loud speaker.
"Yeoboseyo?" terdengar suara lelaki di hujung talian.
"ermm.. Maaf ya.. Awak ni siapa?" tanya Minra. Suasana dalam bilik itu menjadi diam.
"ooo... Maaf. Saya Woobin." jawab lelaki itu.
"Woobin? Mana Hyona?" pada masa ini Scoups meluru kearah Minra. Dia nak ambil fon itu. Tapi dihalang oleh Dino, DK, Minggyu, Wonwoo dan Woozi.
"ooo.. Hyona, dia ada kat sini." kata Woobin.
Kata kata Woobin membuatkan Scoups naik angin. Dia hampir melepaskan diri dari mereka jadi Jun, Jeonghan dan Vernon turut membantu.
"Boleh tak bawak Hyona datang sini? Dekat wad 19." kata Minra.
"ya." mereka meletakkan fon.
Scoups dapat melepaskan diri dari mereka. Keadaan Scoups sekarang seperti lembu gila. Dia meluru kearah Minra. "Minra! Kenapa tak bagi oppa cakap tadi?" tanya Scoups baran. "oppa.. Tenang lha. Kenapa oppa nak risau sangat? Lagipun tadi dia kata kan nak bawak Hyona datang sini!" kata Aerin menyampuk. "kau diam!" marah Scoups lalu menundingkan jarinya ke muka Aerin. "Macam mana kalau lelaki tadi culik Hyona? Kau kenal ke dia siapa?" tanya Scoups lagi kepada Minra pula. Minra mengangguk. Ahli Miuni yang lain juga mengangguk. SVT keliru. "siapa?!" tanya Scoups lagi. Minra menggeleng. Dia tak nak jawab soalan Scoups. Scoups berjalan dan duduk di atas sofa. Dia menjadi bengang.
Tak lama kemudian, pintu dibuka dari luar perlahan lahan. Scoups berdiri dan mendekati pintu. "oppa! Belakang." arah Minra. Dia tak mau Scoups buat sesuatu yang bahaya. Scoups melangkah ke belakang. Aerin turun dari katilnya dan duduk diatas kerusi dengan pertolongan Minra dan Jimin. Woobin meletakkan Hyona diatas katil.
"oppa.. Macam mana boleh jadi macam ni?" tanya Minra kepada Woobin. Ahli SVT yang lain hanya berdiam diri dan mendengar. "tadi oppa jumpa Hyona kat bawah. Pastu tiba tiba dia pengsan. Oppa tak tau nak bawak dia pergi mana. Jadi oppa bawak lha dia masuk bilik oppa." terang Woobin. Scoups naik baran. "kau bawak dia masuk bilik?" kata Scoups kuat. "ye lha. Saya datang sini pon sebab Jae hyun nak bincang something.. Jadi saya bawak lha dia masuk dalam bilik tu. Pastu korang call." kata Woobin. Dia cuba terangkan satu persatu. Scoups menjadi tenang sedikit. Woobin minta diri kerana dia tak habis lagi bincang dengan Jae Hyun. "siapa dia sebenarnya?" tanya Minggyu kepada Miuni. "Doctor. Doktor woobin." kata Jimin. Mereka semua mengangguk. "macam mana korang kenal dia?" tanya DK pula. "dia tu kan doktor.. Waktu aku kena beleter hari tu.. Dia lha tukang sabar kan doktor Jae hyun. Minra dengan Jimin pun tau. Tapi aku rasa.. Aku tak bagitau Hyona lagi. Rahsiakan tau." kata Aerin. Ahli Miuni mendekati Hyona. Mereka ketawa terbahak bahak. "korang kenapa? Orang pengsan pon nak gelak ke?" tanya Woozi. Ahli Miuni yang lain tak endahkan apa yang dikatakan oleh Woozi. Malah mereka memanggil ahli Seventeen yang lain untuk melihat. Mereka semua ketawa terbahak bahak termasuk Scoups.
YOU ARE READING
4 special girls (malay ff)
Casuale4 special girl. Wanna know the story? Just hit the button read and keep it safe in your library.😁