........

73 7 0
                                    

Selepas selesai menyiapkan diri, mereka semua pergi ke dorm seventeen. Sejam menunggu di dorm, telefon Hyona berdering. Hyona melihat paparan telefonnya tertulis nama Aerin. Dia membuat pembesar suara dan memanggil Jimin, Minra dan seventeen. Panggilan dijawab.

"Yeoboseyo? Hyona? Kau buat perbesar suara weyh.

"ye aku lha ni... Dah...Kenapa? Apa jadi kat kau? Kenapa doktor tahan kau kat hospital?"

"aku kena beleter dengan doktor Jae Hyun tadi."

"beleter? Kenapa? Dia cakap apa kat kau? Kenapa dia beleter kat kau? Kau buat apa?"

"tanya satu satu tak boleh ka? Nanti aku cakap korang jangan marah pulak. Tapi sebelum aku cakap korang jangan bagitau seventeen tau."

"kenapa?"

"aku tak mau depa pon berleter kat aku lepas ampa semua marah kat aku. And aku tak mau DK risau. Nanti kau call lha diorang kata aku ok ok ja."

"ok. Apa yang jadi kat kau sebenarnya ni? Kenapa Doktor Jae Hyun tahan kau? Ceciter.."

"tak... Kaki aku bengkak teruk... Pastu doktor Jae Hyun tanya lha aku.. Kenapa?... Aku cakap lha tak ada apa.. Tiba tiba ja jadi macam ni.. Tapi doktor tak caya. Dia cakap sama ada aku nak cakap atau dia akan tengok cctv. Pastu aku cakap lha yang... Pagi tadi waktu korang nak cari Jimin aku cuba bangun tapi tiba tiba aku terjatuh. Kaki aku yang sakit hempap lantai dulu. Sebab tu yang bengkak tu.. Hehehe... Sebab tu lha doktor beleter kat aku. Tak dan nak baik lagi dah berjalan. Pastu aku salahkan doktor sebab tak bagi tongkat kat aku.. Sebab tu lha aku kena beleter sampai sejam tu... Ngehehehe nak buat macam mana dah aku ni tak boleh dok diam. Korang tak marah kan..."

"banyak lha kau tak marah. Siap kau nanti. Ni boleh tak kami pi lawat kau?"

"boleh... Datang lha. Tapi jangan bagitau seventeen tau."

"seventeen bila boleh datang?"

"seventeen aku rasa malam lha... Ni... Aku nak korang tolong bawak baju aku weyh.. Nak tukaq lha. Tak selesa pakai baju hospital."

"ok... Malam? Kenapa malam?"

"sebab aku nak kena rehat aku punya telinga pulak lepas dengar kau orang berleter... Hahahaha... Datang cepat tau.. Aku takut lha duduk sorang sorang.. And aku lapaq lha... Jimin tolong masuk kat aku boleh..."

"tak mau.. Haha padan muka... Sapa suruh ketegaq?"

"pleaseee"

"aku bagi spicy tau... Baru padan muka kau..."

"tak nak lha... Nanti aku mengadu dekat DK oppa. Biar dia marah kau.... Hahahaa..."

"hahaha... Aku tak pernah dengaq DK marah... Kau pernah ke?"

"tak... Tapi kan kalau dia marahkan... Macam mana muka dia... Sah cute kan.."

"tunggu lha malam ni..."

"aaaaahhhh. Tak nak... Aku tak mau bagi dia risau dan marah disebabkan aku... Aku tak sanggup tengok dia serius... Tak pa lha korang... Mai cepat tau. Aku tunggu ermm.... 30 minit from now. Anyeong~...

Paggilan di matikan.

4 special girls (malay ff)Where stories live. Discover now