Not Againn..

71 8 0
                                    

Hyona jalan naik keatas. Tiba di wad Aerin dia mendapat satu panggilan. Tertera nama manager Kim. Dia mengangkat tanpa berlengah.

"manager kim.. Waeyo?"

"Hyona? Saya ada bawak seseorang. Dia nak jumpa dengan salah seorang ahli Miuni. Jadi saya cadangkan awak lha yang pergi. Sebab awakkan Leader."

"tapi manager tak boleh ka tunggu sampai kaki Aerin baik. Saya tak boleh pergi lha manager. Aerin memerlukan kami sekarang ni."

"kamu tak payah nak cuba bohong saya. Tadi saya baru bercakap dengan Aerin. Lagipun kat sana ada Svt kan. Saya cuma nak salah seorang dari kamu saja. Saya just suggest kamu lha sebab kamu kan leader."

"ok lha manager. Pukul berepa?"

"ok bagus. Pukul 4.30. Jadi kamu just ada lagi 30 minit ja lagi. Tadi saya call, kamu tak angkat."

"apa 30 minit. Ok lha. Saya sampai jap lagi."

Kata Hyona lalu mematikan telefonnya. Dia masuk je wad Aerin. "bye korang. Aku nak kena pergi JYG jap. Ada apa entah. Jap lagi aku datang balik tau." kata Hyona lalu mengambil begnya. "awak nak saya antar tak sebab lepas ni saya memang nak singgah PLEDIS. Alang alang tu." pelawa Scoups. "tak payah lha. Apa kata awak tumpang saya? Saya hantar awak pergi PLEDIS. Pastu nanti awak call lha saya. Saya pergi ambik." kata Hyona pula. Scoups mengangguk. Mereka pergi ke kereta Miuni. Kereta lamborghini Veneno.

"oppa... Pakai tali pinggang keledar tau. Sebab Hyona nak bawak laju ni. Hyona dah lambat." kata Hyona. Dia mengambil sunglasses reben dan memekainya. Scoups hanya memerhati. "Hyona kenapa tak nak naik kereta oppa ja?" tanya Scoups kepada Hyona. "kan Hyona dah cakap tadi yang Hyona lambat. Manager bagitau lambat." kata Hyona lalu membawa keretanya ke lebuh raya. Jarak diantara hospital dan JYG adalah 8 km. Sesampainya di lebuh raya Hyona menekan pedal minyak sehingga 180km sejam. Scoups hanya memegang kerusinya. Dia tak sangka yang Hyona boleh bawak kereta selaju ni. Mengalahkan F1. Tak sampai 15 minit Hyona dah sampai di depan PLEDIS ent. Scoups turun dari kereta dengan kakinya yang terketar ketar. Selepas Scoups keluar dari kereta, Hyona terus ke JYG.

Dia sampai tepat tepat jam 4.30. Dia terus menuju ke bilik manager. "manager kim... Mana orang tu?" tanya Hyona. "tuhaa... Ada ja kat situ." jawab manager Kim sambil menunjuk kearah sofa. Kelihatan seorang lelaki sedang membaca majalah. "Woo Bin.. Pekenalkan ni Hyona leader Miuni." kata manager Kim. "ya.. Kami dah berkenalan sebentar tadi." kata Woobin. "manager apa yang dia buat kat sini?" tanya Hyona hairan. "ok macam ni... Nanti kamu nak buat music video baru jadi ini lha. Main character dia." terang manager Kim satu persatu. "tapi kaki Aerin kan tak baik lagi..." kata Hyona. "kita tunggu lha sampai kaki dia elok." kata manager. "ok. Nanti awak bincang dengan Jimin dan Aerin. Maaf tapi saya ada hal lain. I Got To Go" kata Hyona lalu beredar dari situ.

4 special girls (malay ff)Where stories live. Discover now