Ravers Of Tomorrowland

987 19 3
                                    

Stress, stress, stress dan lagi stress.

Duduk dekat ofis stress, biasalah tu. Duduk rumah pun lagi stress, asyik dengar mak bapak berperang mulut bagai nak rak sampai ke family outing. Aku pula, kurung diri dalam bilik pasang lagu festival Tomorrowland dan A State Of Trance dekat laptop aku dengan high volume. Aku mengangguk bergoyang-goyang kaki dengan irama lagu yang bergenre EDM(Electronic Dance Music). Lebih indah dari Kpop, Jpop, lagu melayu, dangdut bagai. Sucks gila.

Dunia sekarang ni macam naharom. Nak berperanglah, nak mengebom bagailah, politik sampah. Kes putus cinta bagai. Apa nak jadi? Aku nak lupakan segala kekecohan dunia ni. Aku rasa nak tinggalkan tempat ni dan beralih somewhere yang lebih indah dari dunia kejam ni. Somewhere yang boleh menghormat orang dan agama lain. Aku serbu group Tomorrowland yang dipenuhi ahli yang lebih daripada seribu  dari negara lain di facebook tengok mereka post dekat situ. Kebanyakan semua respect agama lain.

Aku tutup mata sambil aku tengah pasang tune. Fefeeling aku terawang di angkasa raya dengan musik tu. Ahh. Beautiful.

Lama kelamaan pendengaran aku mula berdengung. Akhirnya jadi senyap. Aku buka mataku, pemandangan menjadi gelap. Aku rasa aku berada dalam deep sleep.

Aku tutup semula mataku. Dengan tenang aku tarik nafas. Pendengaran aku berdengung lagi. Bunyi tak jelas tapi aku mampu mendengar seperti suara manusia. Makin lama makin jelas bunyinya. Bunyi seperti seorang gadis memanggilku "Wakey wakey, mate." ujarnya.

Pemandangan kini kabur sejurus aku buka mata. Aku nampak macam langit biru dan ada kelibat warna perang depan aku. Rupanya aku dikejutkan seorang gadis berambut perang bercekakkan bunga dan berpakaian zaman hippie hanya tak berlengan.

Aku mamai "Dekat mana aku ni?"

"'Scuse me?"

"I mean... Where am I? Who are you? What's that sound?"

Gadis berambut perang tu gelak selepas aku bertanyakan soalan tu. "What the hell is so damn funny?"

"Oh nothing. You look lovely though."

Hmm. Hairan. Aku mengambil cermin kecil melihat diri sendiri. Pakaian aku telah bertukar dengan berbaju T, berseluar jeans paras lutut dan berbunga di keliling kepalaku. Tangan kiri aku pula disarung dengan empat utas gelang yang para party people gelarnya Kandi dek kerana berbagai warna dan bentuk manik dan Kandi tu juga bertuliskan PLUR, didefinisikan sebagai

Peace, Love, Unity, Respect.

"Seriously who are you?"

"You know me?"

Aku geleng.

"Name's Stephanie. Can call me Stephie by the way. An Australian. Nice to meet you."

"Uh nice to meet you." kami berjebat tangan.

"C'mon mate. we're not gonna be late for the party." Stephie heret aku keluar dari berteduh bawah pokok.

Matahari mula terbenam. Dari jauh aku nampak macam sebuah pentas yang lebih besar dari pentas biasa tetapi lagi padat. Pentas sebesar yang bertemakan fantasi tu telah disambut ramai peminat dari pelbagai negara bersertakan bendera negara sendiri. Perancis, Palestine, India, Indonesia, Malaysia, Canada, Mexico, dan banyak lagi.

"Hey Stephie. Where are we? What kind of place is this?"

"This my friend is called. Tomorrowland."

"Tomorrowland?"

"Yep. It's a music festival where people from the whole nation came and see them perform. Not just it. We are all here just to forget every single chaos, all the war shit, the idiotic politics and terrorism. We ravers wanted peace, love, unity and respect with each other. Which is why we all came here."

Yup, dia memang ada sama taste dengan aku.

Introduction Tomorrowland telah bermula dan selepas dua minit munculnya DJ yang telah naik ke pentas untuk memulakan sesi set lagunya serta penari-penari Tomorrowland yang berpakaian ala fantasi dan steampunk.

"What's up people of Tomorrowland!!! Are you ready!!!!"

Jeritan keterujaan mereka diluahkan.

This is Tomorrowland.



cerpen rabakWhere stories live. Discover now