- H9 Pepernoten gevecht -

21 2 0
                                    

Vol enthousiasme duwde ik de schooldeur van mij af, hopend dat hij op de stoel zou zitten, dezelfde waar hij altijd op zat maar hij was er niet. Hij was er niet. Dagen zat ik aan hem te denken. Het voelde alsof er iets van mij was afgenomen waar ik gelukkig mee was, gelukkig mag een groot woord zijn maar toch maakte hij mij gelukkig. Langzaam liep ik naar de tafel toe en nam ik plaats op zijn stoel. Het voelde kil en leeg, alsof hij was overleden ook al wist ik wel dat het niet het geval was.

Dag twee zonder hem. Alweer zit in aan de tafel, Lori speelt ondertussen zielige viool muziek op haar mobiel en stiekem probeer ik een klein grijnsje te onderdrukken. Ik gooi stiekem een pepernoot tegen haar hoofd aan en meteen zet zij het muziekje op pauze. Snel pakt zij ook een pepernoot en beginnen wij een klein gevechtje midden in de aula. 'Dames, ruimen jullie zo wel die troep op?'. De conciërge staat al een tijdje voor ons en in middels heeft hij zijn handen over elkaar geslagen, hij lijkt erg serieus in tegenstelling tot wij twee. Lori legt haar hand op haar borst. 'Dat beloof ik plechtig'. Ik kijk haar lachend aan, dit is dus de reden dat zij mijn beste vriendin is.

Daar staan wij dan met een bezem terwijl de bel is gegaan staan wij onze pepernoten op te ruimen. 'Nu hebben we niets meer voor in de les'. Ik kijk naar de vieze pepernoten op de grond, sommige nog heel maar de meestal al helemaal verstampt. 'Er zijn er nog een paar heel, je kan ze nog opeten als je de viezigheid een beetje weghaalt'. Lori kijkt mij belachelijk aan. Haar gezicht is een rechte lijn. Ik vond mijn grap eigenlijk nog best leuk. 'Schiet eens op, jullie zijn al te laat in de les'. Ik schrik, mijn gedachten worden onderbroken en meteen gaan mijn ogen richting de conciërge die weer voor ons staat. Dit keer kijkt hij erg boos en er begint zich een frons tussen zijn wenkbrauwen te vormen. Lori lijkt wat te mompelen in een vreemde taal. 'Ja, het zal wel'. En na die woorden loopt de conciërge weer weg.

---**---

Nog een fijne (maar late) Sinterklaas!

Hoe was jullie Sinterklaas, was het eten lekker (want daar gaat het natuurlijk ook om!)? Ik ben erg benieuwd!  Ik heb met sinterklaas de kerstboom opgezet oeps..

Hebben jullie eigenlijk ooit een pepernoten gevecht gehad? Lijkt me best cool of ben ik de enige..?  :'')



Drowning Boy.   ||DutchWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu