'Dit lieve Elea is een briefje met, in mijn sierlijke handschrift, Samuel erop geschreven. Aangezien jij het een moeilijke keuze vindt help ik jou, lief hé?'. Even staar ik haar aan, haar blik is zelfverzekerd. Ik ken die blik uitduizenden, het is niet echt een veel belovende blik. 'Hartstikke lief hoor van jou maar zoiets hoor ik volgens mij zelf uit te maken?'. 'Weet ik, maar ik heb bedacht dat als je het fout hebt, je mij dan gewoon de schuld kan geven. Hoe ideaal is dat? Ik zou gewoon bijna jaloers worden, had jij dat al die tijd maar bij mij gedaan'.
Daar staan wij dan. Met een papiertje. 'En wie stond er op het andere papiertje?'. Haar hand gaat richting haar broekzak en tovert er dan het papiertje uit. 'Mattie'. Even kijk ik naar het papiertje die dan al snel versnipperd wordt. 'Waarom doe je dat nou?'. Lori haalt haar schouders op. 'Simpel. Des te langer jij blijft kijken naar beide namen, des te moeilijker jouw keuze zal zijn. Ik dacht laat ik je voor zijn en alvast het blaadje verscheuren. Ik wil niet dat jij in dubio blijft'. Dus zo zijn al haar relaties tot stand gekomen, arme jongens.
'Eleanore lieve schat, kan jij even snel de vuilnis buiten zetten? Ik ben mijn project voor werk aan het afronden'. Ik knik terwijl terwijl mijn hand naar de vuilniszak reikt terwijl mijn moeder alweer gefocust is op haar project. Met een moeite probeer ik de deur open te krijgen, het lukte maar net. Helaas heb ik kippenkracht al wil ik er liever niet voor open komen, het valt gewoon niet te ontkennen bewijs ik maar weer.
Na de vuilnis die achtergelaten is, wat een emotioneel afscheid was, loop ik weer richting huis. 'Elea?'. Crap, dit was niet echt de bedoeling, ik zie eruit als een vrouwtje met 20 katten die een stinkend huis heeft, ergens verlaten in een bos. Met een snelle draai kijk ik naar de persoon, hopend dat de snelle draai de schrik heeft verminderd. 'Nou nou, schoonmaak prinsesje'. Lachend kijkt Mattie mij aan. Het hele 'ongeval' lijkt hij te willen vermijden. 'Mattie, ik wil nog even sorry zegg..'. Mijn zinnen worden onderbroken. 'Elea, het is allemaal goed. Nu weet ik hoe jij erover denkt. Dat is alleen maar goed toch?'. Auw, daar gaat mijn hart. 'Uhhm, sorry ik moet gaan, mijn moeder wilt vaak dat ik snel thuis komt'.
'Dat duurde lang, was je de weg kwijt geraakt?'. 'Nee joh mam, ik kwam Alice tegen en volgde daarna het konijn. Uit eindelijk belandde ik bij Johnny Depp. Je weet hoe knap ik hem vind dus ik bleef eventjes thee drinken'. Mijn moeder aait mijn hoofd en loopt daarna naar de woonkamer toe. Eventjes blijf ik stil staan en denk ik weer aan Mattie, tranen dansen langs mijn wangen naar de grond.
-----*****-----
Wat kan ik zeggen? Mijn hamster is dood, de olifant van de buren was ongesteld? Nah, ik was serieus mijn wachtwoord kwijt maar ik ben er weer jaja. *dramatisch geklap* Vakantie inzicht ahh. Hoe gingen jullie examens? Examens geven mij gewoon eetlust poeh.. :'(
JE LEEST
Drowning Boy. ||Dutch
Novela JuvenilEleanore 'Nor/Elea' Monet, een simpel meisje die te herkennen is aan haar blonde haren en blauwe ogen, een meisje met tiener struggles, een liefde voor chocolade, huilfilms en haar beste vriendin Lori Stanford die in de wolken is samen met Mick. Ele...