'Het is een best goed blad, jij hebt goede humor', zeg ik terwijl ik naast Sam ga zitten die zich op een bankje bevind afgezonderd van de andere kinderen in school. Ik reik hem zijn tijdschriftje terug. Hij kijkt mij aan en grijnst wat hem best goed staat, zijn ene mondhoek is gekruld en er ontstaat een kuiltje in zijn wang. Wat hem best schattig maakt. 'Dus, bevalt het je hier?'. Een typische vraag maar wat kan ik anders zeggen. 'Ik zit liever thuis. Met een zak chips of een goed boek'. Ik knik. Wat begrijp ik dat goed. Water loopt mijn mond in, niet vanwege de boeken maar vanwege de chips natuurlijk. Een paprika smaak vult mijn mond ook al kan het niet. Sam kijkt mij aan. 'Gaat het?'. Ik ontwijk zijn vraag want wat moet ik zeggen? Ja het gaat afgezien van het feit dat ik honger heb door jou. Eten is namelijk enorm belangrijk in mijn ogen. Ik kan geen dag zonder chocolade, mijn favoriet is namelijk de milka met smarties. Had ik dat al gezegd? Dat is de enige reden waarom jij mij 's avonds mag wakker maken. Ik knik want dat is de makkelijkste optie. 'Je haar zit leuk vandaag'. Verbaast kijk ik hem aan. Mijn wangen gloeien en ik kijk hem in zijn ogen aan wat ik niet had moeten doen want dat maakt de situatie alleen nog maar meer awkward. 'Dankje'. Verbaast was ik trouwens omdat ik vandaag mijn haar niet had gedaan, ik had het in een simpele staart omdat ik net gym had waar ik trouwens altijd actief mee doe, not. Hij grijnst weer en verdiept zich dan weer in zijn tijdschrift. Ik schrik van het geluid van mijn telefoon, ik heb een berichtje van Lori. Mick en ik zijn een stel!!!! Ik word gek van de vele uitroeptekens en probeer haar te vinden in de ruimte. Ze zit ergens verstopt in een hoekje samen met Mick en nog wat vrienden van hem. Ik probeer haar aandacht te krijgen en steek dan mijn duim op. Het is haar weer eens gelukt, toch gun ik het haar. Mick is een goede jongen en dat verdient Lori. Ze maakt een gebaar wat lijkt op 'kom naar mij toe'. Ik blijf wel even hier, de les begint toch zo. Stuur ik via een berichtje omdat ik geen zin heb dat iedereen naar mij kijkt als ik moet gaan schreeuwen. Lori is eigenlijk mijn enige vriendin. Ik bof echt met haar en soms verbaast het mij dat zij mij zo interessant vind. Ik ben namelijk het meisje dat stil door de gangen loopt, met haar hoofd naar beneden en oordopjes in zodat niemand mij aanspreekt. En als mensen dat dan wel eens doen, wat gelukkig niet vaak gebeurd, probeer ik kort te reageren zodat ik ook snel weer klaar bent met praten. Ik ben niet goed in gesprekken voeren met iemand. Vaak zeg ik rare dingen of maak ik gekke bewegingen zoals een tik met mijn oog en in sommige gevallen kijk ik die gene niet eens aan. Of ik loop door, gebaar dat ik muziek op heb staan. Dan kijken mensen wel eens boos of geërgerd maar dat maakt mij niets uit. Zodra een liedje opsta vergeet ik dat namelijk al gauw weer. Muziek laat mij eens een keer niet denken, laat mij zweven van de grond dat van de zogenaamde wereld heet en brengt mij naar een nieuwe plaats. Je kan het als wiet beschouwen, het voordeel is dat het niet schadelijk is. Wel is het verslaafd. Een dag geen muziek is een dag niet geleefd zeg ik dan maar.
*-*-*
Halllo!! Even een a/n. Sorry dat het zo kort was, het verschilt per hoofdstuk vandaar denk ik dan maar. En ik denk dat ik elke 3/4 dagen iets ga uploaden, wat denken jullie? Ik heb namelijk geen idee wat echt goed is, een week is te lang in mijn ogen en een dag is té snel dus ik ga maar van 3/4 dagen en dan zie ik wel of het goed is of niet :)
JE LEEST
Drowning Boy. ||Dutch
Novela JuvenilEleanore 'Nor/Elea' Monet, een simpel meisje die te herkennen is aan haar blonde haren en blauwe ogen, een meisje met tiener struggles, een liefde voor chocolade, huilfilms en haar beste vriendin Lori Stanford die in de wolken is samen met Mick. Ele...