Seminggu selepas itu....
"Wei korang dah siap ke?"tanya Saeron sambil membelek baju sponsor mereka. Maklumla artis yang baru nak debut mesti kena ada press conference. Dress had lutut berwarna ungu perlahan itu kelihatan sesuai pada badan Saeron. Yeon Soo yang seterusnya keluar dengan dress yang penuh manik di bahagian bawahnya dan dress itu berwarna hitam menonjolkan lagi penampilan femininenya walaupun dia bukanla perempuan yang macam tu sangat."Mana Sohyun? Banyak sanagt ke mekap dia? Aku pun pakai bedak dengan eye-liner je. Mana dia? Korang tak keluar sekali ke?"tanya Saeron pantas. Belum sempat Yeon Soo ingin menjawab kedengaran derapan kasut ke arah mereka. Terbeliak mata mereka berdua melihat manusia di hadapan mereka.
"Ehem jangan la terkejut sangat. Actually company kitorang pun buat press conference dekat sini. Hahahaha chill ok jangan la terkejut sangat. Sohyun mana?"kata Jonghyun. CN BLUE yang lain tersenyum dekat belakang. Semua kelihatan segak dengan tuksedo hitam di badan mereka kecuali Yong Hwa yang memang suka lain dari yang lain. Walau apa pun tetap Nampak segak dengan tuksedo berwarna kelabu.
"I'm right here. Sorry I'm late my friends. iPhone aku jatuh tadi sebab ada orang langgar aku tiba-tiba tadi.So,let's go. We are late."kata Sohyun. Dia kelihatan betul-betul kelam kabut. Nasib la dia pakai dress had lutut seperti Saeron tetapi berwarna putih jadi dia selamat untuk bergerak bebas. Belum sempat Sohyun ingin mengikuti langkah mereka berdua tangannya disentuh lembut oleh Jong Hyun.
"Goodluck."kata Jong Hyun lembut lalu melepaskan pegangannya dari tangan Sohyun. Sohyun membalas kata-katanya dengan senyuman.Sememangnya dia nak sembang lebih lama dengan Jong Hyun tapi masa tidak mengizinkan dia.
Berdasarkan arahan si Ji Won tu, jangan jawab perkara yang berkaitan life privacy. Tapi semua soalan macam berdasarkan life diorang je. Pening kepala 3 perempuan yang cantik itu. CN BLUE yang sudah siap bersandar di dinding belakang stage. Dari situ diorang dapat lihat reaksi Saeron,Sohyun dan Yeon Soo. Mereka semua hanya menggelengkan kepala kerana mereka tahu CEO SM mesti tidak beritahu secara detail pada mereka.
"Kesian la aku tengok diorang tu. Bertubi-tubi soalan diorang kena. Ape Kim Ji Won tu buat? Takkan la tak bagi detail pada artis dia yang nak debut? Macam tak menjadi je diorang ni Jong Hyun... eottokhae?" kata Yong Hwa dengan muka penuh kerisauan. Sohyun,Saeron dan Yeon Soo dah dirasakan seperti adik mereka. Tambah lagi Jong Hyun sekarang ini bersama dengan Sohyun jadi bertambah eratla hubungan mereka.
"Aku pun tak tahu la. Tapi debut memang segalanya bagi diorang bertiga. Kalau Ji Won tu rasa ini adalah game memang dia kena la. Kita terpaksa tengok je la. There's nothing we can do. Kita pun bukannya satu company."balas Jong Hyun. Dia sememangnya pening dengan segala masalah yang timpa. Tambah lagi dengan Eun Hye anak CEO mereka yang sememangnya tergila-gilakan dia.
"Kenapa la diorang tu tak nak dengar nasihat kita. Pilihan ke SM dah jelas lagi menunjukkan pilihan yang teramatlah salah."rungut Min Hyuk. Dia rasa kesal yang teramat apabila tidak berjaya memujuk mereka bertiga ke syarikat lain. Jung Shin yang mendengarnya turut menggelengkan kepala.
Sebaik sahaja press conference mereka tamat, mereka terus kebelakang. Saeron dari tadi tak habis-habis mengelap peluh di tangannya. Inilah masalah yang paling mereka takut hadapi. Soalan dari wartawan semuanya menusuk ke dalam hati dan membuatkan mereka tak berjaya menjawabnya. Secara majority dari soalan tadi mereka hanya tersenyum dan mendiamkan diri.Sesungguhnya mereka tak berjaya mengatasi kelemahan mereka menjawab soalan bertubi-tubi hari ini.
"All of you doing good. Don't worry diorang tak akan ambil kisah sangat mana-mana soalan yang korang tak jawab."kata Yong Hwa. Kesian dia tengok muka mereka bertiga dihadapannya pucat lesi. Itu pun diorang still lagi pakai mekap kalau diorang tak pakai mekap?Diorang memang terkenal dengan bare faces sebab diorang orang kata kecantikan semula jadi.
"No we not doing good. Habisla kita balik ni.Yang reporter tu tak penat ke bagi soalan bertubi-tubi? Otak aku terus blank tau tadi. Gila la press conference ni."rungut Yeon Soo.Sakit hatinyadengan semua yang berada di dalam dewan sekarang ini. Baru sahaja mereka ingin berbual bakal manager diorang datang.
"What are you doing here?! We must go to company right now! All of you just a failure!"kata bakal manager diorang dengan kuat. Sohyun yang masih cuba menenangkan minda mula rasa serabut. Dan bila dia mula rasa serabut dia akan buat perkara yang tidak sepatutnya dia buat.
"Kitorang tahu la kitorang dah fail bab press conference ni! Yang kau nak cakap kuat-kuat apesal! Ingat kitorang ni pekak ke!"jerit Sohyun. Muka dia menjadi merah dan bakal manager dia tergamam. Jong Hyun mula peluk Sohyun, cuba menenangkan fikiran Sohyun dan redakan mood marah dia. Jong Hyun terus bagi isyarat mata pada Saeron dan Yeon Soo supaya bawa bakal manager diorang pergi.
"Rileks okay. Jangan bagi pressure dekat minda. Sohyun! Look at me."kata Jong Hyun. Sohyun yang mula rasa ditarik balik ke dunia reality memandang Jong Hyun. Muka dia tersangat lah pucat menunjukkan dia sangat penat.Jong Hyun tersenyum manis pada Sohyun dan mula memberikan kata-kata semangat. Selesai sahaja nasihat daripada Jong Hyun,dia terus dibawa ke van dimana membernya yang lain menunggu.
"Remember this,don't tense yourself up.You can do it. Mental preparation always 100% okay."kata Jong Hyun sambil mengurut bahu Sohyun. Dengan selamba Sohyun masuk ke dalam van dan jelas kelihatan badan bakal manager dia terus tegak. "Mianhae" kata Sohyun dan bakal manager dia terus pusing ke belakang dengan motif ingin berleter tetapi terhenti apabila melihat muka ketiga-tiga gadis di belakangnya pucat lesi.
Syarikat SM pada waktu malam memang terang benderang dengan lampu spotlight diluarnya, tapi bagi mereka bertiga syarikat ini like hell.Kalau boleh diorang nak undurkan masa dan pergi audition ke tempat lain. Terasa sangat menyesal waktu ini.
"Just be strong guys. It's not our fault and they are the one who didn't give explanations well. So be well prepared. Mental preparation must 100%."kata Sohyun. Sebenarnya dia sendiri tak larat tetapi dia mesti kena bagi kata-kata perangsang dekat member yang lain. Perlahan-lahan Yeon Soo dan Saeron senyum begitu juga dengan Sohyun.
"Let's go guys! Fighting!"jerit mereka lalu mereka membuat sorakan sebelum masuk ke dalam bilik meeting. Tangan mereka mula sejuk menunjukkan mereka tersangatlah takut dengan perkara yang bakal berlaku. Bagi mereka biarlah meeting ini berlalu dengan pantas.
"So did anyone of you want to tell me from A to Z? The real story."kata Ji Won. Mukanya kelihatan tegang dan itu mebuatkan mental preparation mereka menurun.Semua di dalam bilik itu senyap dan hanya menunduk. Muka Ji Won berubah semakin merah.
"I think Sohyun want to tell the story. Well you also have time to dating isn't it?"kata Ji Won. Sohyun yang sedang menunduk terus bangun dan memandang Ji Won dengan tepat. Dia sebenarnya sedang menahan geram di dalam hati.
"Yes, I will tell YOU the story from A to Z so don't worry. We sit on the chair and the press conference start......."Sohyun cerita dari diorang start hinggal habis. Dan sehingga Jong Hyun menghantarnya ke van turut diceritakan.
"The question is... why did you didn't give us a proper advice about the press conference? There only one answer if I right. That you want to give us such a shame isn't it? Okay second question, CN BLUE is our brother they always beside us when the thing got rough. Why did our future manager want to make us shame in front of them with shout at us loudly. That time I bet the reporter outside also hear it." kata Sohyun dengan panjang lebar.Kelihatan Ji Won dan future manager tergamam.
"Meeting done. Dismiss. Don't you dare to cause ruckus outside again. If you did that then all your member will get the punishment as well."kata Ji Won dan terus keluar sambil future manager mereka membontoti langkah Ji Won.
"Tahu pun tak boleh jawab. Lain kali panggil lagi aku suruh bercerita. Aku setiap kali bercerita akan kenakan soalan... hmm nasib kau la Kim Ji Won."kata Sohyun dan terus terduduk dan bersandar letih di kerusi.
"What a day... did you see their face? It's so funny to get caught red handed isn't it?"kata Yeon Soo dan yang lain semua gelak. Balik sahaja dorm mereka terus rehatkan diri dari segala masalah yang perlu ditempuhi.
"All of you will not get any easy time anymore.Joo Wal go start our plan B. No matter what happen, I will make sure that all of you will not debut in time...hahahaha"kata Ji Won dan mulalah gelak jahatnya. Joo Wal selaku pembantu peribadinya selain personal assistant perempuannya hanya tersenyum melihat keriangan bosnya.
YOU ARE READING
Sweetness Of Relationship
Fanfiction"So starting today, all three of you is a member of Bestie. All of you will work hard for your debut time. Remember if any of you cause ruckus outside all of you will get the punishment. Do you understand that simple rules?" kata Kim Ji Won selaku C...