TRIPPLE DATE

21 3 0
                                    

[Sohyun P.O.V]
Ramai gile orang dekat amusement park. Sampaikan aku rasa macama aku boleh hilang ataupun kena culik.

Kan dah banyak berita orang hilang pergi tempat ramai-ramai orang macam ni… tapi hilang ke aku nanti? Aku ni sudah la dah besar… sohyun! Tak mungkin! Jauhkan segala fikiran negative kau! Nasibla kalau dah suka sangat tengok cerita crime scene ni...

“Sohyun! Pukul berapa Jong Hyun nak datang? Kalau lambat lagi jom la duduk café dulu,tak kan la nak tercegat dekat sini je.”kata Saeron dengan kuat. Aku hanya mampu mengangguk dan mengikut langkahnya dengan Myung Soo ke sebuah café.

Selepas 30 minit,

“Sohyun kau sure ke yang si manusia tu tahu kita tunggu dia dekat sini? Dah 30 minit tau tak. Aku nak date dengan Myung Soo gak. Yeon Soo dah hilang lama dah.”kata Saeron. Aku hanya tersengih.

“Kau pergi la mana-mana dulu. Aku rasa biar aku je yang tunggu dia. Kau kan nak sweet-sweet dengan boyfriend kau tu… mana boleh aku kacau.”kata aku. Saeron hanya tersengih. Nampaknya terpaksala aku menunggu Jong Hyun seorang diri…

[Yeon Soo P.O.V]

“Oppa, jagi nak aiskrim boleh?”tanya aku sambil membuat muka comel sehabis mungkin. Bambam tergelak melihat cara aku memintanya lalu terus menarik aku ke kedai yang ada jual aiskrim.

“Jagi nak perisa apa?”tanya Bambam. Aku hanya mendiamkan diri disebabkan pemilihan yang terlalu sukar antara Chocolate dan Strawberry. Disebabkan terlalu lama aku memilih,Bambam terus menghulurkan satu aiskrim di hadapan aku.

“Chocolate for you because you are sweet like Chocolate.”kata Bambam. Habis merah muka aku bila dengar pick up line dia. Perlahan-lahan aku ambil aiskrim tersebut dan seperti yang aku sangka Bambam akan memilih Vanilla dari yang lain.

“Hebat betul ayat oppa tadi.”puji aku. Bambam hanya tergelak dan dia terus memeluk bahu aku hingga membuat aku agak tergamam. Memang selalu Bambam buat macam ni dekat aku tetapi setiap kali itula aku mesti tergamam dulu. Pelik kan aku ni?

“Where is Saeron and Sohyun? Jong Hyun hyung mesti tak sampai lagi. Oppa rasalah Jong Hyun hyung tu macam ikhlas dengan Sohyun. Yela dia sanggup tau nak datang sini jugak even comeback diorang dalam 2 bulan lagi.”kata Bambam. Aku hanya menganggukkan kepala. Ramai orang sekeliling asyik memandang mereka,almaklumla idol dengan artis…berpeluk bahu pulak.

“Rasanya Saeron dengan Sohyun kot. Yela diorang kan nak tunggu Jong Hyun datang…..”terdiam terus aku bila Nampak Saeron dan Myung Soo dekat tempat Ice Skating. Habis merah muka aku sebab silap buat percaturan dan Bambam di sebelah gelak hingga menahan perut.

“Jagiya,you should see your face right now.”kata Bambam dan terus gelak menekan perutnya. Yeon Soo yang mula-mula mal uterus rasa geram mendengar kata-kata Bambam.

“Oppa! Saja je kan! Tak nak la kawan. Nanti main sorang-sorang jagi tak nak main dengan Oppa. Kbye!”kata aku merajuk kononnya.Bambam yang tadi seronok gelakkan aku terus tarik aku hingga aku yang terpeluk dia.

“Jagi,mianhae. Oppa saje je nak sakat jagi,jagi jangan la merajuk sian oppa main sorang-sorang. Jagi did you know this? If you were an angle, you’d be acute one and always remain by my side.”kata Bambam. Muka aku jangan nak describe la memang merah yang menyala-nyala.

“Fine sekarang oppa lepaskan jagi dulu baru jagi pertimbangkan sama ada nak maafkan oppa ke tak. Kalau oppa tak lepaskan jadi dalam 1 saat,jagi tak akan maafkan oppa.”kata aku hingga sempat lagi ugut Bambam. Bambam serta merta melepaskan pelukan dari badan aku.

“Okay disebabkan pick up line oppa mengusik hati jagi,oppa dimaafkan.”kata aku. Malas nak pandang mukanya sebab aku tahu nanti dia akan mengusik aku lagi.

“Hye Yeon Soo,annyeong Bambam oppa. Nak pergi mana ni? Asal muka kau merah Yeon Soo?”tanya Saeron setelah penat bermain Ice Skating.

Myung Soo di sebelah hanya tersenyum memandang mereka. Seperti biasa Myung Soo seorang pendiam jadi antara mereka semua dia la yang paling pendiam.

“Sebabkan kau la gila. Kitorang nak pergi dekat Sohyun la ni. Kesian dia ntah datang ke tak si Jong Hyun tu.”kata aku. Saeron tergelak mendengar alasannya.

“Thanks Saeron. Because of you, oppa dapat peluk Yeon Soo free of charge.”kata Bambam tanpa selindung. Aku terus memandangnya tajam. Saeron dan Myung Soo hanya menggelengkan kepala mereka.

“Oppa! Jebal!”marah aku dan mula mengejar Bambam apabila dia berlari menjauhi aku. Saeron dan Myung Soo jalan mengikut belakang mereka sambil Saeron memeluk tanagn Myung Soo.

[Sohyun P.O.V]

Hisy manusia ni memang lambat betul la. Aku rasa kalau dia tak sampai sini dalam 30 minit lagi memang aku blah. Dia ni kalau tak nak datang ke sibuk ke at least bagi tau la. Ingat bagus la nak aku tunggu kau berejam dekat sini. Hisy panas hati aku.

“Wei Sohyun, Jong Hyun still tak sampai ke?”tanya Yeon Soo terkejut. Aku hanya mengangguk dan dengan selamba sambung bermain game. Seperti biasa game kegemaran aku mesti sentiasa di upgradekan levelnya.

“Gila ke apa manusia tu suruh girlfriend sendiri tunggu berejam. Oppa, don’t you ever dare to make me wait for you like that.”kata Saeron pada Myung Soo.

“I won’t. because you are important to me such as on a rate from 1-10,you’re a 9 because I’m the 1 you need.”kata Myung Soo dan Saeron tersenyum malu. Yeon Soo memandang mereka yang mula ber sweet.

“Erm oppa, pick up line Myung Soo oppa pun boleh tahan. Macam mana ni? Tergugat tak?”usik Yeon Soo. Tetapi Bambam hanya tersenyum memandang Yeon Soo yang cuba mengusiknya.

“Wei korang, aku dahaga ni nak beli air. Korang nak tak? Aku belikan sekali.”kata aku disebabkan perasaan yang terlampau malas ingin mendengar ayat sweet mereka. Kadang-kadang tertanye-tanye jugak, tak penat ke asyik nak keluarkan ayat sweet?

“Aku nak latte 2,dan diorang nak mocha 1.”kata Saeron. “Mocha 1? Yeon Soo kau tak minum ke?”tanya aku.

“Ooo aku share dengan Bambam. Amacam, sweet tak? Anyway 2 straw,tak ada maknanya aku nak kongsi dengan Bambam.”kata Yeon Soo dan aku hanya menggelengkan kepala.

“Tahu pun kau takut indirest kiss, Yeon Soo.”kata Saeron dan disebabkan aku dah mula panas telinga, terus berlalu dari situ dan menuju ke kaunter.

“2 Latte, 1 Mocha and…” “1 Americano please.”kata-kata aku terhenti dan ada suara lain yang menyambung. Macam mana orang tu tahu aku nak Americano?

“Hye my heart.”kata Jong Hyun dan di sedang berdiri di sebelah aku… serta aku tergamam memandang dia yang agak la handsome… jap aku judge dia
ke?

Sweetness Of RelationshipWhere stories live. Discover now