Last Chapter 1

15 4 0
                                    

-1 year later-

"Ha Yeon Soo! Stop it!"jerit Saeron macam orang gila. Habis baju dia basah akibat percikan air cik Yeon Soo. Well sekarang ketiga-tiga couple berada di Jeju Island.

"Ya! Yeon Soo stop bully my fiance!"kata Myung Soo. Dia terus ajet-ajet duduk depan Saeron untuk halangnya dari terkena air.

"Stop it you guys."kata Sohyun. Semua sibuk main air. Maklumla jarang sekali mereka dapat bercuti. Dan kali ini semuanya atas sponsor HanShin.

"Malam ni je kita camping. Esok aku nak tidur dalam hotel. On?"tanya Yeon Soo. Dia memang kalau bab tidur memang dia paling cerewet. Disebabkan semua dalam mood bermain air,Saeron dan Sohyin hanya mengangguk. Yeon Soo ni bukannya boleh dilayan sangat.

"Hey guys! Tak akan la duduk je tolong lah kami ni."panggil Bambam. Kali ini Bambam dan Jonghyun dibuli. Semua suruh mereka memasak. Nasib Bambam baik sebab Jonghyun memang pandai memasak.

"No we won't. You two have to do it without any help."kata Saeron. Bahagia muka dia bila Myung Soo tak kena sekali.

"Ya! Watch your mouth."kata Sohyun dan Yeon Soo serentak. Last-last mereka gelak.

S.K.I.P

"Aku rasa antara Jonghyun dan Bambam, Myung Soo masak lagi sedap."kata Saeron. Sohyun dan Yeon Soo memandangnya tajam.

"Apa kau cakap? Aku rasa aku pekak sekejap."kata Yeon Soo. Panas dia bila Bambam dikutuk Saeron. Sohyun hanya tergelak mendengarnya.

"Tak aku tak ada cakap apa-apa. Mana diorang ni? Makanan dah ada atas meja."kata Saeron. Sohyun pandang lama makanan atas meja.

"Wei,aku rasa tadi aku nampak diorang balik dari grocery store banyak barang. Kenapa ni je yang ada?"kata Sohyun. Atas meja hanya ada ikan steam halia,sayur campur dan telur.

"Entah,diorang save untuk malam kot. Lagipun lepas ni kita nak jalan-jalan kan,so aku rasa better sikit je sebab nanti mengantuk. Bila mengantuk,apa yabg akan jadi?"kata Yeon Soo.

"Tidur!"jerit Sohyun dan Saeron serentak. Yeon Soo tergelak melihat chemistry yang berlaku. Selepas itu, Jonghyun,Bambam dan Myung Soo memunculkan diri.

"Korang pergi mana?"tanya Yeon Soo. Myung Soo tersengih manakala Jonghyun dan Bambam acah serious. Sohyun memandang Jonghyun semacam.

"Men problem."jawab Bambam. Jonghyun hanya mendiamkan diri. Last-last mereka makan dengan keadaan yang senyap. Ketiga-tiga lelaki yang baru je balik entah dari mana macam orang yang mereka tak kenal.

"Pelik la korang ni.Oppa,gwenchana?" tanya Saeron. Myung Soo hanya tersenyum memandangnya. Selepas makan, yang perempuan pula membersihkan segalanya.

S.K.I.P

"Yah hyung. Jobghyun hyung! Macam mana ni? Yeon Soo sibuk sungguh dengan buku dia. Kau tau je la perangai dia kalau orang kacau dia."kata Bambam. Terserlah riak kerisauan di wajahnya. Jonghyun yang sibuk menghias kotak memandang Bambam dengan tiada ekspresi.

"Manala hyung nak tau. Dia bukan yeoja hyung. Teruskan je apa yang kau planning dari tadi time kita bincang tu. Myung Soo pun dah start first step."kata Jonghyun. Walaupun dia selamba,hatinya tetap takut kalau planning dia tak menjadi iaitu FAILED. 'Please dont make it failed...'

"Senangnya hyung cakap. Memangla Yeon Soo bukan yeoja hyung,kalau iya pun apa salahnya. Sohyun lagi cantik apa...dan..."belum sempat Bambam nak teruskan ayatnya,pembalut hadiah yang masih lagi baru melayang tepat ke mukanya.

"No way hyung akan lepaskan Sohyun. She is mine,now you go to yours. Yeon Soo dah tutup buku dia rasanya sebab tadi hyung macam nampak dia ke tepi pantai."kata Jonghyun. Dia setuju dengan apa yang Bambam cakap tapi biarla dia sendiri je yang tahu jangan namja lain tahu.

Sweetness Of RelationshipWhere stories live. Discover now