THE PROBLEM IS...HIM

15 3 0
                                    

---- Yeon Soo ----
"We should meet. The usual place. I will wait you there at 8."kata Bambam. Thats all,beria call sampai Yeon Soo yang tengah meeting dengan CEO dan Manager pun sanggup keluar angkat call.

Hai pun tak ada. Angkat je call terus cakap macam tu. Penat tenaga aku je nak angkat call dia. Ni kalau masuk meeting ni sah kena marah.

"Haih kenapala sampai macam ni sekali jadinya. Penat otak aku nak fikir jalan penyelesaian."kata Yeon Soo dan dia terus masuk ke dalam meeting room.

---- Sohyun ----

"Omma! Kenapa tak bagi Sohyun keluar? Bosanla duduk dalam rumah ni. At least bagila Sohyun jalan kat bandar."kata Sohyun. Panas hatinya bila ingat mamanya halang dia dari keluar rumah.

Meeting Shareholders pun bukannya dekat syarikat. Dekat rumah tu jugak,rumah yang terletak di hujung dunia Seoul. Dah nak dekat 2bulan dia terperap dalam rumah ni. Nak contact kawan-kawan dia pun tak boleh. Jonghyun jangan katala,lagi tak boleh.

"Omma bukan saja tak nak bagi kamu keluar. Kamu pun tahukan berita tentang kamu the next chairwoman akan buatkan ramai musuh syarikat kita akan hantar spy. Mungkin juga ada yang akan bunuh kamu. No way omma nak bagi kamu keluar."kata ommanya.

"Omma jebal! Stop watching CSI,the blacklist all of that! This is not America mom. Mereput la Sohyun duduk dalam rumah ni. Kenapa time omma jadi Chairwoman mama tak buat macam ni? Elok je siap boleh honeymoon ke Paris bagai,yang kali ni nak beria apesal."kata Sohyun.

Dia sedar dia telah pun bercakap kurang ajar tetapi apa dia kisah. Ommanya memang selalu macam tu,over acting. Dulu time omma jadi Chairwoman siap boleh jalan dekat pasar malam pun,tak ada apa pun nak jadi.

"Kim Sohyun! Watch your mouth!"kata ommanya. Dan seperti biasa Sohyun membuat muka yang dipanggil muka PALAT (time masuk asrama yg serba pelik ni je author kenal perkataan palat)

"I don't care mom. Don't make me feel like im a prisoner just like you did to me 3 years ago."kata Sohyun dan seperti dijangka mamanya terdiam di tempatnya.

"Why are you being so hard towards your mom?"tanya secretary mamanya. Sohyun hanya mendiamkan diri. Kalau mamanya rasa sedih dia pun turut sedih.

"Hobby maybe."kata Sohyun dan terus naik ke biliknya. Dia pasang lagu cukup kuat hingga orang di luar rumah pun mampu mendengarnya.

---- Bambam ----

Rasa takut mula menyelubungi hatinya. Dah berapa lama dia tak jumpa,tak contact,tak mesej dengan Yeon Soo. Hanya melihat perkembangan terbaru dirinya di AllKpop je. Bukan dia saja nak buat macam tu tapi entahla hati dia tak berani nak bertemu dengan Yeon Soo.

"We should meet. The usual place. I will wait you there at 8." Tu je yang aku cakap dekat dia. Hmm,harap la dia akan terima cadangan aku nanti. Cadangan yang boleh membuatkan dua-dua pihak puas hati termasukla Christine.

"Sejuk tangan aku weiii."kata Bambam seorabg diri. Dia sampai agak awal di tempat yang dia nak jumpa Yeon Soo. Nak kata tak sabar jumpa girlfriends,entahla dia rasa macam tak. Maybe dia teruja nak selesaikan masalah ni.

---- Yeon Soo ----

Beria betul aku malam ni. Sampai hairstylist Unnie pun pening melayannya. Nak jumpa boyfriend yang dah lama menyepi takkan la nak pakai biasa-biasa je kan. Tapi still la tak nak over.

(Yeon Soo pakai baju mcm tu 100%)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Yeon Soo pakai baju mcm tu 100%)

"Kamu nak pergi mana cantik-canyik macam ni? Nak jumpa boyfriend,ya."usik unnie hairstylistnya. Yeon Soo hanya tergelak and then senyum seorang diri.

---- Hangang River ----
-Yeon Soo -
Dengan penuh semangat aku menapak ke tempat biasa yang aku dan Bambam selalu date. Angin sejuk dari Hangang River aku abaikan. Sebenarnya aku dah tak tahan,yela dalam kereta aircond keluar je angin kuat lagi. Ketaq lutut...

"Mana oppa ni?"kata Yeon Soo sendirian. Sekali sekala dia tersenyum mengingatkan Saeron yang dah mula jadi Fiance Myung Soo. Hmm aku bile lagi eh?

"Agak-agak dia suka tak style terbaru aku ni? Penat aku belajar dari Saeron. Saeron tu pulak bukan reti nak ajar elok-elok

"Oppa!"jerit aku bila nampak bayangan dia. Tapi dia tak pandang ke arah aku,dia pandang ke belakang. Dia ni la,nak kata pekak belum lagi kut.

Perlahan-lahan aku berjalan mendekatinya. Zup! Kilat sabung menyabung. Kaki aku terus beku di tempat tadi. Mata aku mula panas,adegan yang aku nampak kali ini betul-betul membuatkan aku lemah.

'Perempuan' ye perempuan yang menyebabkan Bambam tinggalkan dia di restoran tersebut. Ya perempuan tersebut dengan bahagianya memeluk Bambam dan ini part best,Bambam just berdiri tegak macam tiang bendera.

"Oppa... What are you doing right now?"kata aku. Walaupun hati ni terluka dan dah tak mampu nak menahan,kaki aku still bergerak ke arah mereka. Alang-alang,aku bukannya suka lari dari masalah.

"Oh Yeon Soo ahh."kata Bambam dan dia terus menolak perempuan tersebut. Perempuan tu apa lagi tarik muka masam la.

"Oppa,who she is? Christine baru je tinggalkan oppa dekat Seoul ni tak sampai 4 tahun,oppa dah ada yeoja ke?"kata Christine.

'Ooo nama betina ni Christine rupanya. Patutla muka kau macam tin,tin dekat tong sampah yang baru sahaja aku sepak tadi.'kata hati aku.

"Do you want his signature? Oppa bagila dia signature oppa,kesian dia berdiri macam tunggul dekat situ."kata Christine. Dia mula jalan merapati aku and then mula main rambut aku.

"Tak la cantik mana kau ni. Cantik lagi aku. Err dekat mana kau buat surgery? Aku nak tengok sikit. Almaklumla parents kau lahirkan kau tak cukup rupa."kata Christine perlahan tapi cukupla aku dengar.

'Alright im done.' 'PANG!' sungguh kuat aku lepaskan geram aku sampai otak aku tak mampu kawal dan akhirnya tangan aku selamat mendarat di pipinya yang konon cantik lagi dari aku.

"Christine! What are you doing, Ha Yeon Soo?!"marah Bambam. Habis aku ditengkingnya. Orang yang lalu lalang mula mengambil gambar dan ada yang melihat dari jauh je. Christine telah pun jatuh mencium lantai akibat penangan aku.

"You asked me what im doing? I protect my pride as your girlfriend right now! IM YOUR GIRLFRIEND! So enough with the hell of the two of you. Im done so done here."kata aku dan terus pergi dengan hati yang sakit.

---- Bambam ----

"Yeon Soo! Ha Yeon Soo! Damn it!"kata Bambam dan dia terus bangun dari sisi Christine. Baru je dia nak melangkah pergi...

"Oppa,once you go away from me,her life will not be easier like this. You know what i can do. Behave yourself."kata Christine. Bambam terhenti memang dia arif sangat dengan Christine tapi dia masih ingin mengejar Yeon Soo.

"You can...GO DIE PLEASE."kata Bambam. And then dia terus mengejar Yeon Soo yang dah hilang entah ke mana.

Sweetness Of RelationshipWhere stories live. Discover now