PLAYBOY

40 3 1
                                    

3 tahun selepas itu,

"Hisy mana lagu Boy In Luv BTS ni... time ni la dia nak buat hal."seperti biasa Sohyun akan memulakan harinya dengan berjoging. Setiap kali dia nak mula berjoging mesti lagu Boy In Luv dipasangnya. Entah apa benda masuk dalam badan dia hingga group BTS itu menjadi group yang paling diminatinya. Boleh dikatakan dia ni ARMY la...

"Yes! I found it!"kata Sohyun dan dia terus memulakan jogingnya. Hari ini entah kenapa terlalu ramai yang berada di kawasan penthousenya. Sejak dari kejadian hari itu, mama dan papanya terus menghadiahkan dia sebuah penthouse yang terletak di kawasan orang kaya selepas dia kata ingin hidup berdikari. Dalam contact list dia hanya ada Saeron, Yeon Soo, family,member BTS dan EXO.

Disebabkan matahari baru nak naik, dia terus menarik hoodienya hingga menutup kepala. Tengah sibuk dia berlari, dia perasan banyak mata yang memandangnya. 'Aku pakai seluar ni pendek sangat ke? Before ni aku pakai lagi pendek dari ni pun orang tak pandang aku semacam.' Sedang dia sibuk melayan kata hatinya, tiba-tiba ada orang terlanggarnya dengan kuat hingga hamper sahaja dia hendak tertiarap atas jalan. Nasib jugak dia sempat memegang lengan orang yang melanggarnya.

"Oit! Rabun ke apa? Sedap badan dia je nak langgar orang. Kalau rabun tu buat cermin mata tak payah nak tunjuk cool sangat dengan cermin mata gelap tu. Nasib la aku tak jatuh tertiarap,kalau tak kau nak tanggung ke pun aku punya bil sakit."kata Sohyun dengan geram kerana manusia itu tetap berdiam diri tanpa ucapan maaf pun terbit dari mulut lelaki itu. Orang sekeliling mula memandangnya rupa nak makan.

"So what should I do?"tanya mamat cool tadi tu. Perlahan-lahan dia membuka cermin mata hitamnya. 'Adoi! Patutla semua pandang aku semacam kali ini. Jong Hyun CNBLUE pujaan diorang kena sembur dengan aku!' kata hati Sohyun. Jong Hyun memandangnya lama.

"You should apologize to me."kata Sohyun perlahan. Dia yang mula sembur Jong Hyun takkan la dia nak mengalah. Lagipun Jong Hyun langsung tak ada dalam list artis yang dia minat. Terkeluar ada la jangan nak dikata nominate pun.

"But I am the one who save you. If I'm not here you maybe already fall. You should thanked me."kata Jong Hyun. 'Amboi,melawan Nampak mamat bajet cool ni.' Sohyun memandangnya selamba. Malas nak bertengkar lagi, lagipun dia kena ada di studio photoshoot Yeon Soo dalam 45 minit nanti dia terus berpusing kebelakang dari arah dia sampai untuk pulang. Belum sempat dia melangkah lagi Jong Hyun menariknya dengan kuat hingga...
"I'm sorry."kata Jong Hyun kemudian dia terus mencium Sohyun yang masih terkejut. Habis merah membahang muka Sohyun waktu itu dan orang di sekeliling mereka mula mengambil gambar hingga ada yang menjerit.
"Jong Hyun cium perempuan tu ke? Serious? Ok aku dah lemah."kata salah seorang fans Jong Hyun. Kemudian ramai yang bising menunjukkan rasa protes. Sohyun hanya mampu mendiamkan diri selepas ditarik ke belakang Jong Hyun dan mereka berdua terus berlari dari kumpulan orang ramai tadi.
"Dah! Lepaskan aku! Kau ni siapa nak buat macam tu dekat aku?!"marah Sohyun. Hatinya membara apabila melihat tangannya yang merah akibat ditarik oleh Jong Hyun. Jong Hyun hanya memandangnya selamba dan terus mengeluarkan iPhone 6snya dari dalam poketnya.
"I'm sorry but you can go back on your own right? Before that,give me your phone."kata Jong Hyun. Apabila Sohyun hanya mendiamkan diri tanpa reaksi,Jong Hyun terus mengambil tindakan. Earphone Sohyun ditarik hinggala terkeluar iPhone 6s Sohyun dari dalam poketnya.
"Hei! Aku tak bagi kebenaran pun kan untuk kau ambil phone aku! Bagi balik."kata Sohyun terkejut apabila dengan senangnya iPhone 6snya berada di dalam tangan Jong Hyun. Jong Hyun terus memandangnya pelik.
"Bagi aku kalau perempuan itu diam je maksudnya ok la tu. Kiranya orang tu bagi kebenaran la. Rileks la bukannya aku nak curi phone kau ni pun. Chill ok."kata Jong Hyun selamba. Lorong yang mereka berdiri sekarang ini mula gelap memandangkan cuaca di langit mula mendung.
"Bagi balik!!!"marah Sohyun. Sedang dia sibuk cuba mencapai phonenya dari dalam genggaman Jong Hyun,sebuah kereta meluncur laju masuk ke dalam lorong tersebut. 'PIN!!!' hon kereta tersebut. Belum sempat Sohyun ingin mengelak,badannya melekap pada badan Jong Hyun dan dengan mudahnya Jong Hyun angkat badan Sohyun ke belakangnya.
"Hei! Kalau nak bercinta pun jangan dekat tengah jalan! Bahaya!"marah pemandu tersebut. Sohyun yang masih terkejut hanya mendiamkan diri. Jong Hyun pula meminta maaf sambil menunduk 90 darjah kepada pemandu tersebut.
"I'm your life saver today."kata Jong Hyun dan dia terus meneruskan kerjanya yang tertangguh. Tangannya sibuk dengan phone Sohyun dan Sohyun hanya berdiri mendiamkan diri. Dia sudah semakin lewat untuk bergerak ke studio photoshoot Yeon Soo.
"Here. Are you alright?"kata Jong Hyun. Pelik dia apabila Sohyun hanya mendiamkan diri. Sohyun hanya mengangguk dan manager Jong Hyun sampai dengan vannya. Jong Hyun terus menarik Sohyun dan menolaknya masuk ke dalam van. Yong Hwa, Min Hyuk dan Jung Shin terdiam kaku. Sohyun hanya mengikut pergerakan Jong Hyun.
"Take care of yourself Kim Sohyun."ucap Jong Hyun. Sohyun terus berjalan ke penthousenya tanpa menoleh. Setelah mereka semua lihat Sohyun selamat masuk ke dalam bangunan tempat penthousenya, mereka mula bergerak.
"How you meet with her?"tanya Yong Hwa yang sedari tadi mendiamkan diri. Dia tersangatlah terkejut melihat Sohyun dengan Jong Hyun di lorong tadi. Selama 3 tahun mereka langsung tidak berjumpa dengan Sohyun dan tidak dibenarkan bercakap dengannya walaupun Sohyun berada di hospital 3 tahun yang lepas. Tiba-tiba nampak Sohyun bersama dengan Jong Hyun.
"An accident. Weekly Idol right now isn't it?"kata Jong Hyun dan terus tukar topic. Dia kalau boleh langsung tak nak Sohyun ingat tentang hubungan mereka sebelum ini. Dia nak Sohyun dan dia mulakan memori yang baru.
'But accident with that car didn't have anything to do with her drowning. Why she seem so shocked?' Jong Hyun masih lagi fikir tentang Sohyun walaupun mereka semua telah sampai di bangunan Weekly Idol. Still she having a hard time.
Studio Photoshoot Yeon Soo,
"Asal kau lambat ha?! Penat aku tunggu tau. Sohyun-ah, make up kan aku. Kau kan pandai dalam bab ni. Aku tak nak la jadi macam perempuan sana tu. Dah macam badut aku tengok. Please..."kata Yeon Soo. Sohyun terus datang ke studio Yeon Soo after she get her sensed back.
"Dah la kau. Hari ini je aku dah dapat 2 accident kau tahu. Kalau nak sangat mari duduk depan aku ni. Tapi aku tak sure la cantik ke tak."kata Sohyun selamba dan dia terus tarik Yeon Soo duduk di depannya. Yeon Soo mula kelam kabut untuk bangun.
"Tak apa la Sohyun kau rehat dulu. Habis muka aku kalau kau tak pasti. Tak apa aku terima je kalau macam badut pun asalkan bukan kau yang buat."kata Yeon Soo. Sohyun hanya tergelak. Saeron langsung tidak dengar khabar berita apabila dia mula dapat tawaran berlakon. Alasannya sibuk memanjang tetapi kalau bab dating dengan Myung Soo tu on je.
Anyway tindakan Jong Hyun masih lagi merunsingkan fikirannya. Tak akan la seorang artis hanya akan cium orang yang tidak dikenalinya. Tiada sebab untuk Jong Hyun membuat tindakan itu walaupun telah dia fikir beberapa kali. 'Hmm abaikan je la dia. Bukannya aku jumpa dengan dia pun lagi. Aku ni bukannya artis pun macam Yeon Soo dan Saeron yang kena jumpa artis.'

Sweetness Of RelationshipWhere stories live. Discover now