'If you didn't want that picture exposed, just let her drown. We will call ambulance for help. Just let it be.'kata-kata Eun Hye membuatkan Jong Hyun terhenti dari misi menyelamatkan Sohyun. Dia dapat lihat dengan jelas Sohyun terkapai-kapai untuk mendapatkan oksigen.
"Just do whatever you want. I can't stand with you anymore. Sohyun is my life so you can do whatever you want. Because all of it won't have effected towards us."kata Jong Hyun dan dia terus terjun ke dalam air. Bayang Sohyun telah hilang tetapi Jong Hyun tetap berjaya mendapatkannya.
"Wake up Sohyun-ah. You can't leave me like this. Wake up... and I promise you that I wouldn't leave you again. Wake up."kata Jong Hyun. Sampai sahaja di tebing, dia terus membaringkan Sohyun. Bayang Eun Hye telah hilang.
"Please come to your sense Kim Sohyun,I can't take this anymore. Jebal..."kata Jong Hyun sambil melakukan sesi pernafasan dari mulut ke mulut. Setelah beberapa kali dia buat akhirnya air mula keluar dari mulut Sohyun tetapi dia masih berada dalam keadaan yang tidak sedar.
Dengan pantas Jong Hyun mendukung Sohyun dan membawanya ke kereta yang dia letak di seberang jalan. Yeon Soo dan Saeron yang mula rasa risau sebab Sohyun terlalu lama berjumpa dengan Jong Hyun mula berjalan ke tempat yang sepatutnya Jong Hyun dan Sohyun berjumpa.
"Wei, Yeon Soo. Aku ni rabun sikit tapi tu bukan baju Sohyun ke? Kenapa Jong Hyun yang angkat dia? Dan lagi satu asal air menitik dari badan dua orang tu?"tanya Saeron. Belum sempat dia ingin mendengar jawapan dari Yeon Soo, kelihatan Yeon Soo telah beralri ke arah yang dia tunjuk.
"What happen? Kenapa korang basah ni?"tanya Yeon Soo dengan cemas. Muka Sohyun dan Jong Hyun yang pucat membuatkan dia semakin kelam kabut. Jong Hyun tidak menjawab sebaik sahaja dia membaringkan Sohyun, dia menolak Yeon Soo dan Saer
on ke dalam kereta."Pastikan kepala dia tinggi supaya dia dapat bernafas dengan baik. Kita akan pergi ke hospital sekarang." arah Jong Hyun dan serentak itu Yeon Soo dan Saeron memandangnya melalui cermin pandang belakang. "Byeong-won?!!!"jerit diorang.
Di Seoul National University Hospital,
"Beritahu kitorang apa yang berlaku. Takkan la korang frust sangat sampai terjun dalam sungai kot. It's nonsense."kata Saeron. Yeon Soo di sebelahnya mengangguk. Jong Hyun mula mengelap rambutnya dengan tuala yang diberi.
"When her conditions is stable I will tell you everything you want to know. I promise."kata Jong Hyun. Sekarang ini dia amat risau akan keadaan Sohyun. iPhone 6snya diambil dan dia terus menekan dialer. Eun Hye perlu dihubunginya saat ini.
"You listen carefully. If anything happens to her you will be the one that responsible for it. I will exposed everything without leaving even 1 behind. Remember you are the one who make this things happen so be ready.And for your information you don't deserve to have my heart. The only one who can have my heart is her... Kim Sohyun."kata Jong Hyun dan dia terus memutuskan panggilan tersebut.Yeon Soo dan Saeron yang mendengar perbualan tersebut hanya mendiamkan diri.
"Kenapa kau terus lari tadi tinggalkan aku dekat belakang? Kesian aku kena kejar kau tadi."kata Saeron. Yeon Soo memandangnya pelik. "Nampaknya bukan aku je yang slow, rupa-rupanya kau pun sama. Aku lambat pick up dalam bahasa badan kau pula lambat pick up dalam situasi yang sedang berlaku. We made a great team you know."kata Yeon Soo selamba.
Selepas sejam,
"She fine. Just there maybe some memory loss happen but it's just temporary. I think the events that happen around this week maybe she couldn't remember or maybe she won't remember anything. So just don't give up on her. Help her as long as you could."kata Doctor Lim. Yang lain hanya terdiam mendengar perkataan memory loss.
"Siapa yang buat dia macam ni? Let me know, because I will kill her for make my friends suffer like that." kata Yeon Soo dan matanya tajam memandang Jong Hyun. Jong Hyun terdiam dan Saeron mula menenangkan keadaan Yeon Soo.
"Eun Hye is the one who make all of this turns out. But don't worry because I will do anything to make her suffer more than Sohyun."kata Jong Hyun. Yeon Soo hanya tergelak dan Saeron mula rasa takut dengan Yeon Soo yang macam hilang kawalan.
"Kau bersubahat dengan dia and sekarang ni kau nak balas dendam dekat dia? How cruel you are as a partner."kata Yeon Soo dan terus dengan gelak jahatnya. Selepas berjaya menenangkan Yeon Soo, mereka terus masuk ke wad tempat Sohyun. Wad VIP ini menjadi sunyi apabila tiada seorang pun antara mereka yang membuka mulut.
Jong Hyun hanya mampu memandang Sohyun yang terbaring lemah. Dia tahu ini semua terjadi berpunca dari dia. Jadi dia langsung rasa tidak layak untuk memandang Sohyun walaupun sedikit sekalipun. Dia terus membawa diri ke luar hospital.
2 hari kemudian,"Sohyun-ah. Kau ingat tak lelaki ni?"tanya Saeron penuh hati-hati sambil menunjukkan gambar Jong Hyun. Nasib mereka baik apabila Sohyun ingat ahli keluarganya dan juga Kim Saeron serta Oh Yeon Soo. Tetapi sejak dia sedar dari komanya yang lepas dia langsung tidak menyebut tentang Jong Hyun mahupun member CN BLUE yang lain.
"Siapa dia? Aku tak ingat la. Dia siapa?"tanya Sohyun kembali. Saeron dan Yeon Soo saling bertukar pandangan. Sohyun pula memandang mereka dengan perasaan penuh tanda tanya. Mereka juga telah keluar dari menjadi trainee dari SM. Mengamuk jugak la si Ji Won tu tapi mereka selesaikannya dangn berhemah.
"Ini adalah manusia yang pernah hadir dalam hidup kau tapi dia dah tak ada. Maksud aku dia tak ada tu bukannya dia dah mati tapi dia dah pindah ke luar Negara. Dia kira macam kawan lama la. Kitorang saja test kau. Don't worry dia ni dah tak penting dalam hidup kau."kata Yeon Soo pantas.
"Okayla kalau macam tu. Tapikan korang nak tau tak, setiap malam aku akan mimpi benda yang sama. Tapi orangnya tak pernah jelas. Tapi taka pa la aku rasa tak penting pun."kata Sohyun. Yeon Soo dan Saeron hanya tersenyum cuba menutup kebimbangan mereka.
"Kau rest dulu. Kitorang akan datang melawat kau lewat sikit. Kalau kau bosan, ni ha iPhone 6s kau. Hadiah dari aku sebab kau selamat dan masih ingat dekat orang sekeliling kau. Kau buatla apa yang kau nak dengan phone tu. Jangan benda bukan-bukan sudah."kata Saeron. Sohyun mencapai hadiah tersebut dengan gembira.
"So sweet. Thanks my chingu."kata Sohyun dan mereka berdua terus keluar dari wad Sohyun. Mereka sama-sama menuju ke café yang ada di bawah. Mereka telah berjanji dengan Jong Hyun untuk berjumpa di situ.
"Annyeong."ucap Saeron dan Yeon Soo serentak. Jong Hyun hanya tersenyum mendengar sapaan mereka. Jong Hyun mula bercerita dari mula hingga la habis. Saeron dan Yeon Soo hanya mendengar dengan teliti.
"... aku tak kisah keputusan apa yang korang nak buat demi kebaikan Sohyun. I just hope that somedays we can meet and be friends. My love for her wouldn't change."kata Jong Hyun mengakhiri ceritanya.
"The best thing I think right now... go away from her life. Dia tak ingat dekat kau dan kitorang pun tak nak dia ingat perkara yang buruk. So can you do that for us? Not for us but for her new life. Let her open her new books so she can write all the things that have a good memory in it."kata Saeron. Yeon Soo mengangguk dengan kata-kata Saeron.
"If that's will make her live become great I will do that."kata Jong Hyun dan terus pergi meninggalkan Yeon Soo dengan Saeron disitu. Mereka berdua hanya mampu memandang kelibat Jong Hyun menghilang.
"I'm not sure this is the right thing for her. I mean Jong Hyun is her life and I hope they will be together for a long time though."kata Yeon Soo. Saeron hanya mengangguk.
"We can do what we think is the best for her. So let's her decide it for her own self."kata Saeron dan diorang pun terus menuju ke kereta masing-masing. Company baru diorang sedang menunggu kedatangan mereka. Kemungkinan besar hidup Sohyun akan lebih baik atau lebih teruk? Just let time decide it....
Byeong-won is hospital
YOU ARE READING
Sweetness Of Relationship
Fanfiction"So starting today, all three of you is a member of Bestie. All of you will work hard for your debut time. Remember if any of you cause ruckus outside all of you will get the punishment. Do you understand that simple rules?" kata Kim Ji Won selaku C...