MEETING THAT HURT

32 4 0
                                    

"Sohyun-ah. It is not like what you think. We are just hanging out together to let our stress out. Sohyun please belive in me. Jebal Sohyun-ah."kata Jong Hyun dengan kelam kabut. Sohyun memandang Jong Hyun sambil cuba menahan air matanya untuk mengalir. EXO memandang Sohyun yang langsung tiada ekspresi wajah melainkan mukanya yang mula merona merah. Jong Hyun pula sedaya upaya untuk membuat Sohyun percaya dengan kata-katanya.

"What wrong here? Kenapa mood macam teruk dekat sini. Yeon Soo-ah, what going on right now?" tanya Xiumin sambil matanya masih lagi memandang Jong Hyun dan Sohyun.

"Jong Hyun hyung. Why are you here? Isn't you should practice right now..."kata-kata Saeron terhenti apabila perasan lengan Jong Hyun dipeluk seseorang. Dia terus memandang Sohyun yang sedang bertarung dengan perasaannya.

"You sure have a good mood this past few days right? Good for you. Right now, I really not in the mood talking to you. Mianhae... I will take my leave first then."kata Sohyun dan terus berlalu pergi setelah memberikan tunduk hormatnya. Yeon Soo dan Saeron hanya mampu mendiamkan diri melihat situasi ini.

"Sohyun-ah... Please listen to my explanation. What you saw is not like what you think or imagine. I have to do this because..." "I think you really didn't want to tell her that oppa. Didn't you remember that things?"kata-kata Jong Hyun terhenti apabila Eun Hye memotong secara tiba-tiba.

Kemudian Jong Hyun hanya mampu memandang Sohyun dengan harapan bahawa Sohyun akan memahami keadaannya sekarang.Tetapi Sohyun hanya memandang Jong Hyun dengan wajah yang tiada reaksi.

"Stop it. I didn't want to know your explanation. Just go away from me... See your face make me feel tired. Tired for someone like you. And right now I admit that I am stupid than other member. So please don't appear in front of me. This is my request from you."kata Sohyun. Jong Hyun hanya memandang Sohyun dengan hati yang sakit. Dia tahu hari macam ini akan tiba tetapi dia tak sangka ianya akan berlaku begitu pantas.

"Everyone, I go first. Anything just call me okay." kata Sohyun dan terus berlalu pergi. Jong Hyun terus terduduk melihatkan Sohyun langsung tidak menoleh ke arahnya lagi. EXO hanya berdiri berdiam diri. Diorang semua terkejut melihat keadaan yang berlaku di hadapan mereka. Yeon Soo dan Saeron masing-masing mula call member CNBLUE yang lain untuk mendapatkan penjelasan.

Selepas EXO mendengar cerita sebenar yang berlaku, mereka terus ambil keputusan untuk balik. Disebabkan mereka tahu bahawa future manager Bestie akan check keadaan mereka malam ini, mereka perlu balik dengan segera. Sohyun yang langsung tidak dapat dihubungi merunsingkan mereka.

"So, what we gonna do? Korang akan berada dalam masalah yang besar kalau waktu check nanti salah seorang dari korang tak ada. Just sent her a message and if in 5 minutes didn't have any respond from her... kita balik."cadang Kris. Member yang lain mengangguk setuju dengan cadangan Kris.

Selepas 10 minit mereka menunggu balasan dari Sohyun, mereka terus mengambil keputusan untuk balik. Bestie yang lain hanya mampu berharap bahawa Sohyun berada dalam keadaan yang baik. Member EXO yang lain hanya berdiam diri melihat Yeon Soo dan Saeron.

"Myung Soo sunbae? What? You want us to attend your birthday party? For really? We will come and don't worry we will give you a huge surprise."kata Saeron pada Myung Soo yang baru sahaja call. Yeon Soo pula hanya menyambung drama yang dia ketinggalan. Walaupun mereka berdua seperti gembira tetapi ianya hanya di luar. Di dalam hati hanya mereka yang mengetahui.

Di Bestie dan EXO studio,

"Siapa guna studio kita weyh? Aku sure yang ada lagu bermain dekat dalam studio. Kai sunbae can you take a look for us? We are scared, no acting right now."kata Saeron. Diorang memang selalu dengar tentang hantu yang berkeliaran di dalam company.

Sweetness Of RelationshipWhere stories live. Discover now