[Jong Hyun P.O.V]
"Why my heart? Did I too handsome until you can't take your eyes off me?"usik aku. Sohyun memandang aku selamba.
"Ingat bagus la sekarang baru nak sampai. Kau pergi mana tadi ha? Buat kereta ke bawak kereta?! Penat aku tunggu tau. Ingat aku ni kuli kau ke nak tunggu berejam?!"marah Sohyun.
Inilah part yang aku suka. Mukanya yang merah dan matanya yang membulat,begitu asli kecantikan dan kecomelannya.
"Bukan buat kereta my precious, tapi buat lagu. You know right that I in a band? And anyway did you have a sunburn? Or are you always this hot?"usik aku lagi. Mukanya makin merah dan dia mula melarikan anak matanya dari memandang aku.
"Here, your order."kata pekerja di kaunter. 'Hisy kacau line betul la manusia ni.' "Oh right. Here is it and please keep the exchange."kata aku dan mula mengangkat tray.
"What are you doing? Want to stand there all the time?"tanya aku bila dia langsung tidak bergerak. Kemudian perlahan-lahan dia mengikut langkah aku.
"Ya! Jong Hyun! Aku ingatkan kau dah mati beb! Kau ni memang suka seksa girlfriend kau tu ke?! Tau tak dia tunggu punya lama dekat sini."kata Yeon Soo. Malas dia nak berformal agaknya.
"Annyeong everyone and mianhae. I late because of something. It's urgent."kata aku. Yang lain hanya mengangguk. Bambam dan Yeon Soo mula berkongsi air.
"Want some?"tanya aku pada Sohyun yang duduk berdiam diri di sebelah aku. Dia hanya menggelengkan kepalanya menunjukkan dia tersangatla tak nak.
"I thought this is your choice. I guess I'm wrong right? I can't be your boyfriend if things like this I got wrong. Aigoo what are you doing paboya Jong Hyun."kata aku cuba meraih simpati Sohyun. Dengan pantas Sohyun mencapai air di atas meja tersebut dan minumnya.
"Wei! Sohyun buat indirect kiss la!"kata Yeon Soo dan Sohyun mula tersentak. Lama dia merenung air ditangannya. Mukanya mula menjadi merah semula dantangannya terketar-ketar pegang cup tersebut.
"Excuse me."ucap Sohyun dan dia terus bergerak pergi ke tandas. Yeon Soo hanya tergelak melihat kawan baiknya kelam kabut bergerak ke tandas. 'Nampak sangat dia geli dengan aku.'kata hati aku.
[Sohyun P.O.V]
"Sorry. Err, aku lamakan... hehe sibuk betulkan make up."kata aku selamba. Apa yang dia nak kisah, make up? Semua perempuan pakai make up.
"La nasibla kau pakai make up je, kalau kau buat make up lagi haru kitorang nak tunggu kau dekat sini." kata Yeon Soo dengan selamba. Semua orang ikut tergelak kecuali Saeron.
"Asal kau tak gelak beb? Lawak kot,kesian dengan Yeon Soo lawak dia tak menjadi pula dekat Saeron."kata aku konon nak 'back-up' Yeon Soo. Semua memandang Saeron yang masih tenang minum airnya.
"Sorry la beb tapi lawak kau tak sampai lagi dekat aku.Maybe network connection teruk kot."selamba Saeron menjawab dan Yeon Soo memandangnya geram.
Yeon Soo menyuruh Myung Soo bergerak dari tempatnya dan membiarkan tempat duduk di sebelah Saeron kosong.
"Sohyun-ah,mianhae. Aku rasa kau perlu handle Myung Soo and Bambam kejap la. Aku nak belasah si Saeron ni kejap."kata Yeon Soo dan terus tarik si Saeron ke tempat lain. Myung Soo dan Bambam hanya tergelak melihat mereka.
"Korang nak buat apa?"tanya aku dan Jong Hyun aku abaikan walaupun dia berada di sebelah aku DAN sedang memandang aku. Myung Soo dan Bambam mula saling pandang memandang.
"Kitorang rasa kitorang nak jejak kekasih hati kitorang dulu. Hyung dengan Sohyun have fun la eh."kata Myung Soo dan mereka mula bangun meninggalkan aku dengan si Jong Hyun berdua.
"So, what you want to do?"tanya aku dengan gugup pada Jong Hyun. Langsung aku memandang ke hadapan je,memang tak la nak pandang muka dia kan bila si Yeon Soo kata aku indirect kiss dengan dia. 'Hisy ingat aku ni hadap sangat ke dengan dia.'
"My precious, awak cakap dengan saya ke dengan cup tu?"tanya Jong Hyun. 'Huish! Ni nak sentap nih! Dia perli aku siakkk...'. Habis merah muka aku kalau macam ni sentiasa.
"Agak-agak cup ni hidup ke dekat mata awak? Saya rasa penyakit awak ni dah kronik... apa kata esok saya bawa awak jumpa doctor pakar? Bahaya ni...ish ish ish."kata aku selamba. Takkan la kemenangan berpihak dekat dia kan, seharusnya aku pun perlu menang kalau tak.... Malula...."Saya pun rasa macam tu. Maybe sebab saya dah selalu dan terlalu lama memerhatikan awak, saya dapat sakit mata."kata Jong Hyun sambil matanya tak habis lagi merenung aku.
Aku rasa kalau macam ni la aku nak face to face dengan dia, mahu habis segala urat saraf mata aku pun dia Nampak.
"Nak kata saya ni memang tak patut untuk orang pandang la eh.Thank you very much for that compliment."kata aku dan disebabkan hati ni suka nak tengok dia memujuk aku, yes aku bangun dari tempat aku dan terus keluar dari café tersebut.
"Ya- Sohyun! Eodiseo? Where are you going? Aish, she sulking with me again..."kata Jong Hyun dan dengan pantas dia menghabiskan air yang masih berbaki di dalam cup tersebut. Langkah kaki aku pantas dikejarnya, mentang-mentang kaki dia panjang yang amat. -_-
[Yeon Soo, Saeron, Myung Soo, Bambam Scene]
"Kau fikir bagus la nak bahan aku tadi? Siap kau aku nak kenakan kau cukup-cukup hari ni."kata aku sambil tangan aku memegang belakang tengkuk si Saeron. Sepanjang berjalan, Tertunduk sahaja Saeron akibat tekanan yang diberikan oleh tangan Yeon Soo.
"Ya- Yeon Soo. Let her go please. Kesian la sikit dekat honey aku ni. Tak lama nanti mahu dia berjalan menunduk je."kata Myung Soo dan Bambam hanya tergelak melihat telatah Yeon Soo dan Saeron.
"Eleh cakap je la hyung sedih jalan seorang diri tanpa HONEY disisi."usik Bambam dengan selamba. Myung Soo hanya tergelak dan tangannya pantas memaut tangan Saeron dengan lembut yang sedang berada di hadapannya.
"Mestilah sedih bila honey tak ada disisi and bila honey sedang dibuli oleh pembuli. Honey, are you alright?"tanya Myung Soo sambil tangannya mengurut belakang tengkuk Saeron yang baru sahaja dilepaskan oleh Yeon Soo.
"Oppa, diorang Honey bagai. Kita nak panggil apa?"tanya Yeon Soo sambil tangannya memeluk lengan Bambam. Semua pengunjung yang lalu lalang ditepi mereka atau di hadapan mereka mesti mengambil gambar mereka. Satu pasangan lelaki mengurut tengkuk perempuan and satu pasangan lagi berjalan sambil perempuan memeluk lengan lelaki.
"Kita panggil husband and wife. How is it? Kind of cool or sweet?"cadang Bambam dan Yeon Soo mula melepaskan lengan Bambam. Dia mula berjalan dengan lebih pantas bersama dengan muka yang merah. Bambam hanya tergelak dan mengejar 'wife'nya yang jauh ke hadapan.
"I'm fine."kata Saeron apabila dia mula rasa lega dengan urutan dari Myung Soo. Myung Soo tersenyum manis padanya hingga menampakkan lesung pipitnya.
"Honey, if you are tired we can stop for a bit."kata Myung Soo apabila melihat muka Saeron yang berubah pucat. Saeron hanya tergelak dan menggelengkan kepalanya. Bambam dan Yeon Soo dah hilang dari radar mereka.
"Oppa, if you can go out in Teacher's day... who you are going to visit first?"tanya Saeron. Mungkin disebabkan hari guru semakin hampir, Saeron mula ingin merancang date mereka.
"Of course it's my math teacher. Why?"kata Myung Soo dan Saeron yang memang dari tadi berjalan tidak memaut lengan Myung Soo berada di belakang. Apabila lama soalannya tidak berjawab, Myung Soo menoleh ke belakang dan terlihat Saeron telah pun terbaring di tengah jalan.
"Ya- Kim Saeron ireona. Come to your sense please!"kata Myung Soo dengan cemas. Muka Saeron yang pucat menambahkan lagi perasaan cemas di dalam diri Myung Soo dan kejadian ini membuatkan Myung Soo teringat kejadian di mana dia ingin lupakan buat selamanya.....
YOU ARE READING
Sweetness Of Relationship
Fanfiction"So starting today, all three of you is a member of Bestie. All of you will work hard for your debut time. Remember if any of you cause ruckus outside all of you will get the punishment. Do you understand that simple rules?" kata Kim Ji Won selaku C...