BREAKFAST

35 4 2
                                    

'I'm at Golden Café. Shouldn't you come here? You are jogging right now isn't it? Come here exactly in 15 minutes. And I will apologize to you if you can be here safely under 15 minutes. I start count right now. Tick tok.........'
-Unknown Number-

"Dalam ramai-ramai manusia dalam Korea ni,hanya seorang je perangai yang macam.... Ehem,dengar fans dia mati aku.Fine aku akan dapatkan kata-kata maaf dari dia."kata Sohyun dan dia terus berlari dimana terletaknya café tersebut.

Golden Café,

"You safely arrive here in 15 minutes 5 seconds. You are close to it you know. Now I wouldn't apologize to you because you are late. Ok now will you sit down?"kata Jong Hyun bersama dengan senyuman jahatnya. Sohyun yang termengah-mengah terus duduk sambil cuba membetulkan aturan pernafasannya semula.

"Hei! Mana boleh macam tu. 5 saat je kot! Jangan la kejam sangat so apa kata kau minta maaf je dekat aku. Malam tadi aku langsung tak boleh tidur kau tahu,pagi-pagi pula kau dah seksa aku."kata Sohyun dengan tenang. Seboleh-bolehnya dia nak melihat lelaki putus wayar dihadapannya ini memohon maaf padanya.

"Kenapa kau tak boleh tidur malam tadi? Teringatkan aku ye.Maklumla aku kan good looking, artis pula.... Hmm good package isn't it?"kata Jong Hyun selamba. Mukanya didekatkan pada muka Sohyun. Sohyun perlahan-lahan kebelakang. 'Lelaki ini memang gila. Macam manala dia boleh ada die hard fans? Tak ada mata ke apa orang yang minat dia ni?'

"Hei! Aku bukan teringatkan kau la! Perasan betul, dahla masuk bakul angkat sendiri. Angkat la bakul kau tu sensorang iye, gila punya lelaki. Lagi satu sebab aku tak boleh tidur malam tadi ialah aku pening fikir macam mana nak elak kau punya die hard fans tau tak! Sebab lelaki putus wayar ni je aku migraine malam tadi... pervert."kata Sohyun sambil merungut.

Jong Hyun yang mendekatkan mukanya dengan Sohyun mula duduk di tempatnya semula dengan muka yang merah.

"What? Gila? Putus wayar? Pervert?! Yah! Aku bukan macam tu la! Lagi satu kau gosok gigi tak pagi ni? Asal busuk semacam time kau bercakap? Dah la malas aku layan perempuan pengotor macam kau ni. Jangan keluarkan satu patah perkataan pun sekarang. Aku tak boleh tahan,anyway aku blah dulu. Pengotor, hisy macam mana la aku boleh cium dia?"kata Jong Hyun. Muka Sohyun mula membahang merah hingga ke telinga.

"Yah! Aku mandi bersih-bersih lagi tau pagi tadi! Lagi satu! Kau jugak yang buat aku jadi mangsa keadaan semalam! Dah la yang pasal scene kiss tu kau buat depan die hard fans kau tau tak! Mana aku tak migrain fikir pasal benda remeh tu! Kau ni memang... hisy hilang pulak dia. Baru nak start program Laser dekat kau, dah hilang pulak."kata Sohyun. Dia kembali duduk di tempatnya. Baru sahaja dia ingin bangun untuk balik, ada waiter yang menahannya.

"Miss, you have to take some breakfast. Just wait a minute, your order will come here soon."kata waiter tersebut. Sohyun memandangnya dengan penuh kebingungan. 'Aku ada order apa-apa ke tadi? Rasanya aku elok je sembang dengan manusia putus wayar tadi tu.' Dalam 5 minit dia duduk di kerusi, dia bangun secara tiba-tiba.

"Where are you going? Miss your food is here."kata waiter tersebut. Sohyun terdiam kaku apabila melihat spaghetti,orange juice dan sticky note di gelas tersebut. "Are you sure that I order this?"tanya Sohyun.Waiter tersebut hanya mengangguk. 'Aku ni ada amnesia ke apa? Kalau betul aku order mestila aku ingat...'

'Eat this well, I know you didn't take any breakfast this morning. Don't you dare to leave even one in the plate. Make sure you clean all of it.'
-KIM JONG HYUN-

"Eh, suka hati la nak habiskan ke tak. Memandai dia je suruh aku."kata Sohyun dan sticky note tersebut dilekatkan di belakang iPhone 6snya. Perlahan-lahan makanan dihadapannya dia habiskan. Sedang dia makan Whatappnya tak pernah berhenti berbunyi dan akhirnya dia offkan terus.

Key San Entertainment,

"Wei kau still jumpa dengan manusia putus wayar tu ke? Pagi ni?"tanya Yeon Soo sambil memandang penuh risau pada Sohyun. Saeron yang baru sampai hanya mendiamkan diri cuba member peluang untuk Sohyun menjawab soalan Yeon Soo.

"Haah, korang tau tak aku punya la lari laju untuk sampai under 15 minit. Last-last disebabkan aku lewat 5 saat terus tak jadi dia nak minta maaf kat aku. Tapi ok la tu, lepastu dia cakap mulut aku ni busuk! Kurang ajar betul lelaki putus wayar tu. Nasibla dia bagi aku breakfast tau. Sedap la jugak evem bukan dia yang masak. Tapi kena la dengan tekak aku,sebab spaghetti dia kurang minyak."kata Sohyun.

"Aku rasa kan lepas ni kau tak payah la jumpa manusia tu lagi. Ye la kau bukannya tahu pasal dia sangat. Kalau dia culik kau macam mana? Bahaya tau dah la family kau jenis yang banyak duit.Tujuh keturunan pun tak habis tau tak. Senang cakap 'chaebol'"kata Saeron dan Yeon Soo menyokong kata-katanya.

"Tak kan la dia nak culik aku. Dia artis kot mesti la perbuatan dia dikawal. Anyway entah dia famous ke band dia yang famous sampai ada die hard fans. Dah la macam orang tak betul je." kata Sohyun. Yeon Soo dan Saeron terdiam dan terus duduk tegak.

"Kau cakap band ke tadi? Orang yang kau cakap putus wayar tu dalam band? Band ape?"tanya Saeron. Mukanya menjadi sedikit pucat sambil menunggu jawapan dari Sohyun. Yeon Soo pula melihat Sohyun tanpa kelip dan ianya membuatkan Sohyun merasa curiga.

"Haah, band. Ape eh? Hmm, tak silap aku la CNBLUE."kata Sohyun bersahaja. Saeron dan Yeon Soo terus bangun dari tempat duduk mereka. "Asal dengan korang ni? CNBLUE, ada apa-apa ke dengan korang sampai korang terkejut sangat?"tanya Sohyun.

"Anyway Sohyun boleh tolong tak? Please jangan jumpa dengan lelaki putus wayar tu lagi. Dia tu... bahaya."kata Yeon Soo. Hatinya betul-betul tidak tenang bila dengan manusia putus wayar yang Sohyun jumpa itu adalah member CNBLUE. Tak payah nak cari siapa lagi, mereka berdua yakin manusia itu adalah Jong Hyun.

"Okay. Dah dah stop dengan sketsa korang ni. Tahu la pelakon, model pulak tu, tak payah nak tunjuk keistimewaan korang depan aku ni. Tak ada maknanya."kata Sohyun. Walaupun mulutnya kata okay, hatinya tetap mahu berjumpa dengan Jong Hyun.

'There is something behind this. Why did they didn't want me to meet with him? I must know the reason and the only way is asking him. Yeah I should do that.'kata hati Sohyun.

"Drama terbaru aku Yong Pal, well ramai jugak la artis yang terkenal dalam drama tu nanti. Kau dapat tawaran apa sekarang ni?"tanya Saeron. Dan akhirnya perasaan takut mereka hilang begitu sahaja apabila mereka bersembang tentang projek baru mereka. Sohyun hanya memandang mereka dan akan masuk conversation sekali-sekala. Semua itu bukanlah bidangnya.

Sweetness Of RelationshipWhere stories live. Discover now