HANGANG RIVER

12 4 0
                                    

---- Yeon Soo ----

"You asked me what im doing? I protect my pride as your girlfriend right now! IM YOUR GIRLFRIEND! So enough with the hell of the two of you. Im done so done here."

"Dah gile ke apa tanya aku buat apa? Buta dah ke? Hisy,kenapala mata aku ni tak berhenti nak leleh. Buat malu je."rungut aku. Entah ke mana-mana dia jalan pun tak tahula. Sedar-sedar lepas lari dari kejadian tadi dia dah ada dekat satu lorong yang gelap.

"Wei ni serious. Aku dekat mana pulak dah? Handphone aku mana pulak ni?"kata aku dan tangan mula meraba segala poket. And lastly...

"Shit,aku tertinggal phone dalam van. Hisy banyak sungguh masalah,tak habis satu satu lagi ada. Macam mana ni... Tu la konon nak sweet tak nak kena ganggu bila date hah padan muka aku sendiri!"rungut aku tak habis-habis lagi.

"Hai miss. Apa awak buat dekat sini seorang diri?"kata seorang lelaki yang agakla tua dari belakang aku. Atas bawah aku pandang lelaki tu and bila dia semakin dekat...

"Gaspp!!! Err tak saya lalu je. Err saya pergi dulu."kata aku dan terus nak pergi. Pusing je depan lagi ramai manusia macam dia cuma bezanya mereka baring,tak sedarkan diri maybe. Bau arak mula menusuk hidung.

"Lalu je? Alaa stay je la terus. Jangan risau saya ada jaga awak. Hahaha."kata lelaki tersebut. Tangan aku dah mula dah sejuk,perut dah kecut. Lelaki tu mula mendekatkan diri dengan aku.

"Kau jangan dekat dengan aku. Kalau tak aku menjerit karang."kata aku dengan suara terketar-ketar. Gila kau suara tak shaking,dahla aku tak tahu aku dekat mana plus satu lorong ni penuh dengan manusia seangkatan dengan lelaki depan aku ni.

"HAHAHHAA kau jeritla sampai aku tak ada suara. Tak akan ada yang dapat tolong kau. HAHAHAHHA."kata lelaki tersebut. Muka aku rasanya dah pucat yang amat.

"Come to me hahah."kata lelaki tersebut and lastly jarak yang aku buat dengan dia hilang sekelip mata bila dia semakin menapak ke hadapan. Aku dah mula terperangkap dengan dinding.

"GET OFF ME!!!"jerit aku bila dia mula menindih badan aku. Tak sedar ke apa laki ni badan dia gemuk,yang nak tindih aku apesal!

"HELP!!!!"jerit aku at last. Dua tiga kali aku menjerit macam tu. Laki tersebut main-main dengan rambut aku.

"Hey pig,get off from my girlfriend."kata someone entah dari mana and then dia terus belasah lelaki tu. Aku terdiam,rambut lelaki itu macam kenal.

"Hey what are you doing to my friends?"kata someone dari tempat dia baring. Aku terpaku melihatkan ramai sungguh yang bangun. 'Diorang bukan tak sedarkan diri ke apa?'

"Hey,stop looking at them without doing anything. Lets run."kata lelaki yang tolong aku tadi and then dia terus tarik aku lari dari lorong tersebut.

Sampai sahaja dekat kawasan orabg ramai dan jauh dari lorong tersebut aku dan dia berhenti untuk mengambil nafas. Dua dua tertunduk-tunduk cuba kontrol degupan jantung masing-masing. Lepas 5 minit aku macam tu,aku angkat kepala nak tengok sapa yang tolong aku...

"Oppa..."kata aku. Tu je yang boleh keluar nak buat macam mana kan... Bambam pandang aku dengan pandangan yang sama time first-first kitorang jumpa dulu.

"Jagiya,gwenchana? Lelaki tu ada buat apa ke dekat awak? Err dia ada sentuh awak ke? Sakit dekat mana-mana??"tanya Bambam dengan penuh kerisauan. Tangannya mula memeriksa muka,tangan dan kaki Yeon Soo sama macam waktu Yeon Soo sakit dulu.

"Apa oppa buat dekat sini? Dahla malas nak cakap,pinjam fon kejap."kata Yeon Soo. Bambam terdiam apabila melihat cara Yeon Soo bercakap dengan dia.

---- Bambam ----

Perlahan-lahan aku memberi fon aku pada Yeon Soo. Baru sahaja Yeon Soo membuka lock screen fon dia,dia terhenti. Mana taknya wallpaper tu penuh cantik diletak dengan gambar mereka berdua tahun lepas. Yeon Soo macam terganggu dengan gambar tersebut tapi dia terus membuka phonebook.

"Manager,err Yeon Soo dah nak balik ni. Boleh ambilkan?"tanya Yeon Soo pada managernya. 'No,aku tak boleh bagi dia balik lagi. I have to settle the problem right now.'

"I at..."kata-kata Yeon Soo terhenti apabila Bambam menarik fon tersebut dari pegangannya. Dan dia dengar segala kata-kata Bambam pada managernya.

"Saya Bambam. Jangan risau tuan saya akan bawa dia balik ke penthouse dia safe and sound. Saya perlu menyelesaikan beberapa perkara dengan dia. Hmm ok."kata aku. Yeon Soo masih pandang aku dengan muka terkejutnya.

"Yah-Bambam. What are you doing right now?"tanya Yeon Soo dengan perasaan marah? Entahla dia bukannya reti nak describe someone melalui suara.

"Lets go."kata aku dan terus menarik tangan Yeon Soo. Akhirnya aku bawa dia ke satu tempat yang agak jauh dari orang ramai dan tempat tersebut memaglng sunyi. And then aku lepaskan tangan dia, Yeon Soo memandang aku dengan pandangan yang pelik.

---- Yeon Soo ----

"Lets go."

'Ok yang ni pelik. Dah kenapa dia nak bawak aku pergi ikut dia? Mana perempuan yang dia sayang sangat tu? Entah apa tine aku dah tak ingat nama dia belah depan. Yang aku tau mesti ada tine.'sedang sibuk aku bermonoloq dalam hati, Bambam dah pun menarik tangan aku.

Sampai dekat tempat yabg jauh dari orang ramai dan sunyi sedikit, Bambam melepaskan tangan aku. And then dua-dua senyap tak tahu nak cakap apa.

"Mana-" "Mianhae." Dua-dua cakap serentak kali ni. 'Ok yang ni dah mula buat kitorang awkward.

"Wae? Why you say sorry?"tanya aku sambil memandangnya tepat. Dia tersenyum apabila aku balas pandangan dia and then dia pandai sungai di hadapan kami.

"Because i hurt you. I make your heart broken into pieces. I didn't even mind you after that night. I want to tell you the things that happen but i just can't stop hurting you. I thought I would be better off alone with all the problem. But I still can't solve it without you. Time has shown it,that im not strong enough without you. Jagiya,mianhae."kata Bambam. Ok mata aku dah mula berair and yes! Aku dah menangis depan dia.

"Just what the problem that come to you? Kenapa tak share sekali? Why you wabt to settle it on your own? You know that i can handle it too right. Why did you lie to me that night? Why would you do that?"kata aku pula. Ha! Dah datang dah suara serak aku...

"Because i don't want to see you hurt,but i think i am the one that make you hurt. I thought our RELATIONSHIP was immune to all of life's diseases until a virus called LIES made it sick. I am going to use a regular doze of medication which includes APOLOGIES,to make it feel better. I am sorry because im lying to you."kata Bambam. Dia terus peluk aku bila tangisan aku tak nak berhenti.



Sweetness Of RelationshipWhere stories live. Discover now