Bangunan Big Hit tersergam megah di hadapan Sohyun. 'Yeon Soo dan Saeron pada mulanya ingin menemani mereka tetapi apakan daya mereka untuk menolak ajakan BOYFRIEND mereka... hihi macam tak puas hati je bunyi tetapi abaikan sahaja mereka berempat. Ada masalah yang dia perlu tolong Jin oppa sekarang.'
"Are you Miss Sohyun?"tanya seorang wanita yang lebih kurang penyambut tetamu. Sohyun yang pada mulanya agak terpesona dengan rekaan dalaman Big Hit terganggu. "Nae, Annyeong jeoneun Kim Sohyun imnida."kata Sohyun dengan formal.
"Let's go. They already waiting for you."kata penyambut tetamu tersebut sambil member arahan supaya mengikutnya. "They? Waiting? Who are they?"tanya Sohyun dengan pelik. 'They biasanya digunakan untuk orang yang ramai tapi bukan aku kena jumpa CEO je ke?'
"You will know who are they later."kata penyambut tetamu tersebut. Lif yang mereka naiki sungguh senyap apabila tiada seorang pun yang nak berbual. Tidak lama kemudian lif tersebut berhenti di tingkat 9. Sebaik sahaja menapak keluar dari lif tersebut, laluan di situ lengang dan ada banyak bilik berpintukan kaca.
"BTS, your guest are here."kata penyambut tetamu tersebut dan terus beri laluan pada Sohyun. Sohyun perlahan-lahan masuk ke dalam studio yang baru 1 saat senyap secara tiba-tiba. Jimin yang sedang practice menari terus berhenti dan memandang Sohyun dnegan tajam.
"Sohyun!!!!!"jerit semua member BTS secara tiba-tiba. 'Aik, macam synchronization pulak.'kata hati Sohyun. Memang sumpah dia terkejut hingga matanya yang agakla sepet menjadi bulat. Tetapi tetap tak boleh kalahkan Saeron yang sememangnya sejak lahir bermata bulat...
"Kitorang tunggu lama tau! Kenapa lambat?"tanya Rapmon selamba. Sohyun hanya membuat muka selamba dan terus duduk di tengah-tengah studio BTS. Ini pertama kali Sohyun masuk ke dalam studio BTS dan dia hanya membuat selamba.
"Nak ambil angin kejap....hmm minum kopi.... Cari idea nak cakap nanti... hmm ape lagi ehh."jawab Sohyun. Yang lain terus duduk di hadapan Sohyun. Hanya Jin yang sibuk membancuh air. Memang betulla apa yang orang cakap Jin ni mak kepada BTS.
"Hisy sebab tu je? Kau serious ke nak tolong kitorang dalam MV tu?"tanya Jimin. "Haah, kenapa tak boleh ke? Ke aku tak layak?"balas Sohyun. Sohyun,Jimin,V memang sebaya dan Jung Kook yang paling muda tetapi tetap tiada ayat formal antara Jung Kook dan Sohyun.
"Tak la. Kau bukan tak layak tapi...kau boleh ke tahan dengan perempuan tu nanti. Kitorang takut kau kena bash je dengan dia nanti."kata Suga cuba menjelaskan keadaan. Sedang mereka asyik bersembang, Jin datang menghulurkan secawan air kosong.
"Jin hyung,jinjja? Beria la hyung punya lama dekat meja tu tadi, hyung buat apa? Air kosong je?"tanya JHope selamba dengan muka terkejutnya. Jin hanya mengangguk dan Sohyun terus minum air tersebut.
"CEO akan datang dalam 15 minit lagi. Dia ada meeting dekat luar."kata Jung Kook selepas melihat skrin iPhone 6snya. Sohyun hanya mengangguk dan Jimin mula menyambung practice yang tergendala sebentar tadi.
"Sohyun! Wanna play this game together?"tanya Taehyung yang sibuk main dengan Xbox playernya. Sohyun terus memandang ke skrin game yang sedang Taehyung main. "Call!"balas Sohyun dan dia terus duduk di sebelah Taehyung.
20 minit kemudian,
"Taehyung-ah, CEO korang tu memang selalu lambat ke? Sekarang dah 20 minit tau lebih 5 minit ni. Dia ingat aku ni tunggul ke nak tunggu dia."kata Sohyun. Taehyung yang tengah focus main tergelak mengakibatkan dia kalah game tersebut.
"Chill ok Sohyun. Kau ni dari dulu memang pantang orang lambat ye. Lagi satu kau ni tak la tunggul. Kau kan tengah main game dengan aku. Alaa kau fikir je ni lebih kurang fans service aku untuk kau."kata Taehyung dan baru sahaja mereka ingin mula game baru CEO mereka sampai. 'Bagus betul macam tau je kau kena seru kan'kata hati Sohyun.
Bilik CEO,"This is your contract. Awak kena kerja sekali dlaam MV tersebut hingga selesai. Bayarannya seperti saya bayar artis yang lain dan jika lagu tersebut hit no.1 30% dari jumlah kutipan duit untuk ke konsert tersebut akan diberi. Macam mana ok?"tanya CEO.
"Fine by me. So saya kena sign je la kan."kata Sohyun dan tak salampai 2 minit tandatangan Sohyun sudah tertera di kertas contract tersebut.
"Yes! Sohyun akan jadi watak dalam MV kita!!!!"jerit JHope. Semua hanya tersenyum dan memandang JHope yang excited terlebih. Sohyun tidak lama kemudian menyertai mereka yang duduk di café.
"Sohyun kau dekat mana sekarang?"tanya Yeon Soo melalui on call. Sohyun memandang sekeliling dan lalu ternampak signboard café. "Café. Asal?"jawab Sohyun dan seperti biasa Sohyun akan bertanya soalan balik.
"Kau datang café dekat luar ni boleh tak? Aku dengan Saeron tunggu kau dekat café ni. Jangan lambat."kata Yeon Soo. "Bagi aku 15 minit."kata Sohyun dan terus mematikan panggilan.
"Sohyun! Kamsahamnida."ucap Jin. Member yang lain tersenyum melihat riak wajah Jin berterima kasih. "Jin hyung, your face just now... so.... Innocent."kata Suga. Yang lain terus gelak termasukla Sohyun.
"It's alright. Anyway I have to go now. Jin oppa, you can text me the schedule right? Please text me later."kata Sohyun dan terus keluar. Liar matanya mencari Yeon Soo dan Saeron.
"Aku ingatkan bila kau cakap kau dengan Saeron maksudnya korang berdua je. Ni tak,berempat ni. Annyeong Bambam,annyeong Myung Soo."kata Sohyun. Yeon Soo tergelak mendengar kata-kata Sohyun.
"Before tu kitorang nak cerita dekat kau tentang Jong Hyun. Ok cerita dia macam ni, dulu kau dengan dia couple tapi lepas kau jadi trainee dekat SM,perangai dia mula berubah. Dari kata-kata Jong Hyun dia terpaksa sebab ada perempuan ni jealous dengan kau. And then bla bla bla"cerita Saeron. Kadang-kadang cerita tersebut disambung oleh Yeon Soo,Bambam dan Myung Soo.
Punya lama diorang bercerita and then Sohyun hanya mengangguk faham."Sebab kan kitorang tak nak kau terluka la kitorang tak bagi kau rapat dengan dia."kata Yeon Soo dan Sohyun tergelak. "Fine aku nak test dia. Sama ada dia betul suka aku ke tak or what. I will pretend I didn't know about this."kata Sohyun. Mata Sohyun dikerling pada Bambam yang menyuapkan makanan pada Yeon Soo.
"Beb aku tau kau jealous. Kitorang nak pergi amusement park. Kau nak ikut tak?"tanya Saeron. Sohyun terus mencapai gelas minuman Yeon Soo dan minum. Kemudian gelas Saeron dicapainya. Sebaik sahaja minum kedua-dua air tersebut, Sohyun memandang mereka berempat.
"Haah aku jealous ni. Memang la aku nak ikut tapi... aku tak ada pasangan la beb."kata Sohyun sambil membuat muka kasihan. Yeon Soo dan Saeron terus memandang tempat lain dan Myung Soo serta Bambam gelak melihat riak wajah Sohyun.
"Kau call la boyfriend kau tu. Jong Hyun. Kau kata kau nak test dia so kau test la dia sekarang."kata Yeon Soo. Sohyun tersenyum dan terus call Jong Hyun. Tanpa disangkanya,Jong Hyun setuju untuk menemaninya ke amusement park.
"Fine I will wait you there."kata Sohyun dan terus memutuskan panggilan. Mukanya merah kerana dari start conversation, Jong Hyun membahasakan dirinya my love, my heart, my precious dan panggilan tersebut membuatkan Sohyun malu.
"So it's done. Stay sampai malam tau beb sebab waktu malam lagi cantik tempat tu."kata Saeron dan mereka semua terus keluar dari café tersebut. Sohyun terus berlalu ke tempat parking kereta dan hanya follow kereta Myung Soo dan Bambam dari belakang.
"Kena tabahkan hati la kalau macam ni. Panggil macam tu pun aku dah melting semacam... adoiii."kata Sohyun seorang diri.
YOU ARE READING
Sweetness Of Relationship
Fanfic"So starting today, all three of you is a member of Bestie. All of you will work hard for your debut time. Remember if any of you cause ruckus outside all of you will get the punishment. Do you understand that simple rules?" kata Kim Ji Won selaku C...