BOY IN LUV

31 3 0
                                    

Member BTS mula bergerak masuk ke dalam bangunan Mansae High School. Kata director,mereka akan membuat Music Video mereka di sekolah ini. Dan semestinya concept diorang ialah high school boys.

"Sohyun,do you need any help with the scene? If you need a help Namjoon can help you."tanya Jin. Matanya terpejam kerana pembantu make up sedang meletakkan eyeshadow.

"No im fine,thanks. Just take care with your eyeshadow."jawab Sohyun. Bukannya Sohyun lemah dalam bab ni,cuma dia dah lama tak ada dalam bidang lakonan je.

"Sohyun-ah,please help me with this... She wants to make up me like a clown... Jeballl help tete..."kata V sambil merengek pada Sohyun. Habis bulat mata Sohyun melihat muka V yang tebal dengan blusher bagai.

"I will take care of him."kata Sohyun dan terus menarik telinga V lalu bergerak ke tempat make up tadi. V hanya tersengih dan mengikut Sohyun cuma sekali sekala terdengar bunyi sakit dari mulutnya.

"Mengada betul. Kenapa tak mintak je dekat unnie tu jangan make up tebal-tebal? Ni mesti kes mengada yang amat la ni kan."rungut Sohyun. Nasib Sohyun baik kerana dari rumahnya tadi dia dah siap make up. Masalahnya sekarang ni rambut dia sahaja yang kena tunggu giliran after Jimin.

"Nanti kalau turn aku dah sampai nak buat rambut,aku panggil unnie tu balik tau. Kau jangan nak buat hal pulak sudah."beritahu Sohyun. Biar dia pesan awal-awal tak ada la nanti ada pulak yang meroyan tengah alam nanti

"Kau after sape beb? Kalau kau after Jimin kau sempat lagi nak siapkan aku. Jimin tu cerewet kau tau tak."kata V. Nampak sangat dia rapat dengan Jimin,sampai tahu perangai Jimin yang cerewet dari segi stylo.

"Dah kau duduk diam-diam kalau kau tak nak kena cepuk dengan aku."arah Sohyun dan tangannya mula ligat mengambil itu ini dan meletakkan di muka V.

Selepas 10 minit, V telah pun siap dari proses make up dengan Sohyun. Dan seperti yang mereka semua tahu, Sohyun amat berbakat dari segi make up. Tapi bahagian rambut adalah bahagian yang paling Sohyun FAIL

"Wow lepas ni boleh la Sohyun make up kan kitorang semua. Sohyun make up nampak natural laa."puji Jungkook tanpa melihat kiri kanan. Tanpa sempat Jungkook sedar situasi yang dia berada sekarang,dia telah pun diketuk dengan unnie yang bertugas di bahagian make up.

"Mian unnie,mian. Im just kidding... Hehehe unnie is the best,Daebak!" cover Jungkook. Takut dia kalau unnie tu belasah dia. Naya je dapat benjol kepala free free.

"Sohyun-ah,come here."panggil director. Sohyun dengan pantad bergerak ke arahnya. Jin dan Suga yang sudah pun siap semuanya turut mengikutinya berjalan ke director.

"You will open the locker and -"terang Director, (sebenarnya malas nak tulis ape yang dia suruh buat tapi bayangkan je la dlm MV Boy In Luv ehhh). Jin dan Suga pun ikut dengar dengan teliti dan diorang yang banyak bertanya berbanding Sohyun sendiri.

"Korang ni, korang yang nak berlakon ke aku sekarang ni? Pelik-pelik la kome ni...haish."rungut Sohyun. Mana taknya langsung dia tak ada peluabg untuk bertanya semuanya diorang yang tanya.

"Okay let's get ready. Everyone in position please! We will start in 2 minutes! Check all the things please!" Jerit director apabila lohat semua member BTS dan Sohyun sendiri telah pun siap sedia dari segi pakaian.

"3,2,1 start!" Dan mereka pun mula la filem. Sohyun hanya mempunyai beberapa part sahaja dan lainnya member BTS. Mereka teruskan tanpa menunjukkan rasa letih. Dan dalam banyak part yang Sohyun suka ialah part dia dan member BTS solo.

-CAFE-
"Wow! Sohyun you are daebak! It's look perfect!"puji Namjoon. Yang lain pun mengangguk kepala mereka macam burung belatuk. Sohyun hanya tergelak,ada-ada je diorang ni modal nak kenakan aku.

"Sohyun,would you like to be my artist? I mean under my company."tanya CEO BigHit tiba-tiba. Terdiam terus semua orang bila dengar pertanyaan CEO mereka.

"Err,no i can't. I have another work already. But if you want a collaboration i can join it."tolak Sohyun dengan baik. Orang dah offer dengan baik jadi kalau kita nak tolak pun dengan cara yang baik la kan.

"Sir, what have you think about taking her as one of our artist? Is she have something speciality in your eyes?"tanya JHope. Sungguh dia terkejut mendengar pelawaan CEO dia,tak pernah dia dengar CEO yang cari artist untuk syarikatnya. Biasanya orang yang datang dekat dia tapi kali ni lain la pulak.

"No i just spot her in something. Ypu arent HanShin next chairwoman won't you?"tanya CEO tetiba. Tersedak terus Sohyun yang baru menyedut airnya. Habis merah mukanya akibat tersedak dan terkejut.

"How did you know?"tanya Sohyun. "Heol- so my guess is right. Thats why i think i have saw you somewhere before. You are the next chairwoman of HanShin. No doubt there is always someone followed you."kata CEO tersebut.

"Someone followed me?"tanya Sohyun. Ha yang ni memang nak bagi aku heart attack. Ade orang follow aku? Stalker ke? Paparazzi ke?

"Yes,he is over there."hawab CEO dan Sohyun pantas memandang ke arah yang ditunjuknya. "What the-"kata-kata Sohyun terhenti apabila menyedari orang yang mengikutinya ialah..... Secretary mamanya sendiri.

"Wow Sohyun congratulations! Bo doubt you seem more elegant than before. SWAG!!!"kata Suga. Sohyun hanya tergelak. Macam-macam betul BTS ni.

"Alaaaa lepas ni Sohyun dah sibuk. Mana boleh nak ajak dia datang company lagi.... Ni yang sedih ni... Kookie jom nangis sikit."kata V. Tergelak semua orang apabila melihat drama free of charge yang dilakonkan oleh Taehyung and Jungkook.

-Selepas habis makan...-
" Do you want us to give you a ride?"tanya CEO. Sohyun hanya tersenyum dan menggelengkan kepalanya.

"No its fine. I will go back home myself. Thank you very much."jawab Sohyun. Mereka semua mula bergerak pergi. Secretary mamanya mula menghampirinya.

"So do you want to explain about yourself?"tanua Sohyun selamba. Secretary mamanya tergelak seorang diri. Memang Sohyun sendiri mengaku yang secretary mamanya seorang yang kacak lahi bergaya ececcece.

"No im not. Why dont you ask the chairwoman?"kata Secretary mamanya. "No thanks and its fine. Take me back home instead please." kata Sohyun. Kalau masuk bab mama dia sememangnya terima kasih je la. Malas nak ambil tau.

Sweetness Of RelationshipWhere stories live. Discover now