"Wei nak tau sesuatu tak?"tanya Saeron pada Yeon Soo yang sedang bermain dengan bola keranjang mereka. Kepakaran Yeon Soo dalam sport hanyalah Basketball even game tu hanya untuk orang lelaki. Kadang-kadang tertanya-tanya juga mereka sama ada Yeon Soo ini perempuan atau lelaki kerana kecenderungan minatnya pada perkara lelaki. Permainan pun lelaki,baju harian dia jarang ada dress ataupun blaus... hanyalah t-shirt menjadi pilihannya.
"Kau ni kalau nak bagitau aku, bagitau la cepat-cepat sikit. Ni sempat lagi berangannya. Ha! Kali ni ape benda pulak yang kau nak kutuk aku dalam hati tu?"sergah Yeon Soo. Semakin lama duduk dengan Saeron dan Sohyun semakin dia memahami diri mereka berdua.
"Eh, mana ada aku kutuk kau. Aku hanya complain sikit je pasal kau dalam hati aku ni. Don't worry tak ada sesiapa akan tahu kecuali aku. Ha! Aku rasakan Jin sunbae,handsome la. Macam nak minat dia je. Apa pendapat kau?"kata Saeron. Yeon Soo yang baru nak marah terhenti apabila ditanya semula.
"Kau minat dekat dia? Kau serious ke? Diorang tu BTS kau tau. Mahu mati kau kena belasah dengan ARMY diorang tahu. ARMY sudahla terkenal dengan sikap yang fanatic. Aku takut tu je." kata Yeon Soo. Saeron yang mendengar mula memasamkan wajah.
"Kau ni memang kan suka bagi aku lemah semangat. Dah tu aku dah 'ter'minat. Nak buat macam mana." kata Saeron. Yeon Soo hanya menggelengkan kepala mendengar bantahan si Saeron. Perasaan geram di dalam hati mula membuak.
"Hei, siapa yang tanya siapa pendapat tadi? Aku bagi tau pendapat je,tapi memang fakta la. Kalau kau tak nak accept tak pe la aku tak kisah, bukannya aku rugi pun."kata Yeon Soo dengan geram. Saeron terus memukulnya dengan bantal ditangan. Masuk sahaja Sohyun terus mereka berhenti.
"Kau ok tak Sohyun? Kau ni rupa macam Nampak hantu je,pucat semacam muka kau. Jong Hyun hyung ada cakap apa-apa ke?"tanya Saeron prihatin.Yeon Soo mula duduk kembali di tempat duduknya. Mereka berdua perhatikan Sohyun rupa macam singa sedang memerhati mangsa yang menunggu masa untuk dibaham.
"Aku ok, tapi apa yang tak oknya manusia yang call aku tadi tu (Jong Hyun) minta nak jumpa aku malam ni. Katanya dia ada perkara yang perlu dijelaskan. Dan disebabkan aku rasa yang aku perlu mendengarnya aku setuju je la. Nak jumpanya dalam pukul 11:30 malam ni. So macam mana?"kata Sohyun dengan perlahan. Member yang lain tercengang mendengar cerita si Sohyun.
"Tak apa rasanya kot. Dalam pukul 10 biasanya future manager kita tu akan check, kalau kita keluar lepastu aku rasa okay. Tapi masalahnya sekarang ni, aku tak ada nombor teksi. Siapa ada?" kata Yeon Soo. Sedang elok mereka berfikir tiba-tiba Saeron menjawab.
"EXO sunbae."kata Saeron dan yang lain memandangnya. Semua mula berfikir untuk alasan yang relevant. Habis pecah otak mereka untuk mencari alasan. Betulla kata orang, diorang kalau bab nak buat jahat memang FAIL.
Di studio,
"Aik awalnya korang datang menghadap. Baru pukul 12 tengah hari. Korang ada problem ke nak jumpa CEO hari ini?"tanya Suho dengan mesra. Sejak berlaku kejadian diorang keluar bersama hari itu, hubungan antara EXO dan Bestie semakin rapat. Sohyun hanya tersenyum mendengar pertanyaan Suho.
"Tak la kitorang datang awal ni bukannya nak practice ke nak jumpa CEO ke... kitorang datang ni sebab nak tanya sesuatu."kata Sohyun. EXO yang lain mula berhenti berlatih dan semua memandang Sohyun dengan penuh konsentrasi.
"Korang nak tanya siapa single ke dalam studio ni? Kalau pasal tu kitorang semua single. Kalau nak tanya pasal siapa yang minat Sohyun memang jawapannya Kai la... Dia tu obvious sangat."usik Baekhyun. Yang lain semua tergelak kecuali Sohyun dan Kai.
"Tak kitorang datang ni sebab nak tanya pasal siapa antara sunbae yang ada nombor teksi? Kitorang memerlukannya untuk malam ni."kata Saeron cuba menyelamatkan keadaan. Muka Sohyun dan Kai merah sama macam cherry yang selalu ada di atas kek harijadi.
"Oooo, pasal tu ke? Korang nak ke mana? At least bagitau la kitorang sebab kalau apa-apa jadi kitorang boleh back up."kata Sehun. Saeron memandnag member Bestie yang lain dan selepas mendapat persetujuan untuk memberitahu EXO, dia terus membuka cerita.
"Ni nombor teksinya. Kalau apa-apa hal call kitorang terus. Hati-hati sebab waktu tu dah malam, jalan maybe licin so be careful."kata Tao. Member Bestie yang lain mengangguk dan mengucapkan terima kasih. Sekarang ini mereka hanya perlu menunggu masa tiba.
Sorry for the short chapter
YOU ARE READING
Sweetness Of Relationship
Fanfiction"So starting today, all three of you is a member of Bestie. All of you will work hard for your debut time. Remember if any of you cause ruckus outside all of you will get the punishment. Do you understand that simple rules?" kata Kim Ji Won selaku C...