Pagi itu mereka langsung tidak practice dan hari itu juga mereka bertukar jadual dengan EXO berkaitan waktu latihan mereka.Mereka semua mendiamkan diri sambil mendengar lagu di dalam van. Future manager mereka pun boleh dikatakan berjaya well behaved.Saeron sibuk membaca Wattpadnya sementara Yeon Soo sibuk menaip di dalam iPhone 6snya.
Maklumla menulis novel merupakan aktiviti waktu senggangnya.Kejadian press conference pun telah berlalu seminggu yang lepas. Start dari kejadian itu juga mereka semua berusaha sedaya upaya untuk tidak berjumpa dengan si Ji Won. Tetapi CEO la katakan,bila-bila masa saja boleh menyeru mereka untuk menghadap.
"Wei Sohyun-ah. Kau still lagi minat Bambam ke? Aku saja je tanya ye la dulu kan kau agakla obsess dengan dia."tanya Yeon Soo perlahan dari belakang. Sohyun yang sememangnya suka mendengar lagu dengan volume yang perlahan memandang pelik ke arahnya. Volume yang perlahan bagi dia adalah 5 berbanding dengan yang lain,15 pun masih dikatakan perlahan.
"Asal kau tanya? Of course la aku minat dia. Tapi kau rampas dia dulu dari aku,so nak buat macam mana kan? Lagipun aku tak nak curang dengan Jong Hyun.Chill aku tak akan rampas Bambam la tapi sekarang ni aku lagi minat Mark la. Yela Mark makin hot tau sekarang ni."jawab Sohyun selamba. Jarinya laju mencari lagu yang ingin didengari.
"Tak ada apa-apa pun. Tapikan cakap pasal Jong Hyun, haritu kan time korang suruh aku beli ramyun dekat C-Store aku rasa aku terserempak dengan dia. Tapi dia dengan perempuan lain la. Cantik jugak la, feminine. Dia ada contact kau tak?" kata Yeon Soo dan terus menutup iPhone 6snya. Apabila Yeon Soo mencurigai sesuatu, semua perkara yang sedang dilakukan akan diabaikan.
"Tak. Ala dia keluar dengan kawan kerja dia kut. Kau jangan nak bagi aku suspen Yeon Soo karang kau makan pen depan aku ni ha."kata Sohyun selamba. Walaupun riak wajahnya selamba, hatinya masih lagi risau.Selama ini dia call Jong Hyun langsung tidak diangkat. Kalau nak dikatakan busy, time Yeon Soo belikan ramyun pun aku still call dia. So what the reason that he didn't pick up my call?
"Sohyun! Kau berangan apa pagi ni? Kita dah sampai. Pasal Jong Hyun kau tolak tepi dulu sekarang ni kita focus dekat kerja depan mata kita ni. We must debut right? So fighting!"kata Saeron. Saeron perasan mood Sohyun berubah secara 50%. Tetapi dia tak salahkan Sohyun sebab dia saksi melihat Sohyun call Jong Hyun waktu Yeon Soo Nampak dia bersama perempuan lain.
"Sorry aku terbawa-bawa. Hehe, let's do our best Bestie!"kata Sohyun cuba mengembalikan mood yang tertukar sebentar tadi.Yeon Soo sudah pun memasuki studio tempat yang bakal mereka membuat Photoshoot untuk album Debut mereka.
Mereka semua sudah bersiap sedia dan mereka telah pun habis untuk penggambaran satu group. Disebabkan pekerja di sini peramah, mereka berjaya sesuaikan diri dengan situasi baru mereka. Sedang mereka melakukan aktiviti Photoshoot, kelihatan ada group yang lain juga di studio itu. "Okay in 10 minutes I will take personal photo for all of you okay. So use this time to think what you should do okay. Starting now!"kata photographer.
"Wei... aku tak reti.... Otak aku tak nak keluar idea. Macam mana ni?! Sohyun, Yeon Soo help please..." kata Saeron dengan muka yang pucat. Walaupun mukanya telah dimekap,perubahan warna di wajahnya jelas kelihatan.Yeon Soo terus urut belakang badan Saeron supaya Saeron dapat melepaskan tekanan yang sedang dihadapinya.
"Kau buat je apa-apa. Peace ke love ke.Kau bantai je. Well masa tinggal lagi 1 minit. Buat je. Kau first kan... all the best my friend."kata Sohyun. Dia langsung tidak boleh membantu kerana dia pun blank. Tangan dia sendiri mula sejuk menunjukkan bertapa tingginya darjah ketakutannya.
"Kau boleh buat Saeron. Kau buat je aegyo kau tu."kata Yeon Soo. Dia rasa tenang kerana dia baru sahaja online cara model photoshoot sendirian. Rasanya dia boleh lakukan sendirian. Lantak la orang kata copy and paste, dia masih bukan tahap professional lagi. Dia baru Beginner!
Tak sampai 1 minit Saeron berada di hadapan photographer, dia sudah kena halau. Yang lain dekat belakang mula risau. Seterusnya Yeon Soo, dan Saeron pula terus menghilangkan diri. Yeon Soo kelihatan berbakat dalam modeling. Dia lakukan dengan baik sehingga mendapat pujian dari photographer tu sendiri.
Di luar...
"Apa yang aku nak buat ni? Aku mana la nak reti bab model-model ni... American Runway Girl, Cat Walk Girl, Red Carpet, manala aku pernah tonton semua tu. Kalau aku tengok pun aku tengok pemenang je, cantik ke tak. Ini dia nak suruh aku jadi model macam orang America tu ke?"rungut Saeron. Kepalanya terasa sungguh serabut waktu ini.
"You shouldn't worry that much. Dia bukannya nak awak jadi model macam orang America tu. Masuk saja dekat atas pentas, satu je tugas yang awak kena pastikan berjaya. Be pretty in a picture. Lepastu, awak boleh tarik nafas lega sebab semestinya dia akan ok dengan awak. Believe me."kata L tba-tiba. Ha! Lupa pulak nak mention. Group yang lagi satu datang untuk photoshoot ialah INFINITE.
"So apa yang saya kena buat untuk jadi cantik dalam gambar? As for your information, saya tengah blank sekarang ni. Sebagai junior, boleh tak saya minta L sunbae beri contoh?"pinta Saeron. Kali ini dia betul-betul terdesak. Dia tidak kisah kalau nak kena peril tapi dia perlu berjaya melakukan tugasan ini.
"Baiklah. Firstly, set your mind that you are beautiful than any other girl in this world. Just think like you are Miss Universe. Secondly, do like this...."kata L. Maklumla Face of the Group INFINITE turun padang mengajar novice/junior macam Saeron. Saeron secara perlahan-lahan master segala yang L ajar.
"It's about time!L sunbae, kamsahamnida. Jeongmal Kamsahamnida.But I have to go right now. Wish me luck okay."kata Saeron. Dia mula rasa berjaya menghirup udara segar memandangkan dia boleh lakukan yang terbaik di hadapan kamera nanti.L hanya tersenyum tetapi belum sempat Saeron masuk ke dalam, dia memegang tangan Saeron lembut.
"All the best and remember that you are the most beautiful girl in the world okay."kata L dengan lembut. Saeron tersenyum lebar mendengar kata-kata L dan mengangguk. Sedang Saeron rasa nervous, hati L berdegup dengan kencang. Sebaik sahaja Saeron memasuki studio, L terus memegang dadanya.
"What's wrong with me? It's the first time this thing happen to me.Maybe because I nervous to see my apprentice doing well. Hahahaha the main thing is she must succeed the task. I should get ready right now... aigoo Sung Gyu hyung must be mad right now."kata L dan terus berlalu menuju ke tempat yang sepatutnya ditujui tadi sebelum dia berjumpa dengan Saeron.
"At last, we succeed our work. Bestie is the best!"sorak mereka bertiga sebaik sahaja keluar dari studio. Future manager diorang terus bergegas mendapatkan van. Mereka terus berbual sehinggala ada orang menjerit nama Saeron. Sohyun dan Yeon Soo memandang pelik ke arah lelaki yang berlari ke arah mereka.
"Can I talk to you for a second,Kim Saeron?"tanya L dengan nafas tidak teraturnya. Saeron yang terkejut hanya mendiamkan diri sambil matanya membulat merenung L. Sohyun dan Yeon Soo hanya menggelengkan kepala."Mianhae sunbae. She is overacting right now. Hahahaaha. Of course you can talk with her."kata Yeon Soo dan terus tepuk Saeron dengan kuat dari belakang. Sohyun hanya menggelengkan kepala melihat kekasaran Yeon Soo. 'Macam mana la Bambam boleh minat dia? Dahla kasar semacam... tak apa lain dari yang lain...'
"Can I have your phone number? Yeah I didn't teach you so much so I planning that we can meet or we can Skype so that I can teach you. I didn't like let my apprentice on theirself after learning something that didn't end."kata L. Saeron hanya tergelak dan mereka terus bertukar nombor.
"Best la orang tu... ada orang minat kat dia kot. Hahahaha Miss Kim Saeron will you tell me what you feel?" tanya Sohyun.Suka dia lihat muka Saeron menjadi merah. Dorm mereka sunyi secara tiba-tiba setelah masing-masing masuk ke bilik. Pukul 6 pm mereka perlu bangun untuk sesi latihan mereka, jadi mereka memerlukan tenaga yang banyak untuk practice. And a deep sleep is the best treatment to get full energy...
YOU ARE READING
Sweetness Of Relationship
Fanfiction"So starting today, all three of you is a member of Bestie. All of you will work hard for your debut time. Remember if any of you cause ruckus outside all of you will get the punishment. Do you understand that simple rules?" kata Kim Ji Won selaku C...