"Kitorang akan bagi korang pakai studio ni kalau korang tolong kitorang."kata Baekhyun. Member Bestie berdiri dihadapannya dengan muka yang tersangatla malas. Pintu studio itu dihalang oleh Baekhyun dan Lay.Mereka berdua berdiri bahu ke bahu hingga mereka tiada jalan lain untuk masuk ke studio kecuali menolong mereka.
"Ape lagi? Kitorang punya debut dah dekat tau tak? Kitorang tak ada masa la nak layan perangai korang." balas Yeon Soo selamba. Hilang segala formality Bestie terhadap EXO.Baekhyun dan Lay hanya tersenyum dan kemudiannya memandang mereka dengan tajam.
"Well actually kitorang bukan nak cakap apa la. Tapikan kitorang pun ada comeback. Korang pun tahu kan. Kitorang to be honest la tak kisah sangat dengan comeback tu sebab kitorang memang dah ada fans yang setia dengan kitorang. But, didn't all of you push this to far? Korang dah tak guna sunbae dalam nama kitorang? Tak rasa ke yang nanti aka nada masalah besar kalau trainee yang lain tahu pasal ni?" tanya Lay. Riak mukanya menjadi serious.
"Uish,kenapa rasa mood dekat sini tegang eh? Wei brother chill ok. Antara korang berlima ni korang 2 orang yang paling scary. Kesian la dekat junior kita ni... takut diorang korang buat. So apa kata kita enjoy nak? Korang punya debut lagi dalam 33 hari kan? So jom enjoy dulu before hell world come to you."kata Suho. D.O yang berdiri dibelakangnya hanya tersenyum manis.
"We didn't have any time for that...."kata-kata Saeron terhenti apabila tangannya ditarik kuat. Begitu juga dengan Sohyun dan Yeon Soo mereka semua ditarik hingga keluar dari SM Company. Member EXO hanya ikut di belakang mereka dan bergelak ketawa sesama sendiri.
Suho menahan teksi. Hampir 3 teksi beratur di hadapan mereka. Member EXO yang lain mula memasuki teksi meninggalkan Bestie berdiri di tepi. Agak lama mereka berdiri di situ hinggala iPhone 6s milik Yeon Soo berbunyi.
"Yong Hwa hyung?"kata Yeon Soo dan terus bergerak menjauhi mereka berdua. Sohyun memandang Yeon Soo yang kelihatan serious dengan perbualan antara Yong Hwa dengannya. Luhan keluar semula dari teksi dan terus menarik tangan Sohyun dan Saeron sementara Tao menarik Yeon Soo yang terkial-kial mengikut langkah Tao yang pantas. Kakinya yang pendek menyukarkan pergerakannya.
"Tunggu korang buang masa je tau. Kita kalau nak buat jahat jangan berfikir banyak kali. Untuk kes macam ni la kalau yang teruk tu fikirla jugak banyak kali."kata Luhan yang duduk di hadapan. Tao duduk bersebelahan dengan Yeon Soo diikuti dengan Saeron dan Sohyun. Sohyun hanya mendiamkan diri sepanjang perjalanan.
"Okay kita dah sampai... so mana member yang lain? Oh tu diorang, kaja."kata Tao dan mereka berdua terus berlari. Saeron turut mengikut mereka berdua lari. Yeon Soo yang mula nak ikut ditahan oleh Sohyun yang berdiri di belakangnya.
"Kenapa Yong Hwa hyung call? Something happen?" tanya Sohyun. Angin di Han River memang kuat hingga kadang-kadang Sohyun perlu menjerit supaya Yeon Soo dengar. Waktu malam memang tidak ramai yang datang ke Han River,mungkin disebabkan jalannya yang gelap.
"No, nothing's happen."kata Yeon Soo dan dia terus tarik Sohyun berlari ke arah EXO dan Saeron yang lain.Sohyun terpaksa mengikut rentak langkahnya agar dia tidak jatuh. Nasibla hari ini dia memilih untuk memakai seluar panjang skinny berwarna hitam sekali dengan t-shirt warna putihnya.
Setelah mereka semua kekenyangan, mereka mula berjalan di tepi sungai. EXO yang lain kelihatan enjoy dengan aktiviti mereka ini. Saeron dan Yeon Soo kelihatan gembira bersama dengan EXO-M. Maybe member EXO-M layan mereka dengan baik dan berlainan dengan perangai EXO-K.Sohyun hanya berjalan di belakang sekali.
Sedang dia berjalan, matanya tertangkap satu pasangan yang berjalan tidak jauh darinya. Sememangnya dari belakang figura lelaki tersebut kelihatan sama dengan Jong Hyun tetapi dia hanya membiarkan sahaja. 'Lelaki dalam Korea ni banyak. Semua maybe boleh ada yang sama dengan badan Jong Hyun... anyway Jong Hyun bukannya alien yang membuatkan dia berbeza dari yang lain.' kata hati Sohyun. Memikirkan kesimpulan yang dia sendiri buat membuatkan dia tergelak kecil.
"Jong Hyun sunbae?" tanya Chen yang berjalan di hadapan Sohyun. Mendengarkan pertanyaan Chen itu membuatkan langkah Sohyun terhenti. Yeon Soo turut berhenti dan berpusing kebelakang. Di situ dia Nampak Jong Hyun bersama dengan Eun Hye berpegangan tangan. Kemudian matanya beralih ke arah Sohyun yang berjalan di belakang sekali.
"Oh, Chen. Annyeong... oh Yeon Soo pun ada? But why you are here? I think EXO the only one here... if you are here so..." kata Jong Hyun dan dia terhenti apabila matanya terhenti pada Sohyun yang berada di belakangnya. Dia dengan pantas cuba melepaskan genggaman tangan Eun Hye yang erat dekat lengannya.Tetapi Eun Hye tetap memeluk lengan Jong Hyun dengan lebih erat sambil memandang Sohyun.
YOU ARE READING
Sweetness Of Relationship
Fanfic"So starting today, all three of you is a member of Bestie. All of you will work hard for your debut time. Remember if any of you cause ruckus outside all of you will get the punishment. Do you understand that simple rules?" kata Kim Ji Won selaku C...