"No im not. Why dont you ask the chairwoman?"kata Secretary mamanya. "No thanks and its fine. Take me back home instead please." kata Sohyun. Kalau masuk bab mama dia sememangnya terima kasih je la. Malas nak ambil tau.
Semakin lama secretary mamanya memandu ke tempat yang lain. Tempat yang dia sendiri tak tahu dan sekelilingnya bangunan bertaraf tinggi. Sohyun hanya mampu menahan rasa ingin tahunya hinggala mereka melepasi bangunan Clair Of Moon.
"So tell me where you want to take me to? Did you just want me to sit behind here without knowing our destinations?"kata Sohyun. Dia sudah tak dapat tahan perasaan ingin tahu. Tambah lagi melepasi bangunan Clair Of Moon menandakan dia sudah teramat jauh dari pusat bandar.
"Somewhere that the chairwoman wants me to take you. I think you have to be well prepared as mental and fizikal because she is being serious this time."kata secretary mamanya. Mendengar perkataan chairwoman terus tak jadi untuk dia bertanya lagi.
30 minit selepas perbualan tersebut akhirnya kereta memasuki kawasan lapang di hadapan sebuah rumah yang berkonsep British. Sohyun mula rasa nervous,dan hatinya mula rasa semacam.
"This is the part i really didn't like it."katanya sendirian. Matanya memerhati keadaan sekeliling, semuanya senyap sunyi. Secretary mamanya sudah pun berjalan ke pintu utama rumah tersebut.
"Come in."kata secretary mamanya. Sohyun perlahan-lahan memasuki rumah tersebut. Sememangnya hiasan di dalam rumah tersebut berdasarkan konsep British. Semua berwarna putih.
"There is my girl has come. Come here Sohyun-ah,sit beside me."kata Chairwoman. Sohyun memandang seorang demi seorang yang berada di ruang tetamu tersebut. Seperti biasa tak ada seorang pun yang dia kenal.
"Hai Sohyun. No wonder you really want her to be the nest chairwoman. She is beautiful."kata seorang dari empat lelaki tersebut. Sohyun hanya senyum dan mendiamkan diri.
"Of course,she is my daughter after all. Sohyun-ah, do you know why my secretary bring you here? Today with the biggest shareholder in the company will explain a things in our company."kata chairwoman.
"Eomma,we already talk about this right. I didn't want to do this. i have another things to do okay. Eomma..."kata-kata Sohyun tergantung apabila Chairwoman memandangnya tajam.
"What work? Getting film with the kpop star's? Or you being a barista? I don't care whatever it is. I just want you to be my succesor. That's all i want,if you want to do something else so be it."kata Chairwoman. Sohyun terdiam dan akhirnya melepaskan satu nafas yabg berat.
"Fine,so what is it?"kata Sohyun. Sebaik sahaja keputusan telah dibuat oleh Sohyun,yang lain terus menerangkan satu persatu kepada Sohyun.
----- CN BLUE Studio -----
"Ya-hyung. Do you alredy done your lyrics?"tanya Minhyuk. Yang lain memandang Yonghwa yang seakan-akan mengelamun jauh."Ya,let's get out of here."kata Jonghyun. Memandangkan Yonghwa tak akan sedar akan ketidakhadiran mereka,perlahan-lahan mereka merangkak keluar dari studio.
"I didn't bring my wallet." "Me too." Kata Minhyuk dan Jungshin. Jonghyun hanya memandang mereka sepeechless. "For real?"tanya Jonghyun dan mereka berdua serentak mengangguk.
"Hyung cakap tiba-tiba,manala sempat nak capai segala benda tu."kata Minhyuk. Cuba pertahankan diri sendiri. "Aish,jinjja."kata Jonghyun dan dia terus masuk ke dalam kereta diikuti yang lain.
"So,Han river kaja."kata Jonghyun. Mereka semua bising dalam kereta menyanyi lagu yang dimainkan oleh radio. Jonghyun hanya tergelak melihat mereka berdua yang layak dipanggil tidak siuman di dalam keretanya.
Belum pun sampai di destinasi,hp mereka berbunyi bising. Masing-masing check pabggilan dari siapa. Jonghyun panggilan dari manager,minhyuk dari Yonghwa dan Jungshin dari manager dan Yonghwa. Semua berpakat menutup telefon mereka.
"Ya,jinjja. They leave me here?! For real?! Arghhhhhh."jerit Yonghwa. Stress mungkin yang lain meninggalkannya sendirian di studio. Disebabkan terlalu bosan dia hanya mampu meneruskan penulisan liriknya.
"Hmm,macam ni la tinggalkan aku. Tak apa korang, lain kali aku tinggalkan korang. Hahahahha."kata Yonghwa seorang diri. Stress mungkin.
---- Yeon Soo penthouse ----
"Okay so no one want to take my call. Bambam oppa pun sama. Just who the hell the girl!"jerit Yeon Soo melepaskan stressnya. Perlahan-lahan air matanya mengalir. Tak pernah lagi dia mengalirkan air mata hanya untuk lelaki dan hari ini dia mengalirkan air matanya untuk Bambam.
"Sohyun-ah,pickup. Jebal."kata Yeon Soo. Nombor Sohyun telah didailnya untuk kali ke 36. Dan semuanya masuk ke voicemail.
"Argh,wae oppa...wae. Just who is she until you just leave me just like that. I hate you."kata Yeon Soo dan dia terus merebahkan badannya ke atas tilamnya yang serba empuk.
Lama kelamaan kelopak matanya yang basah dengan air mata perlahan-lahan menutup matanya. Akhirnya dia terlena dalam mimpi yang menyakitkan hatinya.
---- Bambam ----
"No way she is Christine. Just what the hell she doing in Korea?"kata Bambam sendirian. Member Got7 memandangnya pelik. Akhirnya Mark yang tengah practice berhenti dan bergerak mendekati Bambam.
"Just what has gotten into you? Any problem you want to share? Is it related to Yeon Soo?"tanya Mark. Tidak pernah dia melihat Bambam seperti itu. Selalunya kalau ada masalah dengan Yeon Soo pun dia tak akan macam ni.
"It's not related to Yeon Soo. It's just... I didn't know how to say this. Just someone that i never expected to be here is here,in Korea."kata Bambam. Mark terdiam mendengar kata-kata.
"Your ex-girlfriend or your crush?"tanya Mark. Saja dia mengagak yang perkara yang mengganggu Bambam berkaitan relationship.
"Someone that was in relationship with me."kata Bambam. Mark terdiam sebab dia memang dah mengagak. "Did Yeon Soo know about this?"tanya Mark lagi.
"No she not. Just i didn't know what to do if i face her again."kata Bambam. Dia kelihatan begitu runsing denfan kehadiran Christine.
"You can do it. Just stay calm and think before you make something decision."kata Mark. Dan dia terus berlalu pergi memandangkan nak bagi Bambam sikit ruang bersendirian.
YOU ARE READING
Sweetness Of Relationship
Fanfic"So starting today, all three of you is a member of Bestie. All of you will work hard for your debut time. Remember if any of you cause ruckus outside all of you will get the punishment. Do you understand that simple rules?" kata Kim Ji Won selaku C...