THE UNEXPECTED 1

35 3 0
                                    

"Ehem kawan-kawan. 2 hari lagi hari jadi L sunbae. Kita nak bagi ape? Dia ajak kita pergi birthday party dia."kata Saeron. Yeon Soo yang sedang sibuk menyediakan snack untuk yang lain terhenti begitu juga dengan Sohyun yang leka bermain game. Sejak berlaku pertemuan yang tidak disangka 32 hari yang lepas, Sohyun lebih suka bermain game daripada berinteraksi dengan mereka.

"Well, aku tak tahu. Kau tahu ke ape yang dia suka atau apa-apa barang yang dia perlu? Kalau kau tahu kita boleh la dapatkan barang tu."kata Yeon Soo. Saeron terdiam dan fokusnya terarah pada Sohyun yang tiba-tiba menjerit keriangan.

"Wei korang... nak tahu sesuatu tak? Level aku dah naik!!!!"kata Sohyun. Yeon Soo dan Saeron sama-sama memukulnya dengan bantal di atas sofa. Semua mula bising apabila masing-masing ingin menyelamatkan dari pergaduhan manja mereka itu. Secara tiba-tiba iPhone 6s Yeon Soo berbunyi. Pagi-pagi macam ini biasanya handphone Yeon Soo la yang paling sibuk dengan panggilan boyfriend kesayangannya,Bambam.

"Boyfriend dia dah mula dah... kalau nak on the phone lama-lama tolong pass kan aku snack tu dulu. Karang kelaparan kitorang tunggu kau habis call dengan si bambam tu."kata Saeron. Yeon Soo hanya tersengih dan terus menghulurkan snack di hadapannya.

Di studio,

"Wei korang. Korang still ke rasa nak debut under SM? Aku to be honest la dah tak ada hati nak debut."kata Sohyun. Yang lain memandang Sohyun dengan wajah yang terkejut. Idea untuk debut bersama pun disebabkan Sohyun dan kali ini pun Sohyun juga ingin membatalkannya.

"Kalau kita berhenti sekarang, kita kena bayar saman tu tau. Aku ok je and family aku mesti lagi suka. Tapi aku tak nak berhenti lepastu terus rehat... at least aku nak la ada kerja jugak."kata Yeon Soo. Saeron hanya mendiamkan diri. Jelas riak di wajahnya dia memang tiada jawapan.

"Aku bukanla nak jatuhkan semangat korang, tapi seriously aku rasa kita akan berpecah nanti macam group yang lain.Korang tak perasan ke? Senior kita yang lain kebanyakannya hanya bersatu depan kamera tapi tengokla sekarang ni semua rupa dah bermusuhan."kata Sohyun dan yang lain hanya mengangguk.

"Wei bab ni aku tak ada jawapan la. Kalau nak stop aku ok je samala macam Yeon Soo family aku mesti happy punya... tapi aku maybe akan sambung dengan company lain kot. Tapi tak la nak jadi artis group macam ni tapi maybe pelakon,model. Rancangan aku macam tu la kalau kita stop."kata Saeron. Sedang diorang berbincang iPhone 6s Sohyun berbunyi memandangkan ada panggilan yang masuk.

"Jong Hyun."kata Sohyun dan yang lain terus memandang Sohyun dengan wajah tidak percaya bahawa Jong Hyun berani untuk call Sohyun. Saeron hanya mengangguk supaya Sohyun angkat panggilan tersebut. Dengan penuh berat hati Sohyun terus keluar dan mengangkat panggilan tersebut.

"Asal kau suruh dia angkat? Kalau dia depressed lagi mati kita wei. Lagi 2 hari kita nak debut kan... ha! Cakap pasal debut, birthday party L sunbae macam mana kita nak datang?" kata Yeon Soo. Saeron terdiam mendengar pertanyaan Yeon Soo.

"Aku no comment. Kita discuss pasal benda tu bila Sohyun ada sekali. Dia kan banyak idea yang extreme." kata Saeron. Yeon Soo hanya tergelak mendengar kata-kata Saeron yang dianggap memerli Sohyun. Saeron hanya tersengih melihat Yeon Soo.

Sorry for the short chapter

Sweetness Of RelationshipWhere stories live. Discover now