Ik word wakker van een licht getik op mijn deur. Wat is dat? Het eerste wat ik zie als ik mijn ogen opendoe, is mijn wekker: 08u47. Shit! Ik ben te laat! Ik wil mijn kledij van de dag ervoor aandoen als ik merk dat ik ze nog aanheb. Ik loop naar mijn kast en neem dan een proper setje en kledij. Ik kan toch niet in dit naar school meer? Vlug kleed ik me om en kam ik mijn haren. Als dat klaar is, zet ik een spurtje naar beneden. Ik stop een sandwich in mijn mond en lees ik het briefje dat me is opgevallen.
Goedemorgen, Olivia.
Ik heb vandaag een hele lange dag, dus de kans is groot dat je me vandaag niet meer ziet. Er is pizza in de diepvriezer, die mag je opeten (wel niet allemaal!).
Zie je morgen! Ik bel je nog vandaag, dus hou je gsm bij jou!
Veel plezier op school, liefje
Mams x
Oh leuk. Ben ik een halve dag alleen. Ik werp nog een blik naar de klok en zie dat het 09u06 is. Meteen pak ik mijn fiets en race ik naar school.
'Wie er nu aankomt gelopen', zegt de leerkracht boos. 'Mijn excuses. Heb me overslapen', zeg ik buiten adem. 'Deze keer zie ik het door de vingers. Ga maar zitten op je plaats', zegt hij. Ik knik en ik ga naar mijn plaats en ik merk op dat ik niet alleen zit. Is er een nieuwe in de klas? Ik spreek haar straks wel aan. Ik zet me neer en geef haar een knikje. Ze knikt terug en richt zich dan weer op de les.
De les is afgelopen en mijn nieuwe buurmeisje wil weglopen. 'Hey, wacht even', zeg ik. Ze draait zich terug naar me om en glimlacht terwijl ze knikt. Ik glimlach terug en ik pak mijn spullen in. 'Hoe heet jij?', vraag ik terwijl we samen de klas uit lopen, richting de volgende les. 'Floor. En jij?', vraagt ze. Ze is een beetje bescheiden, maar ik zal er wel voor zorgen dat dat weggaat. 'Olivia', antwoord ik. 'Ben jij het zusje van Louis?', vraagt ze plots. Ik haal even geërgerd adem en knik dan. Gaat zij ook vrienden met me zijn voor Louis? 'Heb geen bang, ik ben niet echt een fan', zegt ze alsof ze mijn gedachten kan lezen. Ik laat een zucht van opluchting vrij waardoor zij moet grinniken.
~na school~
Het school is afgelopen en ik loop samen met Floor naar buiten. 'Kom je eens naar mij thuis? Dan kunnen we samen pizza eten', stel ik voor. Dat is beter dan alleen thuis zitten. Ze twijfelt even, maar stemt dan in. Yes! 'Kom. Het is die kant op', zeg ik opgewonden. Het voelt zo goed bij haar. Ik wil best wel vrienden met haar zijn. Zij is dan misschien mijn eerste echte vriendin. Ik zucht zachtjes. Ik kijk opzij en ik zie Floor genieten van de wind die haar haren laat wapperen. Ik daarentegen haat het! Ik moet altijd mijn haren goedzetten na elke windvlaag.
'We zijn er', zeg ik als we het paadje oplopen. 'Waauw! Je huis is echt prachtig!', zegt met haar mond open. Ik grinnik en open dan de voordeur. 'Wauw!' Ik grinnik en ga naar de keuken om twee pizza's. Floor trekt haar schoenen en jas uit. Dan komt ze naar mij toegelopen. 'Welke pizza wil jij?', vraag ik. 'Doe maar deze', zegt ze terwijl ze wijst op de pizza Hawaï. Ik knik en neem dan een andere pizza Hawaï uit de vriezer. Ondertussen had Floor al de oven aangezet. Ik leg de pizza's even opzij en ik pak mijn gsm uit mijn zak. Floor kijkt me raar aan. 'Ik kan elk moment een telefoontje krijgen van mijn moeder. Of een berichtje van mijn broer', zeg ik zonder nadenken. Fuck! Gaat ze er iets op zeggen? Ze knikt en legt dan de pizza's in de oven. Ondertussen stuur ik Louis een berichtje. Gewoon omdat ik blij ben dat ik Floor heb ontmoet.
Olivia - LOUIS! Ik denk dat ik een echte vriendin heb gevonden! Ze rept geen wóórd over jou! Als je weet wat ik bedoel... Ik ben zo blij dat ik haar leren kennen heb! :D
Ps: ik kan niet wachten tot dit weekend! Je zusje xx'Wat wil je doen?', vraagt Floor. Ik ruik al die heerlijke geur van pizza. Ik snuif eens heel diep. 'Geen idee. Wat wil jij doen?', vraag ik. Ze haalt haar schouders op. Jah.. Nu gaan we ver komen. 'We kunnen elkaar wat beter leren kennen?', stel ik voor. Ze stemt in en ik ga op de keukenstoel zitten. Ze gaat voor mij zitten. 'Dus.. We weten al hoe we noemen', begin ik. 'Wat zijn je hobby's?', vraagt ze opgewekt. Mijn hobby's? Tja... Heb ik er eigenlijk wel? 'Euh... Ik heb niet echt zoveel hobby's... Jij?', vraag ik om van de vraag af te zijn. 'Ik speel gitaar en ik zit op de dansschool. Ook zing ik en-' Ze wordt gestopt door mijn gsm dat trilt. Louis heeft teruggestuurd. 'Het is Louis. Ik antwoord later wel. Ga verder?' Ik richt mijn aandacht weer op Floor die enthousiast vertelt over haar hobby's. Stiekem ben ik wel jaloers. Zij kan gitaar spelen, ik wil dat ook kunnen. Maar, ik heb nog nooit de moed gehad om aan Niall te vragen of hij het me wil leren. 'Vraag het gewoon. Hij doet het met plezier!', had Louis nog tegen me gezegd toen ik het toegaf.
'Doei! Het was leuk', zegt ze terwijl ze me een lange knuffel geeft. 'Dat was het zeker! Moeten we vaker doen', zeg ik terug. Ze knikt en loopt dan op weg naar haar huis. Ik draai me om en loop naar boven. Even Skypen met mijn allerliefste broertje! Ik gooi mezelf in bed en leg mijn laptop voor mij neer. Ik ga in kleermakerszit zitten en ik log me in op Skype. Ik zie dat Louis niet online is. Maar Niall is wel online... Zou ik hem bellen? Ik klik zijn naam aan en blijf met mijn muis hangen op het bel-knopje. Ja? Nee? Agh, ik weet het niet! Ik leg mijn ellebogen op mijn knieëen en zonder dat ik het door heb, druk ik op het bel-knopje. Ik wil nog net afleggen, maar Niall heeft al opgenomen. 'Olivia? Waarom bel je me?' Hij klinkt niet echt blij... 'Sorry, Niall... Ik... Ik...' Meer krijg ik er niet uit. 'Je..?', vraagt hij ongeduldig. Zonder iets te zeggen, leg ik af. Waarom? Waarom kon ik gewoon niets zeggen? Verdomme! Ik log me uit en ga me dan omkleden. Tijd om te slapen, ook al is het maar 20u39. Ik ben moe en ik heb toch niets meer te doen. Waarom niet? Als ik mijn pyjama aanheb, ga ik in mijn bed liggen. Ik check mijn gsm en ik zie dat ik drie berichten en twee gemiste oproepen heb. Shit! Mijn moeder ging me bellen! Helemaal vergeten door Floor. Ik open mijn eerste bericht.
Louis - Dat is goed! Één tip: hecht je niet te vlug aan haar, zusje... Xxx
Ik antwoord en dan open ik mijn tweede bericht.
Mams - Liefje? Waarom neem je niet op? Ik probeer je al twee keer te bellen! Neem eens op!
Oops. Ook daar antwoord ik op en dan open ik mijn derde bericht.
Random nummer - Ik ben het, Niall. Ik vraag me nog steeds af waarom je me belde? Ik was in gesprek met mijn vriendin! Nu denkt ze dat ik haar bedrieg met jou! Wat nu?
Fuck. Wat heb ik gedaan?! Ik stuur vlug terug.
Olivia - Oh fuck! Echt waar? Het spijt me zo! Ik wou alleen maar vragen of Louis toevallig bij jou was... Echt, Niall! Het spijt me! Kan ik het goedmaken?
Lang moet ik niet wachten op een antwoord.
Niall - Laat ook maar.. Het is uit tussen ons. Je wordt bedankt, Olivia.
Fuck! Nu voel ik me slechter dan ik me ooit heb gevoeld! Komt het ooit nog goed tussen ons?
JE LEEST
Amor Vincit Omnia VOLTOOID
FanfictionOlivia Tomlinson is de zus van Louis Tomlinson. Louis Tomlinson zit in een band, One Direction, met drie andere jongens: Niall, Liam en Harry. Ze heeft gevoelens voor Niall en blijkt hij ook voor haar. Ze vormen een koppel en tijdens hun relatie kom...