Ik word wakker. Waar ben ik? Oh juist, in het hotelkamer. Ik zucht. Ik sta op uit mijn bed en ik loop naar de badkamer. Ik bekijk mezelf eens goed. Wat heb ik toch gedaan? Waarom heb ik geknikt?
Waarom?
'Olivia! Kom je?', hoor ik iemand roepen vanaf de deur. Ik antwoord niet en loop gewoon terug naar het bed. Gisteravond komt weer helemaal te boven.
~flashback~
'Wel...', zegt Niall. 'Verdomme, Olivia! Ik dacht dat ik mijn meisje eindelijk gevonden had! Waarom doe je dit? Hé? Vertel op! Waarom, Olivia!!?' Zijn verdriet wordt opzij geduwd en kwaadheid neemt over. 'Ik vroeg je iets!', roept Niall. 'Ik- ik- ik weet het niet', stamel ik. Tranen stromen af mijn wangen, ze zijn niet te stoppen. Ze blijven stromen en ze blijven stromen. 'Zo? Je maakt het uit en je weet niet waarom. Zo zit jij dus in elkaar. Je weet toch wat ik allemaal voor je deed, verdomme!! Ik ben je achterna gerend! Ik heb mijn liefde voor jou verschillende keren verklaart! Ik heb je meegenomen op een date! Ik heb het betaald en je wilt de prijs echt niet weten! Ik had verdomme alles voor jou over! Ik kon zelfs- zelfs-' De woede lijkt uit Niall te vloeien en het verdriet komt terug. 'Wat doe je me aan?', fluistert hij. 'Waarom doe je dit?' Ik zwijg en staar naar de grond. Nog steeds stromen de tranen van mijn wangen als watervallen. 'Oke', zegt Niall. 'Als je me gaat negeren... Dan hoeft dit niet meer voor mij' Met die woorden is hij het hotelkamer uitgelopen.
~einde flashback~
'Olivia?' Diezelfde stem haalt me weer naar vandaag. 'Ja, ik kom', zeg ik stilletjes. Ik stap naar de deur en open die. 'Oeh, Olivia. Slecht geslapen?', vraagt Liam geschrokken. 'Dat is nog maar zwak uitgedrukt', zeg ik en ik loop naar beneden. 'Hier is mijn zu- wow, slecht geslapen?', schrikt Louis ook. Ik zwijg en kijk naar Niall. Hij ziet er ook niet echt al te goed uit. Zijn haren zitten niet zoals ze moeten zitten. En er zijn flinke wallen onder zijn ogen te zien. Heb ik dat gedaan? Ja, Olivia. Daar heb jij voor gezorgd. Ik probeer hem te negeren, maar het lukt me niet. 'Niall, we vertrekken zo. Ga je je klaarmaken?', vraagt Harry aan Niall. Niall knikt en loopt naar boven. Als hij me voorbij loopt, kijkt hij nog eens recht in mijn ogen. Auw. Dat doet pijn. Verdomme, Olivia! Ik kan mezelf nu wel vervloeken.
'Ik ga maar even wandelen', zeg ik als One Direction zich klaarmaakt om on stage te gaan. 'Kom op tijd terug, Liv', antwoord Louis me. Ik knik en kijk Niall nog een laatste keer aan voordat ik me omdraai. 'Wat is er aan de hand tussen jullie?', hoor ik Harry vragen als ik bijna buiten ben. 'Niets', antwoord Niall kort. Wat mis ik zijn stem. Nu al.
'Hey, kijk uit!', hoor ik een meisje achter me zeggen. Geen seconde later voel ik een bal tegen mijn hoofd. En het was geen zachte. Ik val voorover en ik blijf even liggen. 'Auw', kreun ik. 'Leer mikken, scheve vierkantswortel!', schreeuw ik. Wacht... Wat zei ik? Scheve vierkantswortel? Waar kwam dat opeens vandaan? 'Oh mijn god! Gaat het?', vraagt het meisje die naast me komt zitten. Haar lange blonde haren met bruine uitgroei vliegen mee met de wind. 'Heb jij op die bal geshot?', vraag ik meteen. 'Nee, dat was een vriend van me', zegt ze terwijl ze haar hand uitsteekt om me overeind te helpen. Ik neem haar hand vast en laat me omhoog trekken. 'Ik ben Alice', begint het meisje genaamd Alice. 'Dat zijn mijn vrienden. Die dat de bal heeft geshot is Michael. Degene met zijn bruine haren in een kuif is Thomas en het meisje met haar haren in een staart is mijn beste vriendin Charlotte', stelt Alice iedereen voor. Thomas komt op me afgelopen. 'Gaat het? Sorry, maar Michael kan echt niet mikken', grapt hij. Ik grinnik. Dan komen Charlotte en Michael op me afgelopen. 'Hey, wat is jouw naam?', vraagt Charlotte. 'Olivia', antwoord ik. 'Ben jij niet het vriendinnetje van de blonde van One Direction?', vraagt Thomas plots. 'Hey! Dat is Niall!', reageert Alice meteen. O jee, ik heb weer te maken met Directioners. 'En trouwens, als ze ermee samen is, maak ik haar kapot! Niall is namelijk van mij, weet je', zegt Charlotte opeens veel onvriendelijker dan ze was ervoor. 'Trek je dat niet aan. Ze is een grote fan van Niall', lacht Alice. 'Hey, Olivia', begint Michael. 'Sorry voor die bal. Ik werd afgeleid. Normaal kan ik heel goed mikken, hoor!' Ik grinnik. 'Het is al goed. Ik moet trouwens terug. Dus.. Fijne kennismaking', sluit ik af en ik draai me om om te gaan. Ik stap terug richting het hotel en ik hoor voetstappen achter me.
'Waar ga je naartoe?', vraagt Alice als ze naast mij komt gelopen. 'Ik ga terug naar het hotel', antwoord ik en ik glimlach naar haar. Ze glimlacht terug. 'Je hebt nog niet geantwoord op de vraag van Thom', merkt ze plots op. 'Thom?', vraag ik. 'Ja, dat is een bijnaam van Thomas. Iedereen in dat groepje heeft een bijnaam. Thomas is Thom, Michael noemen we ook eens Mike, Charlotte wordt dan weer eens Lotte genoemd en ik word soms Al genoemd', legt ze uit. 'Ahzo', reageer ik. 'Maar seg.. Het antwoord op die vraag?', zegt ze dan weer. Welke vraag? Oh.. Wacht.. Die vraag. 'Nee', zeg ik kortaf. Gisteravond komt weer helemaal naar boven en ik probeer de tranen tegen te houden. Ik heb gisteren al genoeg gehuild. 'Hoezo? Heel social media gaat gek omdat Niall eindelijk zijn princess heeft gevonden!', schreeuwt ze uit van verbazing. 'Tijden veranderen', zeg ik. Nog steeds ben ik in gevecht met mijn tranen. 'Wie heeft wie gedumpt?', vraagt ze dan. 'Doet er niet toe', antwoord ik. 'Oke..', zucht ze.
'Hier is het', zeg ik en ik stop voor het hotel. 'Oh.. Oke. Het was leuk om je gekend te hebben, Olivia. Hopelijk komen we elkaar ergens nog wel eens tegen!', zegt ze terwijl ze alweer haar eigen richting opgaat. 'Ik hoop het ook!', roep ik terug.
'Olivia! Heeft de wandeling je deugd gedaan?', vraagt Louis terwijl hij me omhelst. Ze komen net het podium af. Wauw, timing is geweldig. Ik knik. 'En het concert? Was die leuk?', vraag ik dan maar. Op dat moment loopt Niall me voorbij. Snikkend. Was hij aan het huilen? 'We hebben bijna altijd moeten inspringen voor hem. Olivia, wat heb je hem aangedaan? Waarom?', vraagt Louis ongelovig. Niall heeft het dus toch vertelt. Ondanks zijn korte 'niets'.
'Hey, mam', begroet ik haar als ze heeft opgenomen op Skype. Eindelijk heb ik eens tijd voor haar. 'Hey, liefje. Alles goed?', vraagt ze. 'Ik heb betere tijden gekend', geef ik eerlijk toe. 'Hoe bedoel je?', vraagt ze bezorgd. Natuurlijk weet ze dat gedoe tussen mij en Niall niet. 'Het is een lang verhaal en ik vertel hem liever niet', zeg ik. Mam knikt begrijpelijk en begint over iets anders. 'Floor is nog eens langs geweest', zegt ze. Wat? Waarom? 'Ze vindt het niet zo leuk dat je haar niet belt of Skypet. Wanneer zou je dat doen?', vraagt ze. O jee, weet ze hier ook niets van? 'En ik vind het trouwens ook niet kunnen dat je me nu maar pas opbelt, maar goed. Je zult het vast zo leuk hebben daar dat je je moeder en je vriendin vergeet', besluit ze dan. 'Vast', mompel ik. Het is helemaal niet hoe ik het had voorgesteld. Op dat moment gaat de deur langzaam open. 'Olivia?', vraagt een zachte stem. Een stem die gebroken is. De stem van Niall. 'Ja?', antwoord ik zacht terug. 'Kunnen we praten?', vraagt hij nu iets luider. Hij wil binnenstappen, maar dan vallen zijn ogen op de laptop. Mijn ogen gaan ook naar de laptop en ik zie het vragende gezicht van mams. 'Sorry, mam', zeg ik en ik leg af. 'Natuurlijk kunnen we praten', zeg ik tegen Niall terwijl ik de laptop opzij zet.
'Waarom doe je dit?', vuurt hij meteen af. Ik begin te stotteren. 'Waarom heb je het uitgemaakt?', vraagt hij dan wat rustiger. 'We worden allebei tegengehouden', antwoord ik verbazingwekkend vlot. 'Door wat? Door mijn ex en jouw vriendin?', raadt hij het antwoord al. Ik knik alleen maar. 'Ergens heb je gelijk', begint hij. Ik kijk meteen op naar hem. 'Selena steekt me wat tegen', geeft hij toe. 'Je voelt nog steeds iets voor haar?', vraag ik. 'Nee, dat niet. Het is gewoon- ach, ik weet het niet', zucht hij. 'Ik snap je', knik ik. 'Floor houdt me ook tegen', zeg ik. Hij knikt. 'Begrijp ik ook', zegt hij dan. Er valt een gênante stilte en we weten allebei niet wat we moeten doen of zeggen. 'Dus.. Dan ga ik maar weer', zegt hij onzeker. 'Wacht, Niall. Weet je zeker dat je alles kwijt bent?', vraag ik. Hij knikt traag en even lijkt het alsof er tranen in zijn ogen ontstaan.
'Ik ben jou kwijt', zegt hij voor hij de kamer weer verlaat.
Ik ben jou kwijt.
××××××
Sorry, dit is niet echt een goed hoofdstuk. Mijn excuses, maar ik hoop toch ergens dat jullie hem leuk vinden. X
JE LEEST
Amor Vincit Omnia VOLTOOID
FanficOlivia Tomlinson is de zus van Louis Tomlinson. Louis Tomlinson zit in een band, One Direction, met drie andere jongens: Niall, Liam en Harry. Ze heeft gevoelens voor Niall en blijkt hij ook voor haar. Ze vormen een koppel en tijdens hun relatie kom...