35 - Not today

197 1 0
                                    

NIALLS POV

Ik word wakker door een vervelend geluid. Ik kreun en zeg dat Liam zijn wekker moet afzetten. Ook hij kreunt even, maar zet de wekker dan toch uit.

'Waarom the fuck heb jij een wekker opstaan?', vraag ik. Hij grinnikt en stapt dan uit. 'Wat een geluk dat jij een kamer met me deelt', zegt hij lachend. Ik trek een wenkbrauw op en kijk hem aan. 'We hebben een interview', zegt hij dan. 'Weeral?'

'Ja, Niall. Weeral', grinnikt Liam. Ik zucht en sta dan toch op. Ik maak me klaar en een halfuur later sta ik alweer klaar.

'Oké, iedereen mee? Deze week wordt een drukke week, jongens!', zegt Harry. Alsof ik dat nog niet doorhad. Iedereen knikt. We stappen in het busje en beginnen te rijden naar onze bestemming.

Net wanneer we willen uitstappen, krijg ik een telefoontje. Ik kijk op het scherm, maar het is een privé nummer. Ik zeg de jongens dat ze even moeten wachten met uitstappen en neem op.

'Hallo? Met Niall Horan', zeg ik. 'Meneer Horan? Het gaat over Olivia Tomlinson. Ze is wakker', hoor ik aan de andere kant van de telefoon. Mijn ogen worden groot. 'Meen je dat?', vraag ik ongelovig. De jongens kijken me afwachtend aan. 'Ja, kan je naar hier komen? Ze vraagt achter haar broer', zegt de stem. Mijn hart valt lichtjes, maar het is normaal dat ze naar haar broer vraagt. Zou ze mij nog herkennen?

Een uur later staan we allemaal naast Olivia's bed. Ze staart ons met lege ogen aan en ik voel mijn hart in mijn keel bonken. Wat zou er nu allemaal in haar hoofd omgaan?

'L- Louis?', is de eerste naam die ze noemt. Ik kijk naar Louis en hij knikt met betraande ogen. 'Ik ben hier, zusje. Ik ben hier', zegt hij als hij op de stoel gaat zitten naast haar. Hij pakt haar hand vast en Olivia glimlacht lichtjes. Wat mij ook doet glimlachen.

'W- Wie zijn dat?', vraagt ze dan en mijn hart valt. Ze herkent ons niet meer. Misschien is het wel goed zo. Ze weet dan waarschijnlijk niks meer over de gebeurtenissen van voor haar coma.

'Uhm, dat zijn mijn vrienden. Ik zit in een jongensband samen met hun', vertelt Louis. 'Wat leuk!', zegt ze enthousiast. Ik glimlach zachtjes, maar durf niks te zeggen. 'Ja.. Jij gaat ze ook wel leuk vinden, hoor. Jullie waren al vrienden', zegt Louis. Ze kijkt hem vragend aan. 'We waren al vrienden?' Ze lacht eens kort. God, wat heb ik die gemist. 'Louis, ik ken ze niet eens. Hoe konden we dan al vrienden zijn?'

'Je bent in een coma belandt, zusje. Je hebt geheugenverlies en je herinnert je niks meer. Ik ben blij dat je nog weet dat ik je broer ben', zegt Louis met een klein lachje. Ze glimlacht lief naar hem en knijpt in zijn hand.

'Ik ben Liam Payne. Aangename kennismaking', stelt Liam zichzelf voor. Ze glimlacht naar hem. 'Dag, Liam. Ik ben er zeker van dat wij goede vrienden zullen zijn', zegt ze glimlachend. God, het is al zo lang geleden dat ik haar zo oprecht heb zien glimlachen.

'Ik ben Harry Styles', zegt Harry dan. 'Dag, Harry. Wij zullen ook wel goede vrienden worden. Hoe noemt jullie band eigenlijk?', vraagt ze dan aan niemand in het bijzonder. 'One Direction', antwoord ik.

'En wie ben jij?'

OLIVIA POV

Ik kijk hem vriendelijk aan. Hij heeft blond haar met blauwe ogen, best een mooie combinatie. 'Ik ben Niall Horan', glimlacht hij dan voorzichtig. Waarom is hij zo onzeker?

'Aangenaam, Niall. Wij worden de beste vrienden', lach ik. Hij lacht nerveus en kijkt dan van me weg. Ik stop met lachen en frons naar hem. Waarom is hij zo nerveus?

Even later komt de verpleger binnen. 'Dag, Olivia. Hoe voel je je?', vraagt hij vriendelijk aan me. 'Ik voel me goed', antwoord ik. Hij glimlacht naar me en kijkt dan naar de jongens. 'En wie van deze jongens ken je nog?', vraagt hij me dan. 'Mijn broer!', zeg ik trots en ik toon onze handen aan de verpleger.

Hij knikt en kijkt dan vragend naar de blonde jongen. Niall schudt zijn hoofd en wrijft met zijn hand in zijn nek. Wat is hier gaande? Kennen zij elkaar?

'Wanneer mag ze naar huis?', vraagt Louis dan. Huis. Waar is dat? Heb ik een moeder? En een vader? Vaag herinner ik me dat ik in een huis woon met een lieve vrouw dat voor me zorgt. Is dat mijn moeder dan? Waar is ze nu?

'Lou- Louis.. Waar is mijn moeder?', vraag ik hem. Alle jongens kijken elkaar aan. 'Je moeder is thuis. Je bent met ons mee op tour door Europa. Het was een cadeautje van me, omdat ik je miste', antwoordt Louis. Ik vorm een o met mijn lippen. 'Dat is lief', zeg ik dan.

----

'Olivia! Mijn meisje, toch! Gaat alles goed met je?', vraagt mijn moeder aan de andere kant van de laptop. Ik knik. 'Alles gaat goed met me, mama. Ik lig nog steeds in het ziekenhuis met iedereen rondom mij', vertel ik. 'Iedereen? Ook Niall?', vraagt mijn moeder dan. Ik frons. 'Ook Niall', zeg ik dan verward. Wat heeft iedereen toch met Niall?

'Ik ben al lang blij dat je weer wakker bent. Mag ik je erop wijzen dat je voorzichtig moet zijn met Niall? Hij is de reden waarom je in coma bent beland', zegt ze met een hatelijke ondertoon in haar stem. Ik frons en kijk op naar Niall. Zijn kaken zijn helemaal rood gekleurd en hij durft me niet aan te kijken.

'Wat heeft hij dan uitgestoken?', vraag ik benieuwd. Mijn moeder zucht aan de andere kant van de laptop. 'Dat moet hij zelf maar eens goed uitleggen', zegt ze. Ik frons. 'Maar goed, lieverd. Ik moet gaan. Vergeet niet om Floor ook nog eens op te bellen!', zegt ze voor ze aflegt. 'Floor?'

'Ja, dat is je vriendin van op school. Maar dat is een lang verhaal', zegt Louis. 'Leg het me dan eens een andere keer uit', glimlach ik. Hij knikt. 'Komt in orde.'

Een uur later komt er weer een verpleger binnen. 'Binnen een week mag je weer naar huis', zegt hij enkel. 'Bedankt, dokter', zeg ik. Hij knikt naar me en wéér kijkt hij met een rare blik naar Niall. Ik snap er niks van, wat is er gebeurt??

NIALL POV

Ik zie dat Olivia het vreemd vind dat de verpleger me vragend aankijkt. Maar ik kan haar niks zeggen, niet nu. Ik kan het gewoon niet. Weer schud ik met mijn hoofd en de verpleger kijkt me teleurgesteld aan. 'Kan ik je even onder vier ogen spreken?', vraagt hij dan aan mij. Ik knik.

'Waarom zeg je het haar gewoon niet? Ze zal echt niet kwaad worden. Waarschijnlijk zal ze wel verrast zijn, omdat ze zich niet herinnert dat ze verliefd op je is. Zeg het haar gewoon, oké?', moedigt hij me aan. Ik schud mijn hoofd.

'Nee. Nee, ik kan het niet. Het is niet zo, we zijn niet samen. Ze ligt hier door mij! Ik heb het uitgemaakt en heb haar dan weer gekust! Ze kon de emoties niet meer aan, want voordien waren ook nog andere dingen gebeurt! Het werd haar te veel en het is allemaal mijn fout.' Dat laatste fluister ik.

Als ik opkijk, zie ik dat de verpleger me ongemakkelijk aankijkt. 'Wel... Ooit ga je het haar moeten uitleggen. Maar doe het niet nu, ze kan het nog niet aan', zegt hij dan voor hij wegloopt. Nog iemand die me raar gaat aankijken.

Ik loop terug naar binnen en iedereen kijkt me vragend aan, inclusief Olivia. Zou ze iets gehoord hebben van wat ik heb gezegd buiten? Zonder iets te zeggen, ga ik me naast Liam op de vensterbank zitten.

Ik zie dat Louis zijn ogen rolt en zijn aandacht dan weer vestigd op Olivia. 'Volgens mij is het beter dat je meteen naar huis toe gaat. We zijn toch in pauze, dus ik kan met je mee naar huis. We gaan allemaal naar huis', zegt hij. Ze kijkt ons allemaal aan en we knikken.

'Geweldig! Waarom zijn jullie in pauze? Is het veel werk?', lacht ze. Louis grinnikt, net zoals Liam en Harry. 'Ja, toch wel. Maar het is leuk werk. Nee, de reden waarom we pauze hebben genomen, ben jij', zegt Louis. 'Ik?'

'Ja, jij', knikt Louis. 'Je lag in coma en we wisten niet wanneer je wakker ging worden. Dat is vroeger dan ik dacht, maar we zijn nu in pauze en we kunnen er niet veel meer aan doen.'

'Daarbij, we hebben het ook wel verdient, zeg nu zelf', vult Harry aan. Ze glimlacht. 'Ik denk ook dat jullie het verdient hebben! Al weet ik niet wat jullie allemaal hebben gedaan', voegt ze er lachend aan toe. We grinniken.

De woorden van de verpleger blijven door mijn hoofd spoken Olivia gezellig praat met Harry, Louis en Liam. Het moet haar vast al zijn opgevallen dat er iets heeft gespeeld tussen ons.

Amor Vincit Omnia VOLTOOIDWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu