10 - Floor

502 7 0
                                    

Die zoen op het podium gisteren was de hemel! Al die fans dat uit hun dak gingen, de jongens dat als gestoorde rakkers het podium heen en weer liepen en wij twee in het midden van het poduim... Geweldig! Dat is echt vo-

*tring tring*

Mijn telefoon verstoort mijn gedachten aan gisteravond. Ik kijk op mijn scherm en zie haar naam staan: Floor. Ik probeer niet te panikeren, maar het lukt me niet. Ik weet al waarvoor ze me belt. Ze heeft me zien zoenen met Niall op het podium. 'Wat was dat?', vraagt Floor huilend aan de telefoon. 'Wat was wat?', vraag ik. Ik hou me een beetje van den domme, om zo nog een beetje meer rektijd te hebben om een excuus te vinden. Olivia, hoor je nu toch denken! Hij is jouw vriendje nu! Ga erover opscheppen! 'Op het podium gisteren!', schreeuwt ze. Ze schreeuwt zo hard dat ik even mijn telefoon van mijn oor moet doen. 'Dat was een zoen', zeg ik zo droog mogelijk. Ik heb besloten dat ik zal zeggen waar het op staat. Denkt ze echt dat ze Niall nu voor haar zou kunnen winnen? Dan zat ze verkeerd! 'Ja, dat was een zoen! En waarom? Ga jij lopen met mIJn crush?!!', roept ze aan de andere kant van de lijn. Op dat moment komt Niall binnen. Ik geef hem de "kom-me-verlossen-van-deze-meid"-blik en vrijwel meteen komt hij naar me toegelopen en gooit hij zijn armen rond mijn middel. Hij geeft me een vragende blik en geeft een aanwijzend knikje naar mijn gsm. 'Floor', vorm ik geluidsloos met mijn lippen. Zijn blik verandert van vragend naar ontzettend bezorgd. 'Ik vroeg je iets!! Hallo??!', schreeuwt Floor. 'Ja, ik ben er nog. Maar euh, ik heb afgesproken met mijn vriendje, Niall Horan, je kent hem wel. We gaan op date, dus gelieve niet te storen. Dag, Floor' En ik leg af. 'Dat heb je goed gezegd, princess', zegt Niall zachtjes in mijn oor. Ik probeer rustig te ademhalen. 'Heb ik me dan zo vergist in haar?', vraag ik me luid af. 'Ze was toch geen fan? Ze werd toch niet met mij bevriend voor jou?', panikeer ik lichtjes. 'Hey, shht.. Ze verdient je niet. Ik weet dat je zo blij was om haar ontmoet te hebben en dat ze je vriendin is. Maar nu weet je waarom. Floor is net zoals de andere meiden, vrees ik', sluit hij voorzichtig af. Ik voel een huilbui opkomen, maar ik hou mezelf tegen. Niall houdt me steviger vast in een Horan-Hug. Zijn knuffels zijn echt de beste! 'Alles komt goed. Je hebt ons toch nog?', zegt hij. Ik knik. 'Moet ik echt terug naar België in twee maand?', vraag ik. Het is even stil. Niall antwoord niet. 'Ja, dus', zucht ik. Ik voel tranen branden in mijn ogen en deze keer doe ik zelfs de moeite nog niet om binnen te houden.

'Olivia, alles goed?', vraagt Liam die naast me komt zitten in het vliegtuig naar Groot-Brittanië. De hele ochtend heb ik geen woord gezegd. Noch tegen de jongens noch tegen Niall. 'Ja', zeg ik zachtjes. 'Ben je wel zeker van je stuk?', vraagt hij zachtjes. Ik knik alleen maar. En dan komt het weer te boven: Liam-Floor ; Floor - Niall ; Niall - ik ; ik - Niall ; dat telefoontje ; die zoen ; tranen ; vriendschap. Het wordt me allemaal veel te veel! 'Olivia? Wat is er? Je doet zo paniekerig!', zegt Liam bezorgd. 'Louis.... Lou... Niall... Babe...', fluister ik. Liam begrijpt het meteen en gaat Louis en Niall halen. De eerste die bij mij toekomt, is Niall. Hij neemt me stevig vast en wrijft over mijn hoofd. Ik leg mijn hoofd op zijn borstkas en laat me troosten door Niall. Als ik wat kalmer ben, vraagt Louis wat er scheelde. 'Het werd me allemaal even te veel', antwoord ik. Niall begrijpt me, want hij was erbij toen ik stond te bellen met Floor, maar Louis niet. Hij kijkt me aan met een vragende blik. 'Babe, wil jij het uitleggen?', vraag ik versuft. Ik ben uitgeput en het is nog maar het begin van de dag. Niall knikt en neemt Louis terug mee naar buiten. 'Liam!', roep ik. 'Ja?', antwoord hij en hij komt naar me toe gelopen. 'Zet je even', zeg ik terwijl ik drie keer op de stoel naast mij klop. Hij gaat zitten en geeft me een bezorgde blik. 'Het is niets erg, maar ik heb een vraag', begin ik. Hij knikt. 'Wat denk je van Floor?', vraag ik dan. Liam wordt rood, heb ik de indruk. Ze doet hem dus toch wel iets. Ik slaak een zachte, kleine en hopelijk onhoorbare zucht. Nu moet ik hem kwetsen en zeggen dat Floor eigenlijk iemand anders in gedachten heeft, namelijk mijn vriendje. 'Waarom vraag je dat?', vraagt hij. Hij doet alsof het hem helemaal niets doet, maar hij verraad zichzelf. 'Vind je haar écht leuk?' Ik probeer de teleurstelling te verbergen, maar het lukt niet. Voorzichtig knikt hij. Nu zucht ik wel luid en duidelijk. Liam ergert zich eraan. Dat zie je zo. 'Heb je daar een probleem mee, of zo?', zegt hij gemeen. 'Nee, maar je liefde voor haar zal nooit beantwoord worden. Just saying', antwoord ik bot terug. 'En waarom dan niet?', vraagt hij nijdig. 'Ze heeft iemand anders op het oog', vuur ik terug. Liam slikt. Ik krijg nu toch wel medelijden. 'Wie?', vraagt hij met een brok in zijn keel. Zijn ogen vullen zich met tranen, maar hij laat ze niet lopen. 'Wil je dat wel weten?', vraag ik hem. Hij twijfelt eerst, maar knikt dan. Ik adem diep in. Zou hij Niall iets aandoen? 'Beloof je mij één ding?', vraag ik nog vlug. Hij knikt. 'Doe je die persoon niks aan? Maar dan ook niks?', vraag ik. Zijn ogen schieten naar de mijne. 'Ik ken hem?', vraagt hij dan. Ik knik. 'Heel goed', mompel ik. 'Het is dan ook mijn vriendje', ploep ik eruit. Oh-oow.. Wat gaat er nu gebeuren? Ik kijk Liam zeer voorzichtig aan. Zijn ogen zitten nu echt bomvol met tranen en nog steeds laat hij ze niet gaan. 'Meen je dat?', fluistert hij. Ik knik. Ik leef echt met Liam mee.

'Gaat het al wat beter, princess?', vraagt Niall en hij trekt me in een knuffel. 'Ik heb Liam moeten vertellen dat Floor niet op hem is', zeg ik triest. Het deed echt pijn om Liam zo te zien. 'Auw... Dat moet een harde klap zijn geweest voor hem' Ik knik. 'En met jou?', vraagt hij om van onderwerp te veranderen. 'Met mij gaat het beter, babe', antwoord ik. Hij grijnst bij het woord 'babe'. Dat doet me ook glimlachen. Hij houdt me nog steeds zeer stevig vast. Even later worden we onderbroken door Harry. 'Uhm, tortelduifjes. Er loopt hier iemand rond met een gebroken hart?', merkt hij op. Hij bedoelt ermee dat we moeten stoppen met klef doen in't publiek. 'Nou en? Het is toch niet haar fout dat Floor niet op Liam is?', neemt Niall het op voor ons. 'Nee', antwoord Harry. 'Maar je kan wel rekening met hem houden!' Niall zucht en laat me los. 'Waarom zeg jij er niets op?', vraagt Niall aan me een tikketje boos. 'Erm...', stotter ik. 'Laat ook maar', zegt hij en hij loopt weg. Wat heb ik gedaan? Komt dat er ook nog eens bij? 'Hey, Olivia... Erm... Mag ik je even spreken?', vraagt Liam voorzichtig. Ik knik en Liam begint te spreken. 'Je mag gewoon doen met Niall, hoor. Harry overdrijft gewoon een beetje', zegt Liam stil. 'Nee, Liam. Harry overdrijft niet. Ik weet hoe het voelt om een gebroken hart te hebben. We zullen je respecteren zoals het moet', antwoord ik. Liam knikt. 'Je bent veel te lief', glimlacht hij zachtjes. 'Bedankt dat je dat wil doen', zegt hij en hij stapt terug naar Harry en Louis. 'Ja, daardoor heb ik ruzie met Niall', mompel ik voor ik ook naar de rest ga.

'Hey', hoor ik Niall zeggen vanuit zijn hotelkamer. Ik was van plan om me te excuseren, maar wat is hij nu aan het doen? 'Nee, het gaat niet goed met me', zegt Niall snikkend. Is hij nu aan het huilen? En met wie is hij aan het bellen? 'Olivia neemt het niet op voor ons. Het is precies ofdat onze relatie haar niets kan schelen', huilt Niall. Wacht, wat? Denk hij echt zo over mij? Natuurlijk geef ik om onze relatie! Wat zegt hij nu? 'Selena nam het wel op voor onze relatie', zegt hij dan. Wat? Gaat hij me nu vergelijken met zijn ex? 'Kijk, mam. Ik hou zielsveel van Olivia, maar sommige dingen doet Selena beter waardoor ik dan aan haar denk en aan onze tijd samen. En dan denk ik ook aan wat ik niet mag denken... Terug gaan naar Selena en ophouden met Olivia', snikt hij echt superhard. *KRAK!* Dat gehoord? Juist, ja. Dat was mijn hart dat in duizende en duizende stukjes viel..

Amor Vincit Omnia VOLTOOIDWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu