Ding dong!
Ik open mijn ogen en ik moet nog even wennen aan het straffe licht. 'Oh, hallo. Wie ben jij?', dat was mijn moeder. Wacht... Nu pas besef ik dat ik in mijn bed lig en niet meer zit met mijn mams naast me. Maar nu ben ik alleen. 'Ik ben Floor. Ik kom voor Olivia. Is ze thuis?' Floor? Wat doet zij hier? 'Ja, ze is boven. Ik zal haar gaan halen. Kom binnen', zegt mijn moeder. Vlug spring ik uit mijn bed en spurt ik naar beneden. 'Daar is ze', zegt mijn moeder met een glimlach. Floor begint te lachen met iets. 'Waarom lach je?', vraag ik deels vragend, deels lachend omdat haar lach echt zo grappig is! 'Je haren staan een beetje recht', zegt ze lachend. 'Oh nee! Oops', zeg ik terwijl ik door mijn haren ga met mijn vingers. Ik lach even. Mijn moeder grinnikt en loopt dan de keuken in terwijl ze vraagt aan Floor of ze iets wil drinken. 'Nee, bedankt. Ik ben hier om het huiswerk van Olivia op te halen', zegt ze. Oh nee! Mijn huiswerk is nog lang niet af! 'Weet je, Floor... Waarom blijf je niet vandaag? Kunnen we samen nog wat tijd doorbrengen voor ik vertrek', zeg ik. 'Ja, klinkt goed! Ik ben blij dat jij het voorstelt. Ik durfde niet goed', zegt ze verlegen, maar met een klein lachje. Ik lach hartelijk. 'Je moet geen bang hebben, Floor. Je bent altijd welkom!', zeg ik en ik glimlach naar haar. Ze glimlacht terug en mompelt een bedankje.
'Voor hoelang blijf je?', vraagt Floor een beetje droevig. Ze legt het fotoboek opzij die we aan het inkijken waren. Dit fotoboek was van vroeger, toen ik klein was. Ze bleef maar met me lachen. Ik kon toen ook niet anders dan het hele verhaal te vertellen. Als ik me die weet te herinneren, toch. 'Ik weet het eigenlijk niet. Ik weet alleen dat ik morgen vertrek', zeg ik. Floor neemt mijn hand vast. 'Als je weet hoelang je blijft, wil je me dan iets laten weten?' Ze is droevig, dat hoor ik gewoon in haar stem. Ik leg mijn vrije hand op onze handen en hou ze stevig vast. 'Natuurlijk doe ik dat! Geef me je nummer en je skypenaam. Dan kunnen we contact blijven houden', zeg ik. 'Ik zou doodgaan moesten we dat niet doen', glimlacht ze. Ik glimlach terug en dan vliegen we elkaar om de hals. 'Ik ben zo blij dat ik je heb leren kennen', fluister ik in haar oor. 'Ik jou ook, Liv' Normaal zou ik het niet aanvaarden moest iemand mij ook Liv noemen, omdat Louis me altijd zo noemt en ik had toen gezegd dat enkel hij me zo mocht noemen, maar bij haar is het anders. We kennen elkaar misschien nog maar vier dagen en toch voelt het alsof we elkaar al jaren kennen. Samen laten we elkaar los en beginnen we te lachen. Waarom? Dat ik het niet weet, maar daardoor is het juist plezanter. Nadat we zijn uitgelachen, geeft ze mij haar nummer en haar Skypenaam. Die slaag ik meteen op. En dan kom ik op een schitterend idee!
'Hey, Liv! Alles goed met jou?' De stem die ik uit duizenden zou herkennen, vult mijn kleine kamer. Nu, zo klein is mijn kamer nu ook weer niet, maar het is ook niet echt groot. 'Het kan niet beter! Hoe gaat het met jou?', vraag ik. 'Hier gaat alles goed', zegt Harry die nu in beeld komt. Hij glimlacht naar me en ik glimlach terug. En dan komt Liam tevoorschijn in beeld. 'Hey, Liam', zeg ik. Liam opent zijn mond om iets te zeggen, maar staat plots stil. Ik zie dat hij naar Floor staart en begin te grijnzen. Louis en Harry merken het ook op, maar Niall is de enige die er iets op zegt. 'Ja, Liam', zegt hij terwijl hij in beeld komt en klopt op Liams rug. 'Dat is een meisje voor jou, hé?' Het beeldkwaliteit is niet echt top, maar je kan wel zien dat hij bloost. Ik kijk opzij naar Floor, die ook bloost. 'Er ontstaat liefde', zeg ik met een grijns waardoor iedereen moet lachen. 'En niet alleen tussen Liam en...?' 'Floor', zeg ik. 'Ja, en Floor', zegt Louis dan waarna hij meteen een stoot krijgt van Niall. Wacht.. Wat probeert hij te zeggen? Zou Niall ook op mij zijn? Nee, joh! Een knappe jongen zoals Niall zou nooit op een meisje zoals mij vallen. Ik hoop te veel. 'Olivia, ik ga even naar-' 'Jij gaat helemaal nergens heen', zeg ik terwijl ik haar terug naast mij trek. Ze zucht even en komt dan dichter naar mij toe. Ze fluistert in mijn oor dat ze dringend naar de WC moet dus laat ik haar gaan. 'Kom wel snel terug of je wordt gemist!', roep ik haar nog na. Ze antwoord niet dus waarschijnlijk zal ze me niet gehoord hebben. 'Louis, hoelang blijf ik bij jullie?', vraag ik. 'Je blijft twee maand', antwoord Harry in de plaats. 'Hazz, ze vroeg het aan mij! Krijg ik nog de kans om mijn zusje te antwoorden?', zegt hij gespeeld gekwetst. Hij doet alsof hij moet huilen en verbergt zijn gezicht. Ik schiet meteen in de lach. Ik vind het zo schattig als hij dat doet. 'Waar blijft Floor?', vraagt Liam opeens. Ik trek een wenkbrouw omhoog. 'Liam, ze is nog maar een minuutje weg' Toen het echt tot me doordrong wat dat wilt zeggen, begin ik te grijnzen. Hij mist haar nu al. Hoe schattig.
'Ik ben er weer', zegt Floor als ze mijn kamer binnenstormt. 'Waar was jij? Je weet toch dat we een halfuur verder zijn, hé?', zeg ik een beetje teleurgesteld. 'Zijn de jongens niet meer online?', vraagt ze dan. 'Nee, ze hebben een intervieuw nu', zeg ik. Ik leg mijn boek opzij en zet me wat rechter. Ik klop op mijn bed om te tonen dat ze daar moest gaan zitten. 'Wat ging je echt doen, Floor?', vraag ik rustig. Ze zoekt naar woorden die ze niet kan vinden. 'Zeg gewoon waar je aan denkt', probeer ik dan. Ze blijft stil. Het lijkt alsof ze bang is voor iets. 'Flo-' 'Ik heb je wel gehoord', bijt ze me af. 'Ik moest even weg zijn', zegt ze. 'Van wat?', vraag ik voorzichtig. Ze begint lichtjes te panikeren heb ik de indruk. 'Floor? Gaat alles goed?' Ze kalmeert een beetje en ze opent haar mond om iets te zeggen, maar sluit ze dan weer. 'Je mag het gerust zeggen', moedig ik haar aan. 'Nee... Nee...', mompelt ze. 'Wat is er met je? Ben je bang voor iets?', vraag ik bezorgd. 'Ja, ik-.. Nee... Nee', mompelt ze. 'Ben je verliefd?', vraag ik dan. Misschien was het wel daarom. Je weet nooit. Ze knikt en schudt dan weer haar hoofd. 'Ik denk dat ik verliefd ben op de verkeerde jongen', zegt ze rap. 'Hoezo? Op wie ben je dan verliefd?', vraag ik een beetje verward. Je kan toch niet verliefd worden op de ver-
'Niall'
-keerde persoonnn...wat?
JE LEEST
Amor Vincit Omnia VOLTOOID
FanfictionOlivia Tomlinson is de zus van Louis Tomlinson. Louis Tomlinson zit in een band, One Direction, met drie andere jongens: Niall, Liam en Harry. Ze heeft gevoelens voor Niall en blijkt hij ook voor haar. Ze vormen een koppel en tijdens hun relatie kom...