Ik zit zwijgend in de woonkamer het aanbod van Kian te overdenken.
Kian is echt nog steeds leuk, maar Boaz dan?
En Kian heeft er nog geen idee van dat mijn ouders zijn gescheiden.
Ik woon nu bij mama en ik wil graag bij papa gaan wonen.'Maria, waar zit je toch telkens aan te denken?' Mijn moeder komt naast me zitten.
'Kian was er,' zeg ik kortaf.
'Kian uit Italië?' Mijn moeder kijkt me ongelovig aan.
'Ja, hij vroeg of ik weer naar Italië kwam omdat hij me miste,' zeg ik.
'En Lisanne dan?'
'Lisanne is dood.'
'Lisanne is dood? Die had ik even niet aan zien komen,' zegt mijn moeder met een lichte trilling in haar stem.
'Ik dus ook niet,' zeg ik tegen mijn moeder en ik sta op en loop naar mijn slaapkamer.
Wat moet ik doen?
Lukt het me om naar Italië te gaan en het leven wat ik hier heb opgebouwd achter te laten? Of kan ik beter hier blijven?
Kian wil ik tevreden maken, maar Boaz dan?
Of zal ik gewoon zelf vertrekken?
Ergens naar de andere kant van de wereld waar ik een heel nieuw leven kan beginnen.
Dat lijkt me een goed idee, maar natuurlijk horen mijn ouders hierover en vertrek ik samen met Eloise. Eloise wil altijd al een keer weg. Of ik ga met Kian mee naar Italië.Hi Eloise, ik wil hier weg xx Maria - 15:16
Hoi Maria, ik snap wat je bedoeld, ik ga met je mee xx E - 15:16
Fijn dat je het snapt, alles achter me laten en opnieuw beginnen. Samen met jou - 15:20
Eloise snapt me altijd meteen, daar ben ik blij om.
Maar wat als ik met Kian mee ga naar Italië, dan zie ik al mijn oude vrienden weer.
Melvin, Enrico, George en OliviaOpeens komt er een geweldig idee in me op.
Ik ga na mijn examen, ik zit ten slotte toch in het examenjaar, samen met Eloise naar Italië. Als examenreis.
En dan kunnen Eloise en ik later samen naar iets randoms toe.'Hej, Marie, waarom kijk je opeens zo opgewekt?' Jason zit aan mijn bureau me geamuseerd aan te kijken.
'Dat hoor je nog wel. Ik moet het eerst met papa en mama overleggen,' zeg ik tegen mijn halfbroer.
'O, en waarom nu niet?' Jason kijkt me sip aan met een pruillipje.
'Jason, rot op met mij lastigvallen. Je hoort het allemaal vanzelf wel,' zeg ik tegen mijn broer en ik duw hem mijn slaapkamer uit.
^$^
Een dag later...
'Ik vind een goed plan,' zegt mijn moeder blij met het idee wat ik heb voorgesteld.
Al snel zit ze weer tussen haar werk.
Ik besluit Eloise te bellen en vragen of ze zin heeft om naar de speeltuin te gaan.
Ja, ik weet het. De speeltuin.
Maar dat was zo'n beetje de geheime ontmoetingsplaats van Eloise en van mij.Nee. Ik en Eloise hebben daar vorig jaar heel veel samen gepraat. In de zon. En daarom ga ik nog wel eens met haar naar de speeltuin.
Alleen het probleem is dat ik ziek ben, maar Eloise vindt dat toch niet erg.
'Hey Eetje.'
'Haai Marie,'
'Zullen we naar de speeltuin gaan?'
'Lijkt me echt een leuk idee!'
'Mooizo, zie ik je dan om drie uur?'
'Ja, tuurlijk. Ohja... Boaz vroeg waar je was.'
'Oh, wat heb je gezegd?'
'Dat je ziek was en dat hij je maar een grote fruitmand moest geven.'
'Waarom geven mensen altijd een fruitmand als je ziek bent?'
'In fruit zitten vitamientjes.'
'Hoe kon ik dit nou weer vergeten.'
'Ik heb geen idee.'
'Ik zie je zo bij de speeltuin.'
'Ik jou ook.'
'Ja duhuh.'
'Tot zo.'
'Joejoe.'
'Doeg.'
'Doeidoeii.'
'Waarom kunnen wij niet normaal stoppen met een telefoongesprek?'
'Geen idee.'
'Ik ga nu echt.'
'Doei.'
'Doei.'
'Nou, dit is echt vet irritant.'
'Ik heb een plan, ik tel tot drie en dan zeggen we tegelijkertijd doei en drukken op het rode telefoontje.'
'Goed idee.'
'1... 2... 3... doei.'
Snel druk ik op het rode telefoontje voordat we weer de hele tijd doei gaan zeggen.
Dat is echt iets met ons, we kunnen nooit normaal bellen zonder dat we aan het einde tegelijk moeten opleggen.Maar goed... dus even op naar de speeltuin.
Ik hijs een spijkerbroek om me heen en doe snel lichtjes mascara op.
De rode trui zit prima, het is ook helemaal niet slim om als je ziek bent weg te gaan.Als ik aankom bij de speeltuin vallen mijn ogen open van verbazing.
Niemand minder dan Raphael de Ridder en Boaz Wayne zijn aan het vechten...
_____________________________
Dit is echt een keisaai stukje voor dat.
xx
JE LEEST
Kian & Maria
RomanceMaria en haar beste vriendin Eloise zitten samen op Amsterdam's High School en zijn erg populair. Boaz Wayne, een badboy, krijgt al snel een relatie met Maria. Een korte relatie. En als ze opeens een oude bekende tegenkomt draait haar veilige levent...