Maria
Met trillende vingers maak ik het pakje open.
Kian zit vol spanning toe te kijken.
Het is een klein doosje.
Ik doe hem voorzichtig open en kijk erin.
In het kistje ligt een sleutel in rood fluwelen stof."Een sleutel?" Ik kijk hem verbaasd aan
"Bedoel je d-dat...," stotter ik."Ja, dat bedoel ik," zegt Kian en hij streelt over mijn haar dat in een staartje zit.
"Wat?" Ik kan niet meer uitbrengen dan dit. Kian kan me altijd zo op hol brengen.
"Waar?" Ik kijk hem vragend aan.
"Ergens hier in de buurt," zegt Kian zacht.
"Wauw, dat had ik echt nooit verwacht," zeg ik stotterend en ik geef Kian een knuffel.
"Hoe heb je dat kunnen regelen vanuit Italië?"
"Een week nadat jij in Nederland was ben ik ook naar Nederland gekomen. Dus ik ben er al veel langer dan dat jij dacht, en je moeder heeft me geholpen" zegt Kian grijnzend.
"Ohoh," zeg ik en ik begin Kian te kietelen.
Jammer genoeg kan hij daar tegen.Hij legt me in één beweging op de grond en gaat op me zitten en begint me te kietelen.
"Genade," roept hij lachend en hij kietelt me nog harder.
"Whahahahha ge...hahhahahahha nad... hahahhah de...hahah," lach ik en ik probeer weg te kronkelen uit zijn greep.
Opeens zitten zijn lippen op de mijne.
Zijn tong vraagt om toestemming die ik geef.Hij smaakt naar munt en gewoon naar Kian. Er trekt een elektriciteit schok van minstens 3000000 Watt door me heen als hij licht mijn buik streelt.
"Kian," zeg ik hijgend en ik probeer mijn lichaam los te wringen wat nog steeds niet lukt. Hij is nog steeds te sterk.
Kian
"Maria, pas op," roep ik nog, maar het is al te laat.
Ze beweegt niet als ze op de grond ligt."Maria?" Ik schud haar langzaam heen en weer.
Langzaam opent ze haar ogen.
"Mijn been," huilt ze. Ik veeg een traan van haar wang.Ik til haar op en loop naar de bank waar haar moeder zit te haken.
"Maria is van de trap gevallen," zeg ik en ik leg haar voorzichtig in de stoel.
...
"Ik haat dit nu al," zegt Maria als ze op krukken terug naar de auto loopt.
"Liefje toch," zeg ik en ik sla een arm om haar heen en druk haar even tegen me aan.
"Kian! Dit is echt niet leuk," zegt ze. Ik kniel neer bij haar been en tik een paar keer op het gips.
"Mag ik mijn naam er op schrijven?" Zeg ik lachend.
"Nee! Jij niet!" Zegt ze boos.
"Je bent schattig als je boos bent," zeg ik.
"Ik ben niet schattig," zegt Maria en ze steekt haar tong uit.
"Echt wel," zeg ik en ik geef haar een klein kusje op haar mond.
"Jij bent zo... zo gemeen," zegt ze.
"Ik hou nog steeds van je," zeg ik en ik help Maria in de auto.
"Dat is je geraden ook," zegt ze en ze geeft me een tikje op mijn borst.
Als we bij haar thuis komen ligt haar moeder moe op bed. Maria neemt meteen plaats op de bank.
"Ober, een Latte Caramel alsjeblieft," zegt ze als ze zich heerlijk heeft geïnstalleerd onder een dekentje.
"Ik ben je ober niet, maar omdat je toch lief bent doe ik het voor je," zeg ik en ik maak snel een Latte Caramel klaar in de keuken.
Even later liggen we samen op de bank, Maria ligt in mijn armen en slaapt terwijl ik even bezig ben op mijn mobiel.
Even later gaat de deurbel. Het is Jason.
"Ha Jason," zeg ik lachend."Kian? Wat doe jij hier?" Jason kijkt verbaasd naar me.
"Bij Maria zijn," zeg ik sarcastisch.
"Ohja, een prachtig bezigheid," zegt Jason en hij loopt naar de woonkamer.
"Je moet wel even zachtjes doen want Maria slaapt," zeg ik tegen Jason. "Wil je wat drinken?"
"Doe maar cola," zegt Jason en hij kijkt naar Maria die heerlijk slaapt.
"Wat heeft ze met haar been?" Vraagt hij daarna.
"Ze heeft een traptree gemist en nu heeft ze haar been gebroken," zeg ik terwijl ik de cola op de tafel zet.
"Arme Maria," mompelt Jason en hij haalt zijn mobiel tevoorschijn.
"Hoe zit het met jou en Eloise?" Ik kijk Jason vragend aan.
"Goed, we hebben zometeen afgesproken dus ik moet snel weer weg," zegt Jason met een spijtig gezicht.
"Maakt niet uit," zeg ik.
Als Jason weer weg is kijk naar de piano in de woonkamer die me dwingt om erop te spelen.
Ik ga op de kruk zitten en speel de melodie van Kiss The Rain, Yiruma.
Ik merk niet dat Maria achter me komt staan totdat ze haar armen om me heen slaat en een kusje op mijn wang drukt."Lang geleden," zegt ze met glasheldere stem.
JE LEEST
Kian & Maria
RomanceMaria en haar beste vriendin Eloise zitten samen op Amsterdam's High School en zijn erg populair. Boaz Wayne, een badboy, krijgt al snel een relatie met Maria. Een korte relatie. En als ze opeens een oude bekende tegenkomt draait haar veilige levent...