'Psst Maria,' hoor ik zachtjes bij mijn oor.
Ik open mijn ogen en kijk in het gezicht van Kian.'Wat is er?' Ik kijk op mijn wekker. 'Het is half twee 's nachts.'
'Ga je mee naar het strand?' Kian kijkt me vragend aan.
'Ja, is goed,' zeg ik. Ik word helemaal warm van binnen. Ik ga gewoon midden in de nacht, samen met Kian naar het strand. Met Kian. Hij vraagt ook speciaal aan mij of ik meega.
'Mooi,' zegt Kian en hij helpt me overeind.
Ik doe snel mijn trainingsbroek aan en een warme trui, het is best wel fris buiten.
Kian pakt me bij mijn arm en helpt me de trap af.
'Gaat het al beter met je?' Ik kijk bezorgd naar Kian.
'Ja, het gaat al veel beter,' zegt Kian. Als we buiten staan slaat hij zijn arm om me heen en drukt me tegen zich aan.
Samen lopen we stilletjes naar het strand. 'Ik werd wakker en ik dacht; ik wil samen met jou naar het strand,' zegt Kian en hij drukt me nog dichter tegen zich aan.
Als we bij het strand zijn spreidt Kian een zwarte fleecedeken over het strand heen.
Ik ga er op liggen en Kian ook, hij gaat naast me liggen en duwt zijn neus in mijn nek.
'Maria, je ruikt lekker,' zegt hij opeens.
Ik lig helemaal dubbel. 'Jij spoort echt niet,' lach ik en ik ga overeind zitten.
'Daar is toch helemaal niets raars aan?' Kian kijkt verbaasd.
'Je zei het gewoon zo random,' lach ik en ik ga weer liggen.
Kian legt zijn arm onder mijn hoofd; 'lig je goed zo?'
'Ja hoor,' zeg ik.
Kian beroert mijn wangen zachtjes met zijn lippen.
'Ik ben echt al heel lang verliefd op je, Maria,' zegt Kian opeens en hij gaat dicht tegen me aan liggen.
Ik leg mijn hart op de plek waar zijn hart zit. Zijn hart bonst enorm snel.
'Kian, ik ehm... ik vind jou ook echt heel erg leuk. Maar waarom heb je ooit het uitgemaakt met mij en voor Lisanne gekozen?'
'Lisanne die had me verleidt Maria, ik wilde dat het zo anders zo lopen,' zegt Kian.
Een traan loopt over mijn wang. Ik miste Lisanne elk moment in Nederland. En jou ook.
Kian zucht, hij veegt met zijn duimen mijn tranen weg en geeft dan een kusje op mijn wimper.
'Dat kietelt,' giechel ik en ik wrijf even in mijn ogen.
'Jij bent echt schattig,' zegt Kian en hij legt zijn lippen tegen mijn wang aan en blijft zo liggen.
'Helemaal niet,' zeg ik verontwaardigd, ik ben niet schattig nog nooit geweest.
'Jawel,' houdt Kian vol.
'Als jij dat zegt,' zucht ik en ik druk me iets dichter tegen Kian aan.
'Heb je het koud?' Vraagt Kian zachtjes. 'Je rilt.'
'Ja, wel een beetje,' zeg ik en ik leg mijn hoofd tegen zijn borst aan.
Kian trekt zijn vest uit en legt die om mijn schouders. Daarna is het even stil.
Ik kijk in Kians mooie bruine ogen.'Je hebt mooie ogen,' verbreekt Kian de stilte en zijn vinger verkent mijn gezicht.
'Ik zat er net ook aan te denken dat jij hele mooie ogen hebt,' zeg ik giechelend en ik sluit mijn ogen een tijdje.
'Maria?'
'Hmm?'
'Ik ehm... ik heb hele erge ruzie met Melvin.'
'Waarom?'
'Melvin zegt dat ik jou van hem heb afgepakt en dat ik een waardeloze vriend ben,' zegt Kian.
'Echt? Jij kan er toch ook niks aan doen dat jij mij leuk vindt en ik jou?!' Zeg ik een beetje verbaasd.
'Melvin vindt gewoon dat als ik er niet was geweest, hij misschien verkering met je had,' zegt Kian.
'Je bent voor mij echt geen waardeloze vriend, ik ben smoorverliefd op je, Kian,' zeg ik tegen Kian.
Kian geeft geen reactie.
Ik merk dat hij de lucht instaart. Er valt een traan in mijn hals.'Maria, ik heb mijn leven zo verkloot,' zegt Kian.
'Ik ehm... ik weet niet zo goed wat ik moet reageren,' zeg ik naar waarheid en ik druk een kusje op zijn neus.
Verder veeg ik de tranen weg en ik sla mijn arm om zijn middel heen.Al snel val ik zo in slaap.
De volgende morgen...
Olivia
'Waar is Maria gebleven?' Ik kijk naar Maria's bed die helemaal leeg is.Samen met Eloise loop ik naar beneden en kijk naar buiten.
De zee is lawaaierig.Als ik op het strand kijk zie ik twee zwarte stipjes, ik trek Eloise mee.
'Volgens mij weet ik waar Maria is,' zeg ik tegen Eloise.
Als we het strand oplopen liggen Maria en Kian heel dicht naast elkaar.
Maria heeft Kians vest om haar schouders heen.
Ze zijn in een diepe slaap.
Snel maak ik een foto en loop ik met Eloise terug naar binnen.♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧
Oelala...
Dit was een lekker romantisch hoofdstuk, deze was echt leuk om te schrijven.
Kian en Maria hebben wel een liefdesverklaring afgelegd, maar ze hebben dus nog niet echt verkering en het verleden speelt ook nog een rol hierbij.
Ik update nu best wel vaak per dag, maar dat komt omdat het vakantie is en ik me best wel verveel.
Veel leesplezier!x Marit
JE LEEST
Kian & Maria
RomanceMaria en haar beste vriendin Eloise zitten samen op Amsterdam's High School en zijn erg populair. Boaz Wayne, een badboy, krijgt al snel een relatie met Maria. Een korte relatie. En als ze opeens een oude bekende tegenkomt draait haar veilige levent...