Wahahauw. Hoofdstuk 10 alweer
Maria
Eindelijk zijn de examens voorbij en ik en Eloise zijn geslaagd! Morgen vertrekken we samen naar Italië.
Zes weken zon, zee, strand en gezellig met vrienden.
Het is dat ik dus niet zo'n feestbeest ben dus ik ga niet zo vaak naar clubs.
Ligt eraan of Olivia en de anderen gaan.
Boaz is net op het randje geslaagd, Kayne ook. Alex moet het jaar overdoen.
Sukkel dat het ook is, hij had amper geleerd om stoer te doen.Ik kijk rond in mijn kamer, binnenkort als ik ga beginnen aan mijn studie dan ga ik op kamers. En dan slaap ik alleen in het weekend in deze kamer.
Samen met Ivy en Eloise ga ik op kamers.
Ik zie mijn eigele koffer op de grond liggen met een paar hakken en een shirt erin.
Ik moet maar eens gaan inpakken!
In mijn kast liggen de shirtjes die ik vaak aanheb voorin dus dat is handig.
Ik pak een paar shirtjes, een zwart naveltruitje, een aantal hemdjes en nog een trui.
Daarna een paar shortjes, twee lange broeken en drie zomerjurkjes.
Verder komen mijn sleehakken, een ander paar hakken, sandaaltjes, dr. Martens, Nikes en mijn teenslippers in de koffer.Als laatste doe ik de nodige dingetjes er nog in zoals toilettas met inhoud.
Ik ga gewoon weer naar Italië! Italië. Waar ik ben opgegroeid.
'Maria, je ehm... moeder huilt,' Jason stormt mijn kamer binnen.
'Mijn moeder?' Ik frons mijn wenkbrauwen en volg Jason naar beneden.
Mijn moeder kijkt uit het raam. Als ze mij ziet geeft ze me een knuffel.'Jason's vader en ik gaan uit elkaar,' zegt ze met een snik.
'Wat?' Ik was net gewend aan het idee van; ik heb een stiefvader en een stiefbroer en dan gaan ze weer uit elkaar.
'Ze gaan zometeen weg,' zegt mijn moeder.
'En Jason dan?'
'Hij heeft besloten om bij zijn moeder, zijn stiefvader en zijn halfbroer Wessel gaat wonen,' zegt mijn moeder zuchtend.
Hier heb ik dus echt geen zin in, nooit meer de heerlijke geur van het eten van Chris in huis en nooit meer de plagerige Jason.
'Maar mam, hoe... opeens gaan jullie uit elkaar?' vraag ik met een vraagteken-gezicht.
'Chris heeft een ander ontmoet met wie hij zijn leven wil delen.'
'Moet ik dan morgen wel gaan?'
'Jij moet naar Italië van mij, je hebt het er al een halfjaar over en ik wil dit niet van je af pakken,' zegt mijn moeder.
'Oke, ik ga naar Italië, maar als er iets is moet je me meteen bellen,' zeg ik streng tegen mijn moeder.
Jason staat achter me en hij kijkt verdrietig.
'Jees, het komt goed hoor,' zeg ik met een rare stem. Jason en ik geven elkaar een knuffel.
'Ik hou van je Maria, je bent echt de beste zus die ik me kan wensen. Ik hoop dat we nog vaak kunnen afspreken,' zegt Jason verdrietig.
'Ik hou ook van jou Jason, je bent echt als een echte broer voor mij. Tuurlijk spreken we nog vaak af!' Zeg ik bevestigend tegen Jason.
Even later zijn Jason en Chris weg, het huis lijkt een stuk leger zonder die twee.
Ik zie mijn kat Noortje liggen en ik knuffel even met haar totdat ik de deurbel hoor.
Eloise staat met een blij gezicht voor de deur. Ze gilt als ik de deur open, maar is al snel stil als ze mijn gezicht ziet.
'Wat is er?' Vraagt ze me.
'Chris en mijn moeder zijn uit elkaar,' zeg ik.
'Wat? Hoe kan dat zo opeens?' Eloise lijkt geschokt.
'Weet ik veel, Chris had een ander ontmoet ofzo,' zeg ik.
'Je gaat Jason zeker wel weer missen,' zegt Eloise als we op mijn kamer zitten.
'Wat denk je?' Zeg ik tegen Eloise.
'En wat vond Jason ervan?'
'Jason, die vond het ook heel vervelend!' Zeg ik tegen Eloise.
'Snap ik wel hoor, en gaan jij en Jason elkaar nog zien?' Zegt Eloise nieuwsgierig.
'Vast wel,' zeg ik met een knikje.
'En Jason, waar gaat hij wonen. Ik snap dat hij het stom vind om nog steeds bij zijn vader te blijven wonen.'
'Eloise! Kap nou eens met je ge-Jason. Vind je hem leuk ofzo?'
'Euhm...' Eloise begint langzaam rood te worden.
'Ja dus, waarom zeg je dat niet meteen. Jij en Jason zouden echt een perfect stel zijn!' Zeg ik tegen mijn vriendin.
'Denk je dat? Heeft Jason het wel eens over mij gehad?'
'Ja Eloise, maar ik weet niet of hij jou wel leuk vindt,' zeg ik naar waarheid.
Jason heeft het wel eens over Elois gehad, maar niet echt op de manier dat hij haar leuk vindt.
'O,' Eloise kijkt een beetje beteuterd.
'Hé, het komt echt wel goed. Zal ik eens met Jason gaan praten?' Ik kijk Eloise vragend aan.
'Kun je doen,' zegt Eloise.
'Eloise, een beetje vrolijker! We gaan morgen wel naar Italië hoor,' zeg ik tegen Eloise.
'Ojaa, ik heb mijn spullen al helemaal ingepakt,' zegt Eloise weer opgewekt.
'Ik ook, morgen om zes uur bij mij. We vertrekken om zes uur vanaf mijn huis. Ivy brengt ons naar Schiphol,' zeg ik tegen Eloise.
'Gaan er nog meer mensen mee?'
'Ja, Jason gaat mee,' zeg ik met een glimlachje rond mijn lippen.
Eloise begint ook te glimlachen. 'Ik vind hem echt al keilang leuk,' zegt ze.
'Nou, morgen is je kans om nog indruk op hem te maken,' zeg ik tegen Eloise.
Eloise hoeft echt niet te weten dat Jason ook meegaat naar Italië....
(())(())(())(())(())(())(())(())(())(())(())(())(())
Nounou...
Eloise en Jason, dat gaat nog wat worden.
En dat Jason meegaat naar Italië. Hadden jullie die zien aankomen??
In het volgende hoofdstuk lezen jullie hoe dit verder verloopt.
Hierboven zie je Eloise.
Jullie denken misschien huh... maar ik heb even de mensen verwisseld. Dus waar ik eerst een foto van had van Maria is dus nu Eloise en de foto in hoofdstuk 3 dacht ik. Is dus nu Maria.
Ik heb bijna duizend woorden. Nu heb ik er duizend!!!xx Marit♡
JE LEEST
Kian & Maria
RomanceMaria en haar beste vriendin Eloise zitten samen op Amsterdam's High School en zijn erg populair. Boaz Wayne, een badboy, krijgt al snel een relatie met Maria. Een korte relatie. En als ze opeens een oude bekende tegenkomt draait haar veilige levent...