Kian
Ik word wakker door een rilling.
Naast me ligt Maria en ze ziet er nog moe uit.Haar ogen heeft ze geopend en ze staart naar boven.
'Goedemorgen,' zegt ze zonder me aan te kijken.'Goeiemorgen,' zeg ik tegen Maria.
'Laten we gaan, ze wachten vast op ons,' zeg ik en ik help Maria overeind.Ik pak Maria's zachte handen en help haar overeind. Een aangename rilling gaat door me heen als ik Maria aanraak.
Samen lopen we naar Olivia's huis aan het strand.
Als we binnen stappen zit iedereen al rond de tafel. Behalve Enrico en Jason die zijn nog steeds ziek.'Zo, spannende nacht beleefd?' George kijkt me lachend aan.
'Zeker,' grijns ik.
'Ik ga me even opfrissen,' zegt Maria en ze loopt de trap op naar boven.
'Vertel, wat is er allemaal gebeurd?' George kijkt me vragend aan met een geamuseerd gezicht.
'Ik maakte Maria wakker en toen gingen we samen naar het strand. Daarna hebben we gewoon gepraat,' zeg ik.
'Niks verder?'
'We hebben elkaar gewoon een liefdesverklaring afgelegd, maar niet gezoend ofzo. Maria zag er zo moe uit,' zeg ik.
'Oké, ik geloof je hoor,' zegt George met een serieus gezicht.
'Je bent wel een echte romanticus, George die doet dat soort dingen niet,' zegt Olivia nepboos en geeft George een duw.
'Hé jongens, Maria past echt heel goed bij jou Kian. Mijn liefde voor haar is een beetje aan het overgaan,' zegt Melvin opeens.
'Mooi,' zeg ik, dan komt Maria naar beneden. Ze heeft haar haren geborsteld en een bandana in gedaan en ze heeft hetzelfde jurkje aan als gisteren.
'Jongens, ik voel me niet zo goed. Ik heb vandaag echt zin in een dagje strand en als afsluiting truth or dare,' zegt Maria.
'Ja, ga maar weer lekker gezellig met Kian,' zegt Eloise en ze lacht naar Maria.
'Ik stem voor,' zeg ik en ik leun tegen de deurpost aan.
'Ja, jij vindt alles wat Maria zegt goed,' zegt Melvin.
'Wij stemmen ook voor,' zeggen Olivia en George.
'Ik ook,' zegt Eloise.
'Nah, ik weet niet hoor,' zegt Melvin twijfelend.
'Doe maar gewoon, vijf tegen een win je niet,' zeg ik en ik grijns even.
'Vooruit dan maar, opzich is een dagje strand ook wel leuk, met truth or dare,' zegt Melvin dan.
De meiden maken het eten wat we die dag gebruiken klaar en de mannen dragen de surfspullen en de zwembanden enzo.
Maria is druk bezig met een fruitsalade maken, ik kijk naar haar rode gezicht. Ze krijgt altijd een rood gezicht als ze inspannend bezig is.
Ik leg mijn hand op haar rugholte, ik voel hoe Maria een schok krijgt.
'Je schrok,' zeg ik lachend in haar oor.'Nietes,' zegt ze bozig.
'O echt wel, ik zag het en ik voelde het,' zeg ik lachend.
'Nietes.'
'Welles.'
'Nietes.'
'Welles.'
'Oke, oke, jij wint,' zegt Maria toegevend terwijl ze verder gaat met de fruitsalade.
'Ik ga even naar Jason,' zegt Eloise en ze loopt het huis uit.
Olivia
Ik kijk naar Kian en Maria; het perfecte stel. Ik snap echt niet waarom ze nog steeds geen verkering hebben.Maria is de liefste meid die ik ooit heb gezien, ze is niet heel voorzichtig wat betreft jongens, maar Kian is een goede jongen. Hij heeft me heel vaak verteld hoeveel spijt hij had dat hij voor Lisanne had gekozen.
Lisanne was niet echt een goede vriendin van mij, ze was alleen een soort van vriendin omdat ze de beste vriendin van Maria was.
Eloise mag ik wel veel meer dan Lisanne.
Want Eloise is tenminste niet zo bitcherig.Ik zie dat Maria en Kian weer enorme lol samen hebben, Maria zit op Kians rug en samen proberen ze een surfplank en een bak fruitsalade te vervoeren.
Ik kijk naar George, hij heeft echt nooit iets heel erg romantisch gedaan.
Alleen ik ben echt nog steeds smoorverliefd op hem. En hij ook wel op mij hoop ik.George komt naar me toe.
'Zou je vanavond ook met mij naar het strand willen?' Hij kijkt me vragend aan.'Kun je zelf niet iets bedenken?' Soms kijkt George heel veel van Kian af.
Maat dat is ook wel schattig.'Jongens, op naar het strand,' gilt Maria.
George laat me los en gaat bij Kian en Melvin lopen, Maria komt naast mij lopen.
'Hoe zit het tussen jou en George?' Maria kijkt me vragend aan.
'Zal ik eens eerlijk zeggen? Hij doet nooit meer iets romantisch en hij wilde vannacht met mij naar het strand,' zeg ik zuchtend.
'Aii, dat is pijnlijk. Zal ik eens met hem gaan praten?'
'Ja, kun je doen. Maar ik wil er liever niet over praten. Hoe zit het tussen jou en Kian,' ik kijk Maria vragend aan.
'Ik weet niet, ik denk wel goed, maar soms is hij een beetje kortaf. Vannacht was wel echt heel gaaf,' zegt Maria blij.
Ik ben blij voor Maria.
Ik zie dat Kian de hele tijd achterom kijkt en soms lacht of knipoogt naar Maria.'Hij ziet jou wel zitten hoor,' zeg ik tegen Maria.
'Dat denk ik ook,' zegt Maria lachend en ze slaat een arm om me heen.
'Beste vriendinnen voor altijd?'
'Beste vriendinnen voor altijd!'
'Ik vind het echt weer zo leuk in Italië,' zegt Maria blij.
Ze doet de bandana goed en staat dan stil.'Mannen, hier gaan we zitten,' zegt Maria tegen de jongens en ze ploft neer op de grond.
Kian ploft snel neer naast Maria en is blij dat hij een plekje naast haar heeft veroverd.
Ik deel samen met George mijn handdoek. Hij heeft zijn arm om me heen geslagen en geeft me kusjes in mijn nek. Ik krijg er kippenvel van.
Maria zit lachend te kijken naar mij en George.
Zelf zit ze weer eens te klieren met Kian.Maria
'Mag ik een tattoo op je been maken?' Ik haal een pen tevoorschijn en wil op Kians been schrijven.'Nee,' zegt Kian lachend.
'Waarom niet?' Ik kijk Kian boos aan.
'Daarom niet Marietje,' zegt Kian en hij geeft me een kusje op het puntje van mijn neus.
Kian gaat staan en probeert me te pakken van de grond, maar ik ben hem te vlug af.
'Pak me dan, als je kan, je kan me toch niet pakken,' roep ik lachend naar Kian.
Alleen Kian is toch ietsje sneller dan ik ben, hij pakt me vast en gooit me over zijn schouder.
'Hmm... waar zal ik jou eens droppen?' Zegt hij lachend. 'Olivia of Melvin, waar zal ik Maria droppen?'
'In de zee,' zeggen Olivia en Melvin tegelijk.
Kian grijnst en loopt met mij over mijn schouder naar de zee. Het scheelt dat ik klein en licht ben.
Ik gil het uit omdat de zee best koud is.
Ik pak een handjevol met water en gooi die over Kian heen.
'Kian ik vind het echt niet leuk,' probeer ik serieus te zeggen. Zonder succes.
JE LEEST
Kian & Maria
RomanceMaria en haar beste vriendin Eloise zitten samen op Amsterdam's High School en zijn erg populair. Boaz Wayne, een badboy, krijgt al snel een relatie met Maria. Een korte relatie. En als ze opeens een oude bekende tegenkomt draait haar veilige levent...