Hoofdstuk 5

163 12 6
                                    

Eva pov

'Je kan me vertrouwen. Misschien ken je mijn zusje, Sanne?' Ik kijk het bange meisje vragend aan. Bij het horen van Sanne's naam glimlacht het meisje. 'Kent u Sanne?' vraagt ze heel zacht. Ik knik. 'Ze is mijn zusje. Niet lang geleden heb ik haar weggehaald bij Jake en Alex. Ken jij haar?' Ik ga naast haar zitten op de grond. Zo heb ik het ook bij Sanne gedaan toen ik haar bevrijdde. Ik liet Sanne langzaam aan mij wennen totdat ze mij een beetje vertrouwde. Dit probeer ik nu ook op die manier bij dit meisje. 'Sanne... zat opgesloten bij mij,' antwoord het meisje zacht. Ik kijk het meisje geschrokken aan. Ergens diep vanbinnen had ik dit kunnen verwachten. Hoe kon ze anders Jake en Alex kennen? Hoe kon ze anders Sanne kennen? 'Bij jou?' Ik kijk haar vragend en verbaasd aan. Het meisje knikt. 'Wil je vertellen hoe je heet?' vraag ik zacht. 'Ilse,' antwoord het meisje zacht. 'Wil je met mij mee? Ik kan je naar Sanne toebrengen.' Bij de laatste 2 woorden glimlacht Ilse. Ze knikt hard met haar hoofd. 'Vertrouw je me?' Ilse twijfelt even, maar knikt dan toch langzaam. Ik glimlach en strek mijn armen naar haar uit. Ze klimt in mijn armen en ik til haar op. Zo lopen we naar de auto. Wolfs zit al voorin in de auto achter het stuur. Ik ga achterin bij Ilse zitten en maak haar gordel vast. Na een kleine tien minuten komen we aan bij het bureau. 'Wil je heel even hier wachten?' vraag ik aan Ilse. Ze knikt en kijkt nieuwsgierig om zich heen. Ik loop direct naar Mechels' kantoor. Sanne kijkt op als ze hoort dat er iemand op de deur klopt. 'Binnen,' hoor ik Mechels zeggen. Sanne ziet nu pas dat ik het ben en staat direct op en slaat haar armen om mij heen. Ik geef haar een dikke knuffel. 'Vond je het leuk bij Mechels?' vraag ik met een glimlach. Sanne knikt. 'Ik heb iemand meegenomen die je misschien nog wel herkent,' zeg ik zacht. Sanne kijkt langs me heen. 'Ilse.' 




The most inportant thing in her life (NL)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu