Eva pov
We zijn nog even met z'n allen blijven zitten bij het restaurantje tegenover het bureau. We mogen eigenlijk al naar huis, maar dat wilden we allemaal nog niet.
Ik schrik op uit mijn diepe gedachten als mijn telefoon gaat. 'Eva. Kom nu naar het bureau,' klinkt de stem van Mechels kort. Dan hangt ze weer op. Ik zucht.
'We moeten terug naar het bureau. Of eigenlijk moet ik terug naar het bureau. Zullen we anders allemaal maar teruggaan?' stel ik voor. Mijn gedachten zijn er niet helemaal bij.
'Ja, laten we maar gaan.' knikt Esmee ook. Ze tilt Ilse op die direct haar armen om Esmee's nek heen slaat. Ik zie dat Esmee glimlacht. Ik glimlach naar haar en wend me dan tot Sanne die net naar mij toe komt lopen.
'Vanavond zijn we lekker met z'n tweeën thuis,' glimlach ik naar haar. Wolfs gaat vanavond wat drinken met Romeo in de kroeg en komt waarschijnlijk pas heel laat thuis.
'Gezellig,' glimlacht Sanne en ze pakt mijn hand stevig vast. Wolfs staat ook op en we lopen allemaal naar het bureau toe. Eenmaal op het bureau blijven Sanne en Ilse weer bij Esmee en lopen Wolfs en ik direct door naar het kantoor van Mechels.
'Wat is er aan de hand?' vraag ik direct. We lopen zonder te kloppen Mechels' kantoor binnen, wat een boze blik van Mechels opleverde.
'We hebben Jake in de verhoorkamer zitten.' ik verstijf direct bij het horen van zijn naam en kijk achterom naar Sanne of ze er nog zit. Gelukkig zit ze er nog en heeft die klootzak haar niks aangedaan toen hij hier werd gebracht door agenten.
'Ik wil dat Wolfs hem verhoord. Jij niet Eva. Jij bent persoonlijk betrokken,' zegt Mechels. Dit wekt de woede in mij op.
'Ik wil hem verhoren! Hij heeft mijn zusje verkracht en mishandeld!' Ik krijg tranen in mijn ogen en sla Wolfs' arm van mijn schouder af. Ik ben te kwaad.
'Eva. Ik wil niet dat jij hem gaat verhoren. Je bent er niet klaar voor.' Mechels kijkt mij bezorgd en doordringend aan.
'Alstublieft.' Ik kijk haar bijna smekend aan. Ik wil gewoon weten waarom die klootzakken Sanne hebben mishandeld en verkracht. Waarom ze het zo nodig vonden om haar hele leven te verpesten. Sanne vertrouwt geen vreemde mensen, terwijl ze wel een normale jeugd had kunnen hebben.
'Oké dan. Maar ik wil niet dat je je woede op hem gaat afreageren, ook al snap ik dat volkomen,' zegt Mechels. Ik knik en Wolfs en ik verlaten haar kantoor. We lopen naar verhoorkamer 1 waar Jake zit.
JE LEEST
The most inportant thing in her life (NL)
FanfictionEva kan zich geen leven meer voorstellen zonder Sanne. Sanne is het belangrijkste in haar leven. Maar als Sanne zich op en dag begint af te vragen of ze nog meer familie heeft, weet Eva daar geen antwoord op. Ze heeft haar moeder ongeveer 15 jaar ni...