Sanne pov
'San?' Eva lijkt mijn aanwezigheid nu pas op te merken, terwijl ik al een groot deel van hun gesprek heb gevolgd. Ik schrik en blijf staan waar ik sta. 'Kom maar,' zegt Eva lief. Ik twijfel even, maar loop dan alsnog naar hun toe. Eva tilt mij op haar schoot en ik leg mijn hoofd onder haar kin. 'Wat heb je gehoord?' vraagt Eva zacht. Ik weet niet wat ik moet antwoorden en zeg daarom maar niks. 'San?' Eva lijkt te merken dat ik geen antwoord durf te geven. 'Ik heb gehoord vanaf hetgene dat jij zei dat ze terug zijn,' zeg ik heel zacht. Eva wrijft zachtjes over mijn arm. 'Je bent veilig, dat weet je toch?' Eva geeft een voorzichtige kus op mijn haren. 'Ik weet het niet...' Het is echt zo. Ik weet echt niet wat ik zou moeten geloven. Ik betwijfel het of ik ooit nog wel veilig zal zijn als Jake en Alex nog vrij rondlopen. De angst zal er altijd blijven. De angst dat ik weer word ontvoerd door die klootzakken. 'Geloof me alsjeblieft.' Eva's stem klinkt smekend. 'Ik geloof je, als jij mij gelooft dat ik jou geloof,' glimlach ik. 'Ik geloof je,' lacht Eva. 'Moeten jullie vandaag weer werken?' vraag ik zacht. 'Ja, helaas wel. Maar jij mag mee, als je dat wilt. Anders blijf ik thuis, voor jou,' glimlacht Eva lief. 'Ik ga wel mee.' Ik wil niet dat Eva thuis moet blijven om mij. Dat is nergens voor nodig. 'We moeten toch alleen maar dossiers bijwerken,' zegt Eva. 'Dat hoop je, ja,' lacht Wolfs. Eva hoopt dat denk ik omdat, als ze dossiers bij moeten werken, ze dan bij mij kan zijn. Ik weet dat Eva mij geen moment in de steek wil laten, waar ze ook is. Na een halfuur zitten we klaar in de auto. Eva is achterin gaan zitten naast mij en Wolfs achter het stuur. Ik staar de hele weg naar het bureau uit het autoraampje. 'Wat is er, San?' vraagt Eva zacht als ze merkt dat er iets is. 'Er is niks,' antwoord ik zacht, eigenwijs. 'Er is wel wat.' Eva kijkt me aan. Dan pas kijk ik haar aan. De tranen staan in Eva's ogen, net zoals de tranen in mijn ogen staan. 'Ik ben bang. Heel bang.'
JE LEEST
The most inportant thing in her life (NL)
FanfictionEva kan zich geen leven meer voorstellen zonder Sanne. Sanne is het belangrijkste in haar leven. Maar als Sanne zich op en dag begint af te vragen of ze nog meer familie heeft, weet Eva daar geen antwoord op. Ze heeft haar moeder ongeveer 15 jaar ni...