Een week later...
Eva pov
Ilse is al helemaal gewend. Ze is hartstikke vrolijk geworden. Ze is het meisje geworden dat ze eigenlijk hoort te zijn. Het doet Sanne goed om haar zo te zien, dat kan ik aan haar zien. Toen Wolfs en ik Ilse vonden was ze nog een bang meisje, maar nu is ze gewend. We moeten er alleen nog steeds achter komen wie de ouders van Ilse zijn. 'Komen jullie? Wolfs en ik moeten weer gaan werken,' zeg ik tegen Sanne en Ilse. Ze zaten net zo lekker te tekenen aan de eettafel, maar Mechels moest het weer verpesten met het nieuws dat we een nieuwe zaak hebben. 'Ik kom,' antwoord Sanne. Ze gaat nooit tegen me in. Ik heb het gevoel dat ze nog steeds bang is. Dat ik haar pijn zal doen als ze niet luistert, als ze tegenspreekt, als ze ergens geen zin in heeft. 'Je geeft het wel aan als je het niet wilt toch?' vraag ik zacht aan haar. Sanne knikt met een glimlach. 'Laat de spullen maar liggen. Vanavond kunnen jullie weer verder,' zegt Wolfs lief. Sanne en Ilse knikken. Ze staan allebei op. We trekken allemaal onze schoenen en jassen aan. Dan lopen we naar buiten, naar de auto.
Eenmaal op het bureau worden we gelijk geroepen door Mechels. Ik zucht en geef Sanne een dikke knuffel. Ilse slaat haar armen om mij heen als ik Sanne heb losgelaten. Ik glimlach en knuffel haar terug. 'Blijven jullie bij Esmee?' vraag ik aan hun. Ze knikken allebei als Esmee naar hun toegelopen komt.
'Ik wil dat jullie onderzoeken wie Ilse's ouders zijn,' zegt Mechels nadat Wolfs de deur achter ons heeft dichtgedaan. Ik zucht. Dit had ik aan zien komen. Ilse en Sanne worden weer uit elkaar gehaald als we Ilse's ouders hebben gevonden. 'Maar... Ilse en Sanne kunnen het zo goed met elkaar vinden. Ik kan het Sanne niet aan doen om Ilse weer bij haar weg te halen,' spreek ik Mechels tegen. 'Zoek uit wie Ilse's ouders zijn, dan zien we wel weer verder,' zegt Mechels. Ik zucht en knik dan alsnog. Wolfs en ik lopen haar kantoor weer uit en we gaan direct achter onze computers zitten.
JE LEEST
The most inportant thing in her life (NL)
FanfictionEva kan zich geen leven meer voorstellen zonder Sanne. Sanne is het belangrijkste in haar leven. Maar als Sanne zich op en dag begint af te vragen of ze nog meer familie heeft, weet Eva daar geen antwoord op. Ze heeft haar moeder ongeveer 15 jaar ni...