Eva pov
Ik word wakker van een harde gil en zit direct rechtop in bed. Sanne zit ook rechtop, maar zij is niet degene waar de gil vandaan kwam. 'Ilse...' Sanne kijkt mij bang aan. 'Ga maar. Ik loop wel even mee,' zeg ik. Dit laat Sanne zich geen twee keer zeggen. Nog geen twee tellen later zit ze gehurkt naast Ilse's bed. Ilse heeft een betraand gezicht. Het is duidelijk te zien dat de gil van haar afkomstig is. 'Waar... Waar droomde je over?' vraagt Sanne zacht aan Ilse. Ik zie dat Sanne zelf ook tranen in haar ogen heeft. 'Ik laat jullie wel even alleen,' zeg ik zacht tegen de meiden. Sanne kijkt op en knikt dankbaar. Ik loop Ilse's kamer uit en bots tegen Wolfs aan op de gang. 'Wie gilde er?' vraagt hij geschrokken. 'Ilse. Ze had een nachtmerrie,' leg ik uit. Wolfs knikt begrijpelijk. 'Kom, dan gaan we een ontbijtje maken voor de meiden en ons,' glimlacht hij. Ik knik en we lopen naar beneden.
Sanne pov
'Over... Over Alex en Jake...' antwoord Ilse zacht. Ik schrik. Ze zouden haar toch niet verkracht hebben toch? Dat kunnen ze haar niet aan hebben gedaan! Bij deze gedachten springen de tranen weer in mijn ogen. Ik heb moeite om de tranen tegen te houden. 'Hebben ze je...' Ilse begint nog harder te huilen waaruit ik kan opmaken dat Alex en Jake haar inderdaad hebben verkracht. Nu kan ik de tranen niet meer inhouden. Hoe kunnen ze haar dat aan hebben gedaan?! Ze is pas 6! Ilse slaat haar armen om mij heen. Ik geef haar een knuffel. 'Kom, dan gaan we naar beneden,' zeg ik zacht. Ilse knikt langzaam en we lopen naar beneden. Daar komt de geur van versgebakken ovenbroodjes ons al tegemoet. 'Geen kaal oud brood?' Ilse kijkt mij geschrokken aan. 'Nee. Gelukkig niet.' Ik glimlach naar haar. 'Lekker!' zegt ze. Ik grinnik. Zo hoort ze te zijn. Zo hoort een kind van haar leeftijd te zijn. Een kind van haar leeftijd hoort niet de dingen mee te maken die ik heb meegemaakt vroeger. Niemand hoort dat mee te maken.
JE LEEST
The most inportant thing in her life (NL)
FanfictionEva kan zich geen leven meer voorstellen zonder Sanne. Sanne is het belangrijkste in haar leven. Maar als Sanne zich op en dag begint af te vragen of ze nog meer familie heeft, weet Eva daar geen antwoord op. Ze heeft haar moeder ongeveer 15 jaar ni...