*Yeonhee pov*
Seronok nye winter break ni eh. Boleh gak rehat kan otak yang sedang kusut dengan semua pelajaran yang duk tersumbat dalam otak ni. Hmmm~ Tenang rasa jiwa bila tak payah fikirkan tentang pelajaran. Today first day cuti nak buat apa eh? Hangout ngan kawan? Or Shopping sendiri? Or rehat je kat rumah tengok tv.
?: *masuk bilik aku*
Aku: kalau ye pun ada benda penting nak dibagitahu ketuk dulu pintu tu. Ni tak main terjah je bilik orang.
Omma: betuah punya anak dara! Turun sekarang omma dan appa ada benda nak bincang dengan kamu.
Aku: benda apa lagi omma oi?
Omma: benda penting. Turun sekarang jugak.
Aku: baiklah omma ku yang tersayang.
Dengan langkah yang malas aku pun terpaksa turun sebab omma dan appa ada benda penting nak bincang. Tak tau lah benda apa yang penting sangat tu. Mungkin diaorang nak belikan aku kereta kot? Woah? Kereta? Nak nak nak! Dah lama aku nak drive kereta sendiri. Taknak lah menyusah kan appa hantar aku ni keuniversity. Wait wait? Kenapa muka appa serious pagi pagi macam gini? Selalu senyum lebar hari ni serious apehal pulak? Aku ada buat salah ke?
Aku: appa benda apa yang nak dibincang kan tu?
Appa: duduk dulu. *masih serious*
Aku: *duduk*
Awkward silent for 10 minutes...
Aku: tadi cakap nak bincang. Nak bincang tentang apa ni appa? Penting sangat ke sampai terasa kekok nak becakap ni?
Appa: appa pun tak tau nak cakap macam manalagi. Benda ni sangat penting.
Aku: cakap jelah saya sedia mendengar.
Appa: okay appa cakap ni jangan tekejut pulak ye?
Aku: okay.
Confirm diorang ada surprise untuk aku ni. Tak sabar nye nak dengar. Hehe..
Appa: masih ingat Chan tak?
Aku: Chan? Chan mana eh? Chanbaek kawan appa ke?
Omma: Chanyeol kawan kamu waktu kecik kecik tu.
Aku: ohh budak pondan tu. Dia bukan kawan yeonhee lah omma. Kenapa dengan dia eh? Wae wae wae?
Omma: ada satu perkara yang omma dan appa tak pernah bagitahu kamu.
Aku: huh? Apa dia perkara tu? *curious*
Appa: waktu kamu baru lahir dulu omma dan omma Chan dah berpakat mahu jodohkan kamu dengan Chanyeol.
Aku: mwo? Jodoh kan saya dengan budak pondan tu? Taknak!
Gila apa nak jodohkan aku ngan budak pondan tu. Tak nak ah! Dahlah lembut, mata besar telinga capang taknak ah!
Omma: wedding korang akan belangsung 2 minggu lagi.
Aku: apa semua ni?!
Appa: kali ni tolong lah dengar cakap appa dan omma. Kami tak minta banyak sangat dari kamu. Just kawin right?
Aku: appa? Kawin ni bukan benda untuk di main main kan. Yeonhee masih study lagi lah appa mana ada masa nak jadi wife orang. Dahlah Yeonhee sibuk dengan study untuk final exam then umur yeonhee masih muda.
Omma: omma dan appa merayu sangat sangat dengan yeonhee tolong terima Chan ye?
Apa semua ni? Appa dan omma jodoh kan aku dengan budak pondan tu? And wedding kitaorang tinggal 2 minggu je lagi? Kenapa appa dan omma buat aku macam ni? Kenapa jodohkan aku dengan orang yang aku tak pernah suka. Aku tak suka dengan budak pondan tu sebab dia lembut sangat sangat.
Appa: yeonhee?
Aku: *diam*
Appa: cuma itu saja cara yeonhee balas jasa jasa appa dan omma. Kami tak mintak banyak cukup lah yeonhee terima Chan jadi suami kamu itu dah membuat appa dan omma bahagia. Appa sangat bekenan dengan Chan tu. Dia baik, hormat dengan orang tua, ingat tak dulu waktu kecik kecik dia suka sangat main dengan kamu sampai dia sanggup jadi perempuan sebab nak main dengan yeonhee.
Ye aku ingat! Dia sanggup jadi perempuan sebab nak main dengan aku. Kalau dia tak jadi perempuan memang aku takkan main dengan dia. Sebab tu everytime aku nak main budak pondan tu kena pakai baju princess aku. And and and aku saje je buat dia jadi macamtu sebab aku tak nak kawan ngan dia dan tak kan anggap dia sebagai 'Childhood bestfriend' aku memang tak lah. And now appa dan omma dah buat muka aegyo mereka, nak aku terima budak tu lah tu. Kalau ikutkan hati aku ni memang tak nak lah. Tapi apa kan daya aku ni just anak yang tak pernah bantah cakap ibu bapak aku. Apa nak jadi, jadi lah. 2 minggu je lagi kot wedding kitaorang. Mana dapat nak cancel. Benda ni lagi stress dari pelajaran yang aku duk belajar kat university.
Aku: okay I give up. Yeonhee akan kawin dengan budak pondan tu.
Omma: betul ke yang omma dengar ni?
Aku: ye betul. Yeonhee buat semua ni sebab yeonhee sayang appa dan omma.
Appa: appa pun sayang yeonhee. *peluk aku*
Aku: umm appa yeonhee nak masuk bilik. Nak tenang kan fikiran.
Omma: umm malam nanti kita ada dinner dengan family Chan so malam nanti pakai cantik cantik.
Aku: mwo? Malam ni?
Omma: ye kita ada dinner dengan family Chan dekat restaurant parent Chan.
Aku: baiklah.
Musibah apa lah yang menimpa ku hari ini? First kena jodohkan dengan budak Chan tu then second ada dinner dengan family dia. Dengan langkah yang lemah aku naik kebilik. Itu je cara nak tenang kan diri aku ni berkurung dalam bilik.
__________________Annyeong readers! This is my first fanfic guna malaysian style lol sebab selama ni tulis fanfic guna melayu brunei. So maafkan saya jika ada words yang tak betul or yang korang tak faham. Maklum lah first time guna bahasa macam tu tulis fanfic. Hehe. And minta maaf jugak kalau ada slang brunei tesangkut hehe. Maklum lah saya kan pure bruneian. ☺☺
YOU ARE READING
[C] Mr.Perfect 「chanyeol」
FanfictionStart: 5/1/2016 End: 5/2/2016 Published on: 6/2/2016 Status: Completed. Language: Malay. Description: "mwo? Jodoh kan saya dengan budak pondan tu? Taknak!" - Ji Yeonhee "cuma itu saja cara yeonhee balas jasa jasa appa dan omma. Kami tak mintak banya...