*Hani pov*
Dah dua hari Yeonhee berada dihospital. Luka luka yang ada kat wajah dia semakin pulih. I hope dia dapat fully recover.
Aku: buka lah mulut tu makan bubur ni.
Yeonhee: aku tak lapar..
Aku: makanlah sikit. Kau perlukan tenaga. Baby kau pun lapar jugak. Kalau kau tak nak tu aku tak kisah sangat but baby kau tu hah.
Yeonhee: tapi aku memang takde selera langsung lah Hani.
Aku: kalau kau sayang kat aku please lah makan. Penat aku masak tau.
Yeonhee: boleh ke macam tu? *bagi muka masam*
Aku: eh boleh apa? Penat aku masak. Sikit lagi aku nak terpotong jari aku yang comel ni.
Yeonhee: kau ni kan. *senyum*
Lega juga hati aku ni bila tengok dia senyum macam ni walaupun tak happy sangat macam dulu. But at least dia tak nampak murung macam 2 hari yang lalu. Teringat pulak aku tentang kedatangan Chanyeol pada 2 hari yang lalu. Aku rasa nak cekik je leher lelaki tu.
Flashback...
Aku: kau tak boleh masuk!
Chanyeol: kenapa aku tak boleh jumpa wife aku sendiri? Dia perlukan aku Hani. Please??
Aku: wife kau? Baru sekarang kau mengaku dia wife kau? Orang yang kau sepak terajang tu wife kau rupanya?
Chanyeol: I know..I was wrong. *terduduk*
Aku: It wasnt wrong. Tapi kejam dan tak berhati perut! Macam mana boleh kau boleh bertindak macam orang yang tak ada akal hah?
Chanyeol: memang aku salah.. tapi lelaki mana yang boleh sabar bila melihat wife sendiri berpelukan dengan lelaki lain?
Aku: apa kau cakap ni hah?
Chanyeol: Hani aku sendiri yang jadi saksi.
Aku: so kau percaya?
Chanyeol: *diam*
Aku: kau tak mintak explaination dari yeonhee? Kau tak beri dia peluang untuk mempertahankan diri?
Chanyeol: for what Hani? For what? Everything was clear right?
Aku: Ji Yeonhee tak salah Chanyeol. Tapi kau yang bodoh sebab kau percaya apa kata Dongwoo oppa!
Chanyeol: *diam*
Aku: kau tau tak? Waktu Dongwoo oppa datang kerumah korang Yeonhee memang taknak layan dia. Dongwoo oppa datang kerumah korang sebab nak menagih kasih kat Yeonhee. Yeonhee dah halau dia tapi dia buat alasan nak pinjam toilet sebab tu Dongwoo oppa masuk kedalam rumah, waktu tu Yeonhee tunggu kat luar rumah sebab dia takut Dongwoo buat benda tak elok kat dia. Then the day when kau pukul Yeonhee, sebelum tu dia pegi jumpa Dongwoo oppa right? Dongwoo oppa merayu kat Yeonhee supaya tolong dia sebab kereta dia ada problem. Yeonhee terpaksa pegi sebab dia tak sampai hati. Kau tau tak semua tu cuma perangkap Dongwoo oppa supaya rumah tangga korang runtuh?
Chanyeol: aku..aku...
Aku: kau lebih percayakan musuh kau dari wife kau sendiri? Dan kau langsung tak beri peluang untuk Yeonhee explain semua. Kau sanggup pukul dia?
Chanyeol: *menggeleng*
Aku: husband macam apa kau ni? Aku ingat kau perfect untuk dia tapi kau kejam Chanyeol! Kau kejam!
End of flashback...
Yeonhee: aku dah kenyang lah Hani.
Aku: mwo?
Yeonhee: aku dah kenyang.
Aku: okay nah minum air ni. *bagi air kat dia*
Yeonhee: gomawo. *minum air*
?: Yeonhee? *berdiri depan pintu*
Yeonhee: aku tak nak jumpa dia. Hani please suruh dia pegi dari sini.
Chanyeol: Yeonhee..Mianhaeyo..
Yeonhee: keluar sekarang!!
Aku: yeonhee? *pegang bahu dia*
Yeonhee: aku tak nak tengok dia.
Aku: aku tau dalam hal ni Chanyeol memang salah dia pukul dan tak hargai kau sebagai wife dia but tolonglah dengar apa dia nak cakap dulu. Give him a chance to make things right.
Yeonhee: aniya! *menggeleng*
Aku: memang chanyeol bersalah kerana bertindak macam tu sebelum dia tahu the real story but aku tak mau kau buat the same mistake. Kerana ada salah faham berlaku. Kau dan Chanyeol dah jatuh dalam game dan perangkap manusia yang tak bertanggungjawab.
Yeonhee: walau apa sekalipun alasannya, dia tidak seharusnya menggunakan kekerasan. Anak aku Hani.. anak aku hampir jadi mangsa.
Aku: trust me semua ni confirm ada salah faham. Korang discuss lah. Melarikan diri takkan selesaikan masalah sampai bila bila. Korang discuss aku nak keluar.
Yeonhee: Hani? Jangan tinggalkan aku ngan dia. Aku taknak tengok dia.
Aku: babe aku minta maaf. Aku nak kau discuss dengan Chanyeol. *teruk keluar*
Aku nak diaorang discuss. Hope hope everything will be okay. Aku tau bukan senang nak maaf kan orang yang dah sakiti kita. Pandai pandai Chanyeol kah discuss ngan Yeonhee.
YOU ARE READING
[C] Mr.Perfect 「chanyeol」
FanfictionStart: 5/1/2016 End: 5/2/2016 Published on: 6/2/2016 Status: Completed. Language: Malay. Description: "mwo? Jodoh kan saya dengan budak pondan tu? Taknak!" - Ji Yeonhee "cuma itu saja cara yeonhee balas jasa jasa appa dan omma. Kami tak mintak banya...