*Yeonhee pov*
Tadi omma cakap suruh aku besiap sebab budak pondan tu on the way nak jemput aku. Malas ah nak besiap awal biar lah dia tunggu aku besiap. Now aku nak surf internet dulu nak search music video terbaru GD hehe aku ni peminat besar GD hehe kalau lah aku dapat kawin ngan dia alangkah indah nya hidup ku.
Knock..knock..
Aku: masuklah pintu tak kunci... *sibuk surf kat internet*
?: Belum siap lagi ke? *suara garau*
Macam pelik? Itu bukan suara appa. Suara siapa tu eh? Aku mana ada abang or adik lelaki sebab aku anak tunggal. Itu suara siapa? MWO? apehal budak ni kat bilik aku?
Aku: siapa suruh kau masuk bilik aku?
Chanyeol: kan yeonhee yang suruh oppa masuk tadi. Oppa masuk lah.
Aku: ye tak ye jugak eh. *garu kepala*
Chanyeol: *shaking his head*
Aku: tak tak tadi aku ingat itu omma aku. Kau diri depan pintu sana jangan masuk bilik aku.
Chanyeol: okay. *diri depan pintu*
Aku: kau nak apa? Siapa suruh kau naik keatas?
Chanyeol: omma yeonhee yang suruh oppa panggil yeonhee turun. Dah siap ke?
Aku: aku belum siap lagi lah. Mandi pun aku belum.
Chanyeol: oh no wonder bau masam je bilik tu.
Aku: apa kau cakap? Bilik aku bau masam?
Chanyeol: oppa gurau jelah jangan serious sangat.
Aku: kau tunggu kat bawah aku nak mandi dan besiap. Jangan naik lagi arasso?
Chanyeol: okay okay. Oppa turun.
Aku: *tutup pintu*
Berani nye dia masuk kat bilik aku? Omma pun satu kenapa suruh lelaki tu masuk kat bilik aku? Dia belum jadi laki aku lah. Okay now aku nak mandi dan besiap. Ha! Aku ada plan. Besiap lama sikit lah biar dia tunggu aku kat bawah tu. *evil laugh*
*Chanyeol pov*
Aunty: dah siap ke yeonhee?
Aku: belum lagi aunty.
Aunty: betuah punya budak. Tadi dah aunty suruh dia besiap.
Aku: tadi waktu Chan masuk bilik dia, dia tengah surf internet kat laptop.
Aunty: budak tu memang nak kena.
Aku: biarlah aunty. Yeonhee kan memang macam tu.
Aunty: susah betul nak jaga budak brutal tu.
Aku: hahaha nanti Chan tolong lembut kan dia.
Aunty: baguslah kalau macamtu. Nanti bila dah kawin jaga anak aunty tu tau.
Aku: Chan janji aunty. Chan akan jaga dia macam Chan jaga dia waktu kecik kecik dulu.
Aunty: aunty percaya kat Chan. Aunty tau Chan boleh jaga Yeonhee.
Aku: *senyum*
Aunty: umm lepas try baju wedding nanti boleh tak tolong aunty?
Aku: tolong apa aunty?
Aunty: tolong aunty belikan bubble tea kat kedai depan tu.
Aku: ohh okay lah.
Aunty: thank you.
Aku: no problem lah aunty. Anyway uncle pergi mana? Kerja ke?
Aunty: macam tu lah. Banyak kerja katanya kat kedai.
Aku: ohhh nanti siapa yang take over business uncle?
Aunty: Yeonhee kut sebab dia kan ada cita cita nak jadi business woman.
Aku: ohh baguslah kalau macam tu.
After a few minutes..
Yeonhee: hi omma!
Aunty: betuah punya budak lambat nye kau besiap.
Yeonhee: saya nak makeup lagi.
Aunty: tak payah nak makeup sangat muka kau tu dah cantik.
Yeonhee: yeke cantik?
Aunty: anak aunty cantik kan Chan?
Aku: yeap cantik sangat. *senyum lebar*
Yeonhee: yeonhee tak tanya chan lah.
Aunty: Chan lebih tua dari Yeonhee jangan panggil macam tu. Panggil Chan oppa.
Yeonhee: kitaorang belum kawin lagi lah omma. Nanti nanti lah Yeonhee tukar gelaran tu jadi yeobo taknak ah pakai oppa tak standard langsung. Betul tak Chan? *besarkan mata kat aku*
Aku: ye ye betul tu. *ketawa awkward*
Yeonhee: umm omma kita orang pergi dulu lah eh?
Aunty: okay. Jangan lupa bubble tea aunty tau.
Yeonhee: mwo bubble tea?
Aunty: yeap lepas korang try baju wedding tu belikan omma bubble tea kat kedai tu.
Yeonhee: omma kan boleh buat bubble tea sendiri.
Aunty: omma dah boring minum bubble tea buatan omma. Nak jugak rasa bubble tea kat kedai appa kau tu.
Yeonhee: yah omma ah! Chan kan famous mana boleh buat macam tu.
Aunty: itukan kedai appa kau bukan kedai orang lain. Lambat laun nanti orang akan tau jugak korang tu nak kawin.
Aku: takpe lah Yeonhee betul cakap aunty tu. Takde guna nak sorok relationship kita nanti orang tau jugak.
Yeonhee: whatever lah omma. Chan jom kita pergi sekarang. *tarik tangan aku*
Budak ni macam budak budak lah. Pasal bubble tea pun nak dibesar besar kan. Takut sangat orang tau tentang relationship kami.
YOU ARE READING
[C] Mr.Perfect 「chanyeol」
FanfictionStart: 5/1/2016 End: 5/2/2016 Published on: 6/2/2016 Status: Completed. Language: Malay. Description: "mwo? Jodoh kan saya dengan budak pondan tu? Taknak!" - Ji Yeonhee "cuma itu saja cara yeonhee balas jasa jasa appa dan omma. Kami tak mintak banya...